Strona 1 z 2

[S8 D2 01 ] Grzeje się do 120stopni

: 15 paź 2012, 22:38
autor: kamilsxt
grzeje się do 120 stopni podczas jazdy, postoju ,wywala płyn do zbiornika wyrównawczego ,slychac i czuc jakieś bulgotanie w wężach jak przytrzymam ręką , czujnik temp ok. termostat?? , pompa wody?????(oderwał by się chyba wirnik) do wnętrza grzeje. górna rura chłodnicy nagrzewa się, dolna tez czuc ze jest ciepła.

: 16 paź 2012, 00:00
autor: jacek
Możesz sprawdzić termostat i pompę wody , ale musisz brać pod uwagę uszkodzoną uszczelkę pod głowicą.To oczywiście tylko przypuszczenia.

: 16 paź 2012, 01:46
autor: kamilsxt
no własnie i tego się boje a auto dopiero kupione i juz stoi 400km nawet niezrobiłem

: 16 paź 2012, 09:49
autor: jdz1
Sprawdź na początku wiskozę. Miałem podobne problemy z BMW e39 528. Okazało się że wisko jest padnięte (teoretycznie załączało się, z tym że można było je zatrzymać ręką co normalnie nie jest możliwe) a po wymianie jak ręką odjął. Uszczelka pod głowicą to już ostateczność.

: 16 paź 2012, 10:29
autor: Gość
Ja mam visco w stanie agonalnym i takie cyrki to nie robi mi nawet w letnie dni-chyba że bym sterczał w korku jak 30st lub więcej.

: 16 paź 2012, 10:38
autor: kamilsxt
Visco chodzi, co prawda można je ręką zatrzymac jak chodzi na wolnych obrotach, elektyczny wentylator tez działa .Ale ta chłodnica nie nagrzewa się na tyle żeby tam wentylatory musiały pomagac .dochodzi do 90stopni chwile trzyma i rośnie dalej i zraz wywala płyn do zbiornika.

: 16 paź 2012, 12:47
autor: jdz1
Wisko może kręcić się cały czas bez względu czy masz obroty biegu jałowego czy nie, nawet po uruchominiu zimnego silnika, po jego zalączeniu sie (wiska) nie dałbyś rady utrzymać wentylatora ręką czy nawet gumową rękawicą. A chłodnica właśnie dlatego nie nagrzewa się bo najprawdopodobniej wsiko się nie załącza i nie goni wody do chłodnicy, nawet pomimo tego że pompa może być sprawna to i tak Ci nie pogoni wody po całym układzie. Identyczne obiawy miałem w BMW jakie Ty opisujesz.

[ Dodano: 2012-10-16, 12:50 ]
Wisko się kręciło ale nie załączało, chłodznica była niedogrzana a po przekroczeniu 90st C zaczynało wywalać płyn chłodzący przez zbiorniczek wyrównawczy.

: 16 paź 2012, 15:44
autor: kamilsxt
co prawda nie miałem do czynienia z takim wentylatorem ale nie moge pojąc w jaki sposób miałby gonic wodę w układzie

: 16 paź 2012, 20:30
autor: Gość
CO ma piernik do wiatraka?? Visco jak niesprawne to chłodnica i tak bedzie pełna gorącej cieczy.

: 16 paź 2012, 20:44
autor: pepi
Nie wypisujcie głupot :mrgreen:
bo się ubawiłem

więc tak jakby było nie sprawne a tak może być to by się coś działo ale
w korkach czy jakby stał w miejscu ze 10-15 min


można sprawdzić dwutlenek w płynie jak jest to głowica
jak nie to sprawdzić termostat -pompa wody ewentualnie sprawność wiatraków

[ Dodano: 2012-10-16, 20:45 ]
lub chłodnica nie drożna

[ Dodano: 2012-10-16, 20:46 ]
chłodnica cała ciepła ?

: 16 paź 2012, 21:32
autor: kamilsxt
Dziś sprawdziłem - chłodnica bardziej się grzeje od góry, a dolny wąż chłodny lub zimny, a wskazówka już przekracza 90st i idzie dalej i zaraz wywala płyn do zbiornika wyrównawczego.
Czy jest jakakolwiek szansa wyjęcia termostatu bez ściągania paska rozrządu?

: 16 paź 2012, 21:41
autor: mdamian
A może masz zapowietrzony układ chłodzenia , jeżeli przegrzałeś silnik to możliwe , że przegrzała się uszczelka ?? Ubywa płynu ??

: 16 paź 2012, 21:49
autor: kamilsxt
nie ubywa, nie miał kiedy się przegrzac , zapowietrzył sie sam z siebie ot tak?

[ Dodano: 2012-10-16, 21:57 ]
zwyczajnie chodzi na małym obiegu nie wypuszcza płynu na chłodnice tak to wygląda i niema gdzie się schłodzic nawet trochę , tyle co wiatrakiem od nagrzewnicy schładza ,boje się tylko ze jak rozłożę to wszytko i okaże się że to nie termostat........

: 16 paź 2012, 23:05
autor: Gość
Zacznij od termostatu bo to najmniejsza linia oporu i pierwszy punkt do sprawdenia. Możesz go wyjąc i sprawdzić co sie dzieje bez.

: 16 paź 2012, 23:23
autor: kamilsxt
wiem że mogę właśnie temu pytałem czy da rade jakoś wyjąc ten termostat bez zdejmowania paska