Strona 1 z 3

[D2 99 4.2PB ] Dymi na biało

: 03 gru 2012, 21:16
autor: VOLUS
No myślałem że mnie to tak szybko nie spotka ale chyba jednak,wiec tak od niedawna jestem w posiadaniu mojej a8 4.2 jak juz kupiłem i odjeżdzałem spod chaty żonka mi gadała że auto strasznie na biało dymi no ale jej to wytłumaczyłem że rano tak jest zanim auto sie rozgrzeje jedak raczej w tym przypadku tak nie jest, mam ja pare tygodni i zaczełem to obserwowac co jeszcze zauważyłem że po wymianie oleju jak i płynu chłodniczego to teraz naprawde wali z rury nawet jak auto ma 90 stopni może wtedy troszke mniej niż sie rozgrzewa ale i tak sadze ze tak nie powinno byc mało tego dzisiaj sprawdzałem płyn i ze zbiorniczka ubyło lecz po odpowietrzaniu jeszcze nie dolewałem,auto trzyma temp. na 90 stopni,niema śladu w płynie oleju ani odwrotnie,ja po rozgrzaniu otwieram zbiorniczek to troche ciśnienie jest ale to chyba normalne? co o tym myslicie?

: 03 gru 2012, 21:52
autor: pepi
test dwutlenku ci prawdę powie :mrgreen:
moim zdaniem jakby była uszczelka to by ci płynu znacznie ubywało
może nie masz katów
może wtryskiwacz któryś leje ale to wróżeni z fusów

: 03 gru 2012, 22:02
autor: VOLUS
pepi pisze:może nie masz katów
może wtryskiwacz któryś leje ale to wróżeni z fusów
Katy są ale w jakim stanie to wiadomo,wtryski hmmm no nie wiem może?
Acha zapomniałem dodać że rano jak odpalam to nie chodzi odrazu na 8 garów dopiro po chwili...

: 03 gru 2012, 22:05
autor: Simone331
VOLUS pisze:
pepi pisze:może nie masz katów
może wtryskiwacz któryś leje ale to wróżeni z fusów
Katy są ale w jakim stanie to wiadomo,wtryski hmmm no nie wiem może?
Acha zapomniałem dodać że rano jak odpalam to nie chodzi odrazu na 8 garów dopiro po chwili...
A świece to Ty w nim kiedyś wymieniałeś? Wtryski bardzo łatwo można posprawdzać, ale po tym komp błędów nałapie i będzie trzeba później kasować. :)

: 03 gru 2012, 22:12
autor: VOLUS
A świece to Ty w nim kiedyś wymieniałeś? Wtryski bardzo łatwo można posprawdzać, ale po tym komp błędów nałapie i będzie trzeba później kasować.
No ale od świec raczej by nie kopcił,faktycznie rano przez świece może nie łapie na wszystkie gary.

: 03 gru 2012, 22:16
autor: Simone331
VOLUS pisze:
A świece to Ty w nim kiedyś wymieniałeś? Wtryski bardzo łatwo można posprawdzać, ale po tym komp błędów nałapie i będzie trzeba później kasować.
No ale od świec raczej by nie kopcił,faktycznie rano przez świece może nie łapie na wszystkie gary.
Czy tak czy nie warto wymienić. Ja przed wymianą miałem tak, że na Pb kulał a jak przełączył się na lpg to równiutko zaczął chodzić. Objaw pojawił się odrazu i dwa dni tak jeździłem zanim mnie nie oświeciło i świec nie wymieniłem. :)

: 03 gru 2012, 22:20
autor: VOLUS
Rozumie,jednak mnie martwi bardziej te ubycie płynu noi to dymienie z wydechu.

: 03 gru 2012, 22:25
autor: Simone331
VOLUS pisze:Rozumie,jednak mnie martwi bardziej te ubycie płynu noi to dymienie z wydechu.
Dolej płynu i sprawdź za dwa dni czy coś ubyło. Sprawdź też poziom oleju czy od ostatniego sprawdzania czasem go nie przybyło. Ja bym od tego zaczął. Sprawdziłbym jeszcze wtryski czy nie leją.
Odpal samochód i powąchaj spaliny czy bardziej zalatuje paliwem czy przepalonym olejem.

: 03 gru 2012, 22:40
autor: VOLUS
Simone331 pisze:Dolej płynu i sprawdź za dwa dni czy coś ubyło. Sprawdź też poziom oleju czy od ostatniego sprawdzania czasem go nie przybyło. Ja bym od tego zaczął. Sprawdziłbym jeszcze wtryski czy nie leją.
Tak bede musiał zrobić
Simone331 pisze:Odpal samochód i powąchaj spaliny czy bardziej zalatuje paliwem czy przepalonym olejem.
W spalinach właśnie oleju nie czuć

: 03 gru 2012, 22:53
autor: Simone331
Powiem tak. Skoro nastała nieciekawa pora roku to każdy samochód ma objaw kopcenia na biało. Ale to jak jest zimny. Posprawdzaj tak jak Ci napisałem a jeśli z tym będzie oki a dalej bedzie kopcił to bedziemy myleć co dalej zrobic.

: 04 gru 2012, 08:03
autor: pepi
chyba że tankuje super wspaniałe lpg w którym jest więcej wody niż gazu :mrgreen:
bo jeśli płynu nie ubywa a ma ubywać sporo to znaczy na 100km nawet 1-2 litry
to pozostaje nam paliwo lub olej pobiera

: 04 gru 2012, 09:37
autor: VanDyke
Nastały zimne dni i też zaczęło ubywać mi płynu chłodniczego ale zostawiam czasami ślad po stronie pasażera więc niemal pewna jest wymiana tej rurki od chłodniczki oleju. Może też Cię to dopadło?

Co do dymienia to nie jest to para wodna? Weź go przegoń 50km po drodze i martw się dopiero jeżeli nadal będzie dymił. Ja ostatnio robiłem krótkie odcinki autem, co 3-4 dni i po odpaleniu to dopiero kłęby pary szły. Poza tym spalany płyn chłodniczy ma taki specyficzny zapