Strona 1 z 1

[D2 97 3.7PB/LPG ] dioda CAT , nierówna praca i kopcenie n

: 23 sie 2012, 13:34
autor: 5-stars
Witam wszystkich forumowiczów :)
zgłaszam sie o was po fachową poradę gdyż już 2 warsztaty rozłożyły ręce nad moim problemem . Przy porannym odpalaniu auto nie pracuje na wszystkie cylindry i miga dioda CAT , po nagrzaniu sie do temp ok 80-90 stopni i po ponownym uruchomieniu silnika problem znika . Wymieniłem kable i cewki , problem jest nadal . Do tego ostanie 3 dni zaczyna strasznie kopcić biało - niebieskawym dymkiem ( dosłownie stawia zasłonę dymną ) i czuć strasznie zapach nieprzepalonej benzyny .Może by jeszcze dało się jakoś problem zdiagnozować przy pomocy porządnego diagnostyka komputerowego ale niestety silnik z mojego audi nie chce się połączyć z żadnym komputerem

Jeśli macie jakiś namiar na speca od a8 w Krakowie lub w Wieliczce to chętnie skorzystam


Z góry dzięki za pomoc



ps. chętnie pomogę przy demaskowaniu nieuczciwych sprzedawców aut z USA :)

: 23 sie 2012, 13:37
autor: sylwekr
Masz LPG. Pierwsze co bym zrobił zakręcił gaz, odłączył akumulator na pół godziny - aby komputer się zresetował, podłączył i odpalił na benzynie. Jeśli będzie O.K. szukał przyczyny w LPG (znam to z autopsji, przez źle zestrojoną instalację na PB nie chciał jeździć i zachowanie auta identyczne - rozjeżdżają się ustawienia). Też parę speców kombinowało co jest nie tak, a rozwiązanie było banalnie proste i potrzebny był gazownik. A co ciekawe na LPG auto chodziło bez zarzutów.

: 23 sie 2012, 13:48
autor: 5-stars
Hmmmm , ciekawy pomysł , mam instalacje PRINCE która działa w sumie bez zarzutów ( spalanie dosłownie identyczne jak PB ) . Podjade do gazownika i sprawdzę .
zapomniałem jeszcze napisać o jednej rzeczy - przy gorącym i suchym poranku problemy są znacznie mniejsze , gdy pojawia się wilgoć to jest tragedia . Ogólnie żeby odpalić auto trzeba chwile pokręcić , nie ważne czy ciepłe czy zimne

: 23 sie 2012, 14:59
autor: sylwekr
5-stars pisze: spalanie dosłownie identyczne jak PB
- no to instalka źle ustawiona, jeździsz na ubogiej mieszance, gniazda zaworowe się wypalają - efekt końcowy: droga naprawa. Spalanie LPG powinno być 20-30% wyższe od Pb.

: 23 sie 2012, 16:12
autor: 5-stars
jutro na 9:00 jestem umówiony do gazownika i zobaczymy co z tego będzie , po powrocie dam znac czy wszystko ok , mam nadzieję że problem bedzie rozwiązany , bo szkoda mi jezdzić innymi autami ( A8 to A8 :d )

: 23 sie 2012, 19:28
autor: pioter
Dużo masz benzyny ? Zobacz czy jak jest pełny zbiornik to jest tak samo z odpaleniem .

: 23 sie 2012, 20:53
autor: sylwekr
Jeśli masz rozjechane mapy paliwowe przez złe ustawienie instalki to nie jedz od razu do gazownika. Teraz komputer nauczył się "głupot". Najlepiej zresetować go (odłączenie na pół godziny akumulatora) i później pojeżdżenie na Pb (50-100 km trasa, miasto) aby komputer "zaadoptował się". Dopiero wtedy do dobrego gazownika aby zestroił instalkę i można jeździć na LPG.

