Strona 1 z 1

[D2 95 4.2PB/LPG ] Problem przy wymianie rozrządu

: 06 paź 2012, 19:39
autor: Buniek4200
Witam. Zabrałem się dziś za wymiane rozrządu w swoim samochodzie i mam problem z odkręceniem tej dużej śruby na wale co trzyma koło pasowe te 4 małe na imbus odkręciłem ale nie mogę odkręcić tej dużej śruby na klucz 27 bo obkreca mi się cały wał i przez nie odkręcnie tego kola nie mogę wymienić paska czy wiećie jak to odkrecic bo auto stoi przed domem bez przodu. pomocy.

: 06 paź 2012, 19:51
autor: marekp750
Są na to 3 metody.

1. Specjalne narzędzie do przytrzymania koła pasowego (AMV 00102)
2. Niektórym udało się za pomoca klucza pneumatycznego.
3. Blokada koła zamachowgo (wsadzasz np. przecinak w tryby po którym chodzi rozrusznik, zrobić t z głową by nie rozwalić zębów).

: 06 paź 2012, 20:03
autor: Buniek4200
a tak od przodu silnika niedarady jakoś tego zblokować zeby odkręcić a klucza specjalnego do tego niemam.

: 11 paź 2012, 18:37
autor: k44761
Punkt 3. nie ma chyba zastosowania przy skrzyni automatycznej :)

: 11 paź 2012, 18:50
autor: marekp750
k44761 pisze:Punkt 3. nie ma chyba zastosowania przy skrzyni automatycznej :)
Punkt 3 jest jedynym możliwym do wykonania przez amatora w garażu bez załatwiania odppowiedniej blokady na przód
.
Po lewej stronie połaczenia skrzynia silnik masz "okienko" serwisowe.
W 4HP24 i 5HP24 jest takie okienko gdzie można zastopować koło z zębami.

Nie jest to fachowe ponieważ cały moment odkręcania przenosisz przez cały wał
czyli blokujesz tył wału by na przodzie sporym momentem zaatakować śrubę.

: 11 paź 2012, 19:44
autor: hipcio
dorób klucz z kawałka rurki z powycinanymi zębami i nie bedzie problemu z odkręceniem. Jak chcesz zdjęcie jak to wygląda to sie zrobi. Rurke wkladasz w kolo pasowe, wycięcia w niej zazębiają sie w wypusty na kole pasowym dotego dospawany kawałek prętą który zapiera się o glebe. W otwór rurki wkładasz klucz 27 i odkręcasz.

: 11 paź 2012, 22:08
autor: Buniek4200
Hipcio a zrobił byś zdjęcie tej twojej blokady to bym zrobił coś takiego a o koło zębate niechce blokować bo już raz musiałem je wymieniać bo rozrusznik scioł mi kilka zębów z koła a wymiana niebyła prosta. Z góry dziękuje.

: 12 paź 2012, 18:31
autor: hipcio
Zrobiłem kilka fotek. Przy odkrecaniu dużej sruby wkrec te cztery małe bo mozeszkolo sobie uszkodzić.
Pierwsze podejscie było bez tej dospawanej rurki i się pogieła( pręt z płaskownikiem. Takze musi być mocna. Ja odkreciłem tak gdzies 1,5 m dlugości rurka zalożoną na klucz.
Siła dokrecenia 450 Nm dużej śruby a małych hmm ... 25 chyba