Strona 1 z 1

[D2 94 2.8PB/LPG ] Długo kręci by odpalił a chodzi idealni

: 27 cze 2012, 23:41
autor: KaZet
Witam !
Problem jest następujący. Auto zostało kupione miesiąc temu. Wszystkie filtry, oleje wymienione. Po ok 2 tygodniach sporadycznie rano w dodatniej temperaturze zaczął ciężko odpalać. W ciągu dnia o różnych porach i temperaturach. Długo kręci i zaskakuje po kilku sekundach. Gdy odpali (na benzynie) silnik chodzi idealnie. Później raz odpala na dotyk raz znowu dłużej trzeba kręcić. Auto poszło na komputer i był błąd - czujnik położenia wału korbowego. Został wymieniony na nowy i autko odpalało jak nowe. Po problemie. Jednak po tygodniu problem znowu się pojawił. Ktoś ma jakieś pomysył?

Auto po dłuższym kręceniu zawsze odpali, obroty równe, jeździ idealnie.
Po wymianie czujnika problem zaczął się dopiero gdy autko postało 3 godziny, gdy robiliśmy nową mapę gazu ( po około 60km na gazie i benzynie). Od tego czasu non stop ma co jakiś czas problem. Znowu muszę jechac pod komputer ale tak to jedyne co dolega. Jakieś pomysły co szukać? :(

Pozdrawiam !

: 28 cze 2012, 00:15
autor: Masa
A ten czujnik to zamiennik czy oryginalny ?

: 28 cze 2012, 00:17
autor: KaZet
Oryginał za 360,- Z ASO.
Pierwsze co to sprawdzę u mechanika czy jest ciśnienie ok 4 bary na pompie paliwa (nowej, dopiero co wymienionej ) :)

: 28 cze 2012, 06:22
autor: pioter
I jeszcze tradycyjnie zobacz czy czy jak masz w zbiorniku 3/4 paliwa jest różnica .

: 28 cze 2012, 09:10
autor: Masa
Czyżby kolejna źle wsadzona pompa? Dolej więcej benzyny i zobacz efekty

: 28 cze 2012, 23:16
autor: KaZet
Pompa paliwa nie była ruszana od dnia zakupu. A odpalanie najpierw wyszło sporadycznie a poźniej już non stop co jakiś czas.

Benzyna dolana ponad 3/4 i nic, totalnie bez zmian. Odpala tak samo. Nie za każdym razem ale na 10 - 4 razy długo :( Nawet gdybym myslał, że to coś z gazem to jeździłem tydzień na benzynie i to samo.

: 29 cze 2012, 00:07
autor: Antek
A zakreciles butle i wypaliles calkowicie caly gaz z reduktorow i przewodow? Bo ja mialem taki problem, kolega na forum kilka dni temu tez i okazalo sie, ze puszcza jeden wtryskiwacz gazowy i trzeba bylo krecic dluugo. Jak bylo goracy to od razu po zgaszeniu palil na "cyk". A jak postal chociaz chwile to koniec. Krecenie dlugo.

: 29 cze 2012, 00:40
autor: KaZet
Nie, tego jeszcze nie zrobiłem. Zobaczę to zanim zacznę bawić się z pompą paliwa :) Dziękuję!

: 01 lip 2012, 19:58
autor: kaczorv8
Witm kolego ja miałem podobny problem i wymieniałem już wszystko co mi doradzali pompkę paliwa czujniki filtry itd.Co sie okazało padł elektrozawór w reduktorze i puszczał gaz w kolektor i dlatego tak długo musiałem kręć rozrusznikiem.Zawór kosztował 70zł i jest ok pozdrawiam

: 04 lip 2012, 16:35
autor: KaZet
Wyjeździłem cały gaz i na benzynie odpala jak nowy. Jutro jadę zrobić listwę i sprawdzić zawór więc będzie wszystko wiadomo :)

Dziękuje :* !

: 04 lip 2012, 20:31
autor: Antek
No to sie ciesze, ze chyba pomoglem znow :P szerokosci :)

: 10 lip 2012, 23:13
autor: KaZet
Witam !
Wstawiłem nową listwę bo stara była tragiczna już, auto znacznie lepiej jeździło na gazie ale po powrocie do domu na 100% reduktor dostał w dupę bo wszystko wróciło do normy. Prosiłem by sprawdzić czy on nie przepuszcza to usłyszałem, że nie i te listwy załatwią sprawy. Zaufałem bo ten sam fachowiec rok temu założyl bratu w JGCH 2 4,7 gaz z 5% spadkiem mocy 15 tyś km i śmiga idealnie. Więc czeka mnie kolejna podróż po lepszy reduktor bo autko odpala cały czas tak samo. Miało być pięknie, jest średnio jeszcze. Także gaz odstawiony, będzie urlop będe robił. ;-)

- listwa była czerwone Valteki 3 Ohm BFC - teraz OMVL Reg Fast (niebieskie)
- reduktor Scorpion ST - planowany nowy reduktor KME Gold + wymiana przewodu z 6mm na 8mm faro.

Musi być dobrze :)

[ Dodano: 2012-08-01, 13:55 ]
Załozony nowy reduktor - problem z odpalaniem zniknął. Pojawił się tylko jeden - auto przy deliktanym naciśnięciu gazu szarpie. Tylko na gazie. Robiło tak przedtem ale fachowiec mówił, że już reduktor nie wyrabia. Reduktor nowy a auto nieważne czy przy 50km/h czy przy 140km/h - zawsze szarpie jak delikatnie wcisnę gaz (mega delikatnie). Wcisnę mocniej to idzie jak bajka. CO DZIWNE - kiedy podpielismy się do komputera od gazu i chcielismy zrobić mapę gazu - nie pokazuje mapy benzyny. Nieważne co robimy, jak jedziemy mape benzyny rysuje w prostej linie więc wygląda na to, jakby jakiś czujnik był źle zamontowany i nie wysyła dobrze sygnału do kompa od gazu? :roll: Ah a8 :oops: