Strona 1 z 1

[D2 97 4.2PB/LPG ] Problem z odpalaniem na ciepłym silniku

: 22 sie 2012, 19:08
autor: pawelbtw
Witam wszystkich. Mój problem dotyczy odpalania auta na ciepłym silniku. Jest to a8 4.2 quattro z 1997r skrzynia tiptronic . Zamontowałem tam gaz BRC ok. miesiąca temu jednakże nie ma to wpływu ponieważ problem występował przed montażem. Sprawa wygląda nastepująco: Gdy jadę rano do pracy silnik odpala za pierwszym razem zero problemów tak samo po pracy . Dopiero po przejechaniu parudziesięciu kilometrów kiedy silnik osiągnie pełne 90 stopni muszę kręcić go 2-3 razy. za 1 razem w ogóle nie łapie. za drugim obroty podniosą się do ok.300-400 rpm jednakże jest to tylko chwilowe i nie zawsze (gdy kręcę rozrusznik). za 3 razem od razu łapie. Dodam ze dzieje się tak także, gdy silnik niby już jest zimny (kontrolka pokazuje 50 stopni) dalej problem występuje. Autko musi postać parę godzin aby znowu odpalało za 1 razem. Bylem u elektryka jednakże mimo sporej wiedzy nie mógł stwierdzić co to jest. Komputer nie pokazuje żadnych błędów, na desce rozdzielczej tak samo nie ma żadnej kontrolki. Zasugerowałem ze może być to immobiliser ale wtedy paliłaby sie kontrolka na desce rozdzielczej. Dodam ze immobiliser mam kolo skrzyni biegów (muszę machnac kolo skrzyni czujką ) i wymieniałem świece przed montażem LPG. Były podobne tematy na forum, jednakże nie odnalazłem takiego który by rozwiązał mój problem.

: 23 sie 2012, 08:29
autor: marekp750
Jak tam wyglądają spaliny po odpaleniu z trudnościami?
Czuć benzynę w wydechu?

Jeżeli tak to możliwy problem z regulatorem ciśnienia paliwa na listwie.
Popuszcza paliwo do dolotu (wężykiem od podciśnienia).

Oczywiście jest to jedena z wielu mozliwości.

: 15 paź 2012, 12:09
autor: pawelbtw
Witam po dłuższej przerwie. Problem został rozwiązany można powiedzieć przypadkiem ponieważ jakos tydzień temu autko z rana odpaliło ( pojawiła sie czerwona kontrolka CAT) ale po chwili zgasło. Odpaliłem je jeszcze raz przejechałem ok. 200 m i autko zaczęło sie dusić tak jakby nie dostawał paliwa i zgasł. Próbowałem go odpalić lecz nic to nie dało. Zaholowałem go do elektryka i po 3 dniach okazało się że problem tkwił w pompce paliwa. Wspomniałem mu także o moim problem i powiedział tak jak kolega mówił że może być problem z ciśnieniem na listwie. Wymieniliśmy pompkę, przejechałem ok. 100 m i objaw taki sam!! Całe szczęście daleko nie odjechałem od warsztatu. Dopchnąłem go spowrotem do mechaników. Dolali paliwa do koszyka z którego pompka pobierała paliwo (jeszcze raz) i jak narazie autko odpala z 1 razem. Jedyna rzecz która mnie zmartwiła to wymiana pompki dwukrotnie przekroczyła samą pompkę ale cóż... Najważniejsze że autko żyje :) Dziekuję za pomoc i pozdrawiam

: 12 lut 2013, 09:48
autor: chicken20091986
witam , mam takie same objawy .tylko ze za pierwszym razem odpali i gasnie a pozniej krece z 3 sek.i odpala. dzisiaj wymienie swiece i zobaczymy, a jeżeli bedzie tak samo to co radzisz? Jestem ciekaw tej pompy ,przecież rano dobrze pali .

: 12 lut 2013, 19:33
autor: kamilson
chicken20091986, miałem identyczne objawy jak u ciebie i ja wymieniłem regulator cisnienia paliwa org. nowy boscha ok. 150zł w uzywki nie ma sensu sie bawić i problem zniknął jak ręką odjął zawsze to duzo taniej niz wymiana pompy paliwa :lol:

: 12 lut 2013, 22:16
autor: chicken20091986
kamilson pisze:chicken20091986, miałem identyczne objawy jak u ciebie i ja wymieniłem regulator cisnienia paliwa org. nowy boscha ok. 150zł w uzywki nie ma sensu sie bawić i problem zniknął jak ręką odjął zawsze to duzo taniej niz wymiana pompy paliwa :lol:
dzisiaj wymieniłem świece, zatankowałem do pełna benzin, i dalej to samo pod kompem zero błędów.
A gdzie się znajduje to cudo które wymieniłeś??

: 12 lut 2013, 23:27
autor: Simone331
Regulator ciśnienia paliwa masz na listwie wtryskowej po lewej stronie z tyłu. Cieniutki przewód podciśnienia w niego wchodzi.

: 13 lut 2013, 07:07
autor: chicken20091986
Simone331 pisze:Regulator ciśnienia paliwa masz na listwie wtryskowej po lewej stronie z tyłu. Cieniutki przewód podciśnienia w niego wchodzi.
a jak go sprawdzic czy sprawny? bo wymienic to nie problem ;-)

: 13 lut 2013, 11:08
autor: Simone331
chicken20091986 pisze:
Simone331 pisze:Regulator ciśnienia paliwa masz na listwie wtryskowej po lewej stronie z tyłu. Cieniutki przewód podciśnienia w niego wchodzi.
a jak go sprawdzic czy sprawny? bo wymienic to nie problem ;-)
Odpowiedź w ostatnim poście. ;)

http://www.a8team.pl/d2-96-42pb-lpg-cie ... 964,30.htm

: 13 lut 2013, 17:38
autor: chicken20091986
kamilson pisze:chicken20091986, miałem identyczne objawy jak u ciebie i ja wymieniłem regulator cisnienia paliwa org. nowy boscha ok. 150zł w uzywki nie ma sensu sie bawić i problem zniknął jak ręką odjął zawsze to duzo taniej niz wymiana pompy paliwa :lol:
Problem można powiedzieć dzięki tobie wykryty :)
odczepiłem wężyk od podciśnienia , odpaliłem i z regulatora ciśnienia paliwa w miejscu gdzie jest podciśnienie sączyło się paliwo a słyszałem że , nie powinno ( czyli po zgaszeniu spada ciśnienie na listwie) jutro zamawiam nowy boscha 154zł .Po wymianie i sprawdzeniu opisze wszystko co i jak :) Pozdrawiam

: 13 lut 2013, 22:40
autor: kamilson
:d gwarantuje ci ze bedziesz miał usmiech od ucha do ucha :mrgreen: wiem bo sam taki miałem jak go wymieniłem

: 09 sty 2014, 18:56
autor: marekp750
chicken20091986 pisze:
kamilson pisze:chicken20091986, miałem identyczne objawy jak u ciebie i ja wymieniłem regulator cisnienia paliwa org. nowy boscha ok. 150zł w uzywki nie ma sensu sie bawić i problem zniknął jak ręką odjął zawsze to duzo taniej niz wymiana pompy paliwa :lol:
Problem można powiedzieć dzięki tobie wykryty :)
odczepiłem wężyk od podciśnienia , odpaliłem i z regulatora ciśnienia paliwa w miejscu gdzie jest podciśnienie sączyło się paliwo a słyszałem że , nie powinno ( czyli po zgaszeniu spada ciśnienie na listwie) jutro zamawiam nowy boscha 154zł .Po wymianie i sprawdzeniu opisze wszystko co i jak :) Pozdrawiam
Tutaj nie chodzi o spadek ciśnienia na listwie a o to, że to paliwo jest wciągane do dolotu i masz zalewany system... ciężko odpalić jak paliwo do ssącego jest wciągane.

A jak dużo tego paliwa leci podczas pracy to i silnik cały czas zalewany jest...