: 24 sie 2012, 00:51
autor: FOSS
5-stars, pisanie na forum rozpocznij w dziale powitań:

<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Zanim dołączysz do klubu A8, p

Pozdrawiam, FOSS

: 24 sie 2012, 10:33
autor: JIMM
5-stars pisze:Wymieniłem kable i cewki , problem jest nadal .
z twojego opisu wynika ,że masz silnik 3.7...więc masz cewki na każdej świecy...więc jakie kable wymieniłeś :?:
Rozwiązaniem twojego problemu jest "moduł zapłonu" a raczej dwa , które znajdują się po lewej stronie na nadkolu pod przykryciem ...jak otworzysz maskę . Obrazek
samochód dymi bo nie przepala mieszanki gdyż nie ma zaplonu , a resztki dopala w wydech stad kontrolka CAT , ponieważ temperatura spalania jest za duża ;-) , jak usuniesz usterke to daj znać.

: 24 sie 2012, 10:57
autor: tomekzabrze
i jesli są to moduły i mas zgaz to nie kupuj zmaiennikow typy hans pries maxgera czy pseudo brazylyjskie oryginaly po 80-15zł za sztuke kup oryginaly boscha beru czy cos firmowego lub oryginalne uzywki ale tu ryzyko bo te tansze zmaiennniki lubia dawac jakie sinne napiecia i na gazie moze ci zle auto chodzic. bo gaz jest wrazliwy gdy jest cos nie tak z elektryka samochodu na benzynie mozes ztego nie odczuwac

: 24 sie 2012, 11:05
autor: tomi26
JIMM pisze:
5-stars pisze:Wymieniłem kable i cewki , problem jest nadal .
z twojego opisu wynika ,że masz silnik 3.7...więc masz cewki na każdej świecy...więc jakie kable wymieniłeś :?:
....
Ja też się zastanawiałem co za kable on tam wymienił.

: 24 sie 2012, 14:14
autor: 5-stars
aku miałem ostanio odłączony przez kilka godzin i nic to nie zmieniło , paliwa mam zawsze pełen bak.
Przepraszam za przejęzyczenie - wymieniłem cewki i świece a nie kable i cewki :)
Z gazem mam napewno coś nie tak ,( gazownik odrazu to zauważył ) ale w serwisie w którym byłem nie mieli oprogramowania do prince ( jade tam w poniedziałek )
Co do modułów - " każdy z modułów odpowiada za 4 cylindry , więc jeśli któryś padnie to auto przestaje pracować na 4 cylindry " takie wyjaśnienie dostałem w jednym z warsztatów , więc odrazu przekreśliłem wymianę modułu . No ale chyba Pan mechanik się mylił ??

dobrze że mam u kolegi drugą a8 na części :)

: 24 sie 2012, 16:37
autor: Gość
Jak modul padnie to nie dziala od 1go do 4 cylindrow. Mi raz wysiadl na 1 potem drugi na 2. ;-)

: 24 sie 2012, 19:05
autor: FOSS
5-stars pisze:Co do modułów - " każdy z modułów odpowiada za 4 cylindry , więc jeśli któryś padnie to auto przestaje pracować na 4 cylindry " takie wyjaśnienie dostałem w jednym z warsztatów , więc odrazu przekreśliłem wymianę modułu . No ale chyba Pan mechanik się mylił ??
Pan "mechanik" się mylił... nie musi od razu wysiąć połowa silnika... a padające moduły robią właśnie takie chece że raz wszystko jest OK później trochę kuleje... podobnie, wraz z wilgotnością powietrza potrafią szwankować.

Aby to zdiagnozować sprawdzamy błędy (pojawia się wypadanie zapłonów na którymś cylindrze)... zamieniamy miejscami moduły i ponownie sprawdzamy gdzie teraz występuje wypadanie zapłonów... jeżeli moduł jest padnięty to po ich zamianie wypadanie zapłonów przeniesie się na inne cylindry.

: 29 sie 2012, 13:44
autor: 5-stars
Dziś wymieniłem obydwa moduły , auto tak jakby odpala już lepiej . Poczekam 4-5 h i zobaczę jak odpala na zimnym silniku . Gazu jeszcze nie robiłem bo nikt nie chce się za prince zabrać w Wieliczce a nie mam narazie czasu żeby jechać do Krakowa . Mam nadzieję że już będzie spoko

[ Dodano: 2012-08-29, 20:07 ]
dalej to samo... Mam nadzieję że to gaz bo chyba sie powoli pomysły kończą

[ Dodano: 2012-08-30, 15:51 ]
ktos ma jeszcze jakieś pomysły ?