Strona 1 z 2

[D2 96 4.2PB/LPG ] Problem przy pierwszym odpalaniu.

: 28 wrz 2012, 09:04
autor: grochu128
Witam. W mojej a8 96r 4.2 LPG od dłuższego czasu jest problem z porannym odpalaniem lub gdy samochód postoi kilka-kilkanascie godzin. Przy pierwszej próbie kręci bardzo długo i nic, odpuszczam, przy drugiej po dłuższym kręceniu zapali, ale zazwyczaj zaraz zgaśnie, przy 3 zapala, ale szarpie nim i wtedy go gaszę, zapalam jeszcze raz i wydaje się, że wszysyko jest okej, ale gdy chcę dodać gazu to znów się dławi i przygasa. Dopiero jak go znów zgasze i zapalę to już jest wszystko ok i przez cały dzień zapala normalnie. Zaczęło tak się dziać zaraz po założeniu instalacji gazowej, ale w mniejszym stopniu, teraz z dnia nadzień jest coraz gorzej. Byłem u jednego mechanika powiedział, że to wina instalacji. Wczoraj byłem u gazownika. Zmienił dawkowanie paliwa i mówił, że powinno już być dobrze, ale mam wrażenie, że jest jeszcze gorzej. Spotkał się ktoś z takim przypadkiem?

: 28 wrz 2012, 09:10
autor: wolek
a co ma dawkowanie do odpalania bo przecież odpala się na BP... no chyba że odpalasz na gazie to takie są objawy. zakręć butle i zgaś go wieczorem na bęzynie rano jak ładnie odpali to wróć do gazownika niech naprawi po sobie.

: 28 wrz 2012, 09:11
autor: pioter
Zakręcałeś gaz wieczorem żeby sprawdzić czy jest różnica ? Zakręć gaz przy butli , zgaś na benzynie i zobacz rano jak odpali . Było to już kilka razy pisane na forum , poszukaj . wolek byłeś szybszy :mrgreen:

: 28 wrz 2012, 09:17
autor: grochu128
Nie wiem, chyba ustawiał dawkowanie PB (nie mam pojęcia, ale udawał bardzo mądrego ;) ) Zrobię tak jak napisaliście. Czytałem kilka podobnych tematów, ale każdy przypadek był inny. Dziękuję za szybką odpowiedź. A jeśli to nie wina instalacji to co jeszcze może powodować takie objawy?

: 28 wrz 2012, 09:31
autor: wolek
grochu128 pisze:A jeśli to nie wina instalacji to co jeszcze może powodować takie objawy?
VAG prawde ci powie :)
pioter pisze:wolek byłeś szybszy
sory już nie będe :P

[ Dodano: 2012-09-28, 09:34 ]
Aaa grochu128, idz szybciutko do działu powitalnego bo jak cie administracja dopadnie to już napewno nie odpali :P przywitaj sie

: 28 wrz 2012, 10:04
autor: sylwekr
wolek pisze:a co ma dawkowanie do odpalania bo przecież odpala się na BP..
oj może i to bardzo dużo. ECU (PB) ustawia parametry pracy na podstawie odczytu danych z wielu czujników. Czyli jeśli jest źle ustawiona instalka LPG uczy się nieprawidłowych parametrów pracy, a później na podstawie tych wyuczonych danych steruje pracą na PB. Aby to zweryfikować, resetujemy ECU - np przez odłączenie akumulatora na 15 minut, po podłączeniu odpalamy i jeździmy tylko na PB, jeśli jest O.K. to do gazownika z ustawieniem instalacji.

: 28 wrz 2012, 14:53
autor: pepi
bez urazu ale głupoty wypisujecie :-D
tak to prawda jak lpg słabo ustawione to ma to wpływa na paliwo
ale to by było zawsze czuć :-P

ja bym sprawdził tak
pompa paliwa ciśnienie jego -filtr
jaką temperaturę widzi czujnik bo może widzi że mu ciepło
lub któryś wtryskiwacz lpg leje i po zgaszeniu auto jest zalewane
i przy paleniu jest jak wyżej

: 02 paź 2012, 00:10
autor: Bugs
ile paliwa w zbiorniku masz przewaznie? i jak długo uzytkujesz auto na LPG ? miałem podobny przypadek i wine ponosił parownik ktory poprostu lata swietnosci mial juz za soba, wymieniłem i po kłopocie.

: 02 paź 2012, 15:03
autor: Marcin1981
Witam. Kolego grochu128 zatankuj 3/4 zbiornika i zobacz co się dzieje.Jeżeli zapali od kopa to powiem Ci co dalej.Pozdrawiam

: 18 paź 2012, 09:21
autor: tapir173
Podstawa podłączyć pod vaga bo tak to można gdybać bez końca i darmo wyrzucać kaskę w błoto :-)

: 18 paź 2012, 09:59
autor: grochu128
Zawsze utrzymywałem niecałą połowę zbiornika benzyny, teraz zatankowałem ponad połowe i auto zapala normalnie. Czyli wina źle zamontowanej pompy paliwa. Dziękuję wszystkim za pomoc.

: 22 paź 2012, 19:47
autor: Marcin1981
Witam. Kolego grochu123 ,masz ten sam problem co ja ,według mnie puszczają listwy wtryskowe gazu.W sobotę skończył mi się gaz i przejechałem ok.120 km. na pb i w poniedziałek na rezerwie, normalnie na czerwonym polu ZAPALIŁA NA DOTYK jak nigdy.Mam zamiar w tym tygodniu wymienić je na nowe ,mają już ok. 50 000 km. No i zobaczę co będzie we wtorek rano,jak zapali od kopa to jutro napiszę.

: 22 paź 2012, 21:29
autor: pepi
listwy można łatwo zobaczyć
może jeszcze być 9 wtryskiwacz parownik :-D

: 22 paź 2012, 22:24
autor: Marcin1981
Witam. Zgadza się że parownik może puszczać, ale ja mam już nowy parownik,cewki,moduły,itd . Zostały tylko stare wtryskiwacze jednego tylko nie rozumie ,dlaczego jak mam paliwa powyżej połowy zapala na dotyk ,spada poniżej połowy na dwa razy trzeba zapalać .Tak jak pisałem w sobotę przejechałem 120km na pb i w niedziele jej nie odpalałem a tu w poniedziałek rano szok .Nigdy mi nie brakło gazu bo mam butle 100L i pierwszy raz wyjechałem go do zera. Zobaczę co będzie jutro rano i napiszę,może za szybko się ciesze.

[ Dodano: 2012-10-23, 08:40 ]
Witam. No niestety ,wychodzi na to że jednak paliwo schodzi z kosza jest tam jakaś nieszczelność i pompa na dzień dobry spręża powietrze :-( .

: 23 paź 2012, 20:11
autor: pepi
czyli był tylko zbieg okoliczności :-P