Strona 1 z 2
[D2 94 4.2PB/LPG
] Silnik nie odpala brak błędów na kompie
: 22 cze 2012, 17:39
autor: jacek1-74
Mam problem z odpaleniem silnika na pb. Nie odpala też awaryjnie na lpg. Po dłuższym kręceniu rozrusznikiem pojawił się błąd czujnika położenia wałka rozrządu, dzisiaj wymieniłem, nie pokazuje błędów. Naddatek paliwa przelewa przez regulator ciśnienia paliwa, podaje na cylindry bo czuć je na wydechu. Świece wymienione - NGK. Nie wiem czego już się przyczepić.
: 22 cze 2012, 18:25
autor: Gość
A sprawdzałes organoleptycznie czy jest iskra?? bedzie przynajmniej wiadomo że zapłon sprawny.
: 22 cze 2012, 18:39
autor: jacek1-74
Przed chwilą sprawdzałem- jest
[ Dodano: 2012-06-22, 19:44 ]
Po kilku kręceniach rozrusznikiem wyskoczył ponownie błąd czujnik wałka rozrządu zwarcie do B+
: 22 cze 2012, 21:55
autor: tomek87g
bylo cos grzebane przy rozrzadzie?
: 22 cze 2012, 22:46
autor: szeryfisch
jest iskra? Wykrec cewke i zasadź jakas swiece to zobaczysz czy jest
: 22 cze 2012, 22:48
autor: jacek1-74
W rozrządzie nic nie ruszane, iskra jest. Zaczęło się od nierównej pracy silnika, później ciężkim wkręcaniem sie pomiedzy 2-3 tys. obrotów, trudnym odpalaniem. W końcu przestał sie do mnie odzywać.
: 23 cze 2012, 06:05
autor: pioter
Zobacz czy pasek rozrządu jest cały .
: 23 cze 2012, 10:35
autor: jacek1-74
Pasek jest cały. Dzisiaj kręcąc dłuzej rozrusznikiem zaczął pracować, przy pełnym otwarciu przepustnicy wkręca się na 240-300 obrotów chwilę później gaśnie.
: 23 cze 2012, 17:20
autor: endrius233
Witam ściąg podciśnienie z regulatora ciśnienia paliwa i zobacz czy nie leci paliwo, jeżeli nie to wyjmij go z szyny wtryskowej i zobacz czy nie jest brudny.
: 23 cze 2012, 21:49
autor: jacek1-74
Regulator ciśnienia jest nowy wymieniony jakieś dwa tygodnie temu właśnie dlatego że mieszek puszczał paliwo do kolektora ssacego.
: 24 cze 2012, 17:27
autor: daro72
Ja obstawiał bym czujnik obrotów wału. Jest on najczęstszą przyczyną ciężkiego odpalania lub nawet trudności z uruchomieniem.
: 24 cze 2012, 21:31
autor: szeryfisch
no ale powienien wywalic blad czujnika. Nie wywali bledu braku paliwa. Wiec pytanie czy jest paliwo?
: 24 cze 2012, 22:53
autor: jacek1-74
Pisałem wcześniej, że paliwo jest i jego nadmiar przelewa się powrotem przez nowy regulator ciśnienia. Błędu czujnika położenia wału korbowego nie pokazuje,VAG pokazuje prędkość obrotową silnika, za to jest błąd czujnika położenia wałka 2 rozrządu - zwarcie do B+, brak osprzętu, nie związany z osprzętem. Paliwo na wtryskiwaczach sprawdzone, iskra sprawdzona, dzisiaj zdjąłem osłony rozrządu, wszystko na znakach. Ręce opadają. :-(
Napięcia na czujniku położenia wałka: masa jest ,zasilanie +5V ale na środkowym (podawanie impulsów do ECU) jest +12V, czy tyle ma być?
: 24 cze 2012, 23:19
autor: Gość
Może ECU padło??
: 25 cze 2012, 07:54
autor: marekp750
Miałem kiedyś podobny przypadek.
Iskra była... (używam lampy stroboskopowej)
Ciśnienie paliwa na listwie było.
Świece wilgotne od paliwa. Ale nie zalane na max'a.
I nie chce odpalić....
Podłączyłem drugi akumulator (dobrze naładowany) kablami do
akumulatora w aucie (też dobrze naładowany).
Otwarcie przepustnicy na max. Pokręciłem rozrusznikiem z 20 sek.
Zapalił. Wcześniej żadne inne kombinacje nie pomagały.
A co do błędów w ECU: jak będziesz dłużej kręcił rozrusznikiem
i zacznie padać faza to w ECU sporo dziwnych błędów się ukazuje.