Strona 1 z 2

[D2 00 3.7PB/LPG ] Nierówna praca silnika, brak mocy

: 18 cze 2012, 11:23
autor: jacenty1400
Witam serdecznie

Mam spory problem z moją Audi, a mianowicie:
1. Odpalenie zimnego silnia na 2 razy (problem z paliwem tj. paliwo cofa się do zbiornika paliwa). Po odpaleniu spaliny śmierdzą jak cholera, ale na szczęście nie dymi.
2. Po przejechaniu około 2km silnik ładnie się nagrzewa do około 50 stopi i przełącza się na LPG (Instalacja BRC po pełnym serwisie - filtry i sprawdzenie szczelniości i poprawności działania). Jednak po przejechaniu około 20km silnik około 90 stopni zaczyna sie padaczka silnika, silnik traci moc oraz nie pracuje na 1 lub kilku cylindrach. Dotyczy to zarówno jazdy na LPG jak i benzynie (może na benzynie 2% lepiej). Po około 20 km na chwilę jak by się uspokoiło po czym podobnie padaczka.
W trakcie diagnozy u mechaniora silnik chodził całkiem dobrze (jak u dentysty ząb przestaje boleć).
Pojechałem na Vaga - wyszedł błąd przepływki. Ale podczas sprawdzania zdjagnozowałem, że rura doprowadzająca od filtra powietrza do wtrysku powietrze była źle przez serwisanta dokręcona (jeździełem tak 2 dni około 500km) i się lekko obsunęła i zaciągała lewe powietrze.

Proszę wesprzyjcie nowego w teamcie czy to przepływka czy coś więcej?

Pozdrawiam

: 18 cze 2012, 11:29
autor: mdamian
jacenty1400 pisze:Pojechałem na Vaga - wyszedł błąd przepływki. Ale podczas sprawdzania zdjagnozowałem, że rura doprowadzająca od filtra powietrza do wtrysku powietrze była źle przez serwisanta dokręcona...i się lekko obsunęła i zaciągała lewe powietrze.
Czy po prawidłowym montażu owej rury samochód zachowuje się normalnie czy dalej kuleje :?: :?:

: 18 cze 2012, 11:35
autor: jacenty1400
niestety przez chwilę złapał dobrego oddechu, nawet go nieźle przegoniłem a czkolwiek mocy nie miał jak przed tą usterką, przejechałem 40 km i padaczka.

: 18 cze 2012, 11:52
autor: mdamian
No to zostaje przepływka :-/

: 18 cze 2012, 11:53
autor: pioter
A katalizatory mogą być zapchane ?

: 18 cze 2012, 11:56
autor: jacenty1400
Trudno jest powiedzieć czy katalizatroy są zapchane - czy stało by się to w 500km??
Dzisiaj odstawiam go do mechanika więc okołośrody będę wiedział co go bolało lub boli.

Dzięki za info.

Zdam relację z ustalenia przyczyn.
Pozdrawiam

: 18 cze 2012, 16:45
autor: nynek16
a nie zapalaja ci sie kontrolki od abs i esp? jak takowa sytuacja nastąpi to już 100% przeplywka , a to juz raczej orginał i nowy jakies 450 setki , bo ja kupiłem regenerowaną i mogłem sobie nia tyłek podetrzeć:/
wspomnę że objawy te same tyle że u mnie zapaliły sie te kontrolki..

: 19 cze 2012, 08:21
autor: jacenty1400
Bez obajwów świetlnych.

: 20 cze 2012, 09:44
autor: nynek16
pozostaje ci zaufac VAG-owi :|

: 20 cze 2012, 09:44
autor: jacenty1400
Witam
Relacja z weryfikacji problemu przez Mechaniora:
- brak błędów na VAG,
- sprawdzone cewki wszystko OK, sprawdzone świece wszystko OK.
Tak jak pisałem do 20km chodzi super.
- dzisiaj będzie na próbę nowa oryginala przepływka to sie obaczy czy jest ok czy nie.

Pozdrawki

: 20 cze 2012, 10:28
autor: mdamian
A mam pytanie :
Czy patrzałeś Vagiem jak nie równo pracował czy go zgasiłeś i w tedy podłączyłeś Vaga ??
Po wyłączeniu zapłonu mogą błędy same zniknąć (lecz nie muszą)

: 20 cze 2012, 10:44
autor: jacenty1400
Przyznam się, że nie byłem obecny przy testowaniu Vagiem.

Ale Auto jest w dobrych rękach i gość w tych autach siedzi od lat - podkreślę, że patrząc na auta jakie stoją (sa naprawiane) u Niego to mój to staroć (no ale z duszą)

Pozdrawiam

: 20 cze 2012, 10:47
autor: mdamian
Chociaż przepławka też potrafi nie wywalić błędów ;-)

: 20 cze 2012, 10:54
autor: jacenty1400
chciałbym aby była to winna przepływki, wymiana i po sprawie bo 2 dni bez auta to 400zł w plecy, a motorkiem w deszczowe dni nie bardzo mi sie uśmiecha śmigać.

Pozdrawiam

PS. Muszę się zastanowić jak się dobrać do serwisu LPG , który mnie na te koszty i niedogodności naciągnął - pod warunkiem, że padła przepływka.

[ Dodano: 2012-06-20, 16:04 ]
Witam

założono nowa przepływka Oryginał - dalej padaka.

Zastanawiam się teraz nad jakimiś czujnikami - np temeperatury?

: 20 cze 2012, 21:08
autor: k44761
W ten sposób naprawiając wymienisz pół auta a i tak przyczyny nie znajdziesz. Napisz jak wygląda lista błędów z VCDSa, pomiar w grupie od 1 do 3 w measurment blocks, jak wygląda grupa 14,15,16,17, potem 30,31,32 oraz 90 i 93. Sprawdź ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej. Zakręć zawór na butli i pojeździj trochę na samej benzynie, zobacz czy korekty paliwowe wracają do zera.

[ Dodano: 2012-06-20, 21:08 ]
A w ogóle kolego widzę że jesteś z polkowic, podjedź do mnie do Lubina, zrobimy diagnostykę i nie będziesz zgadywał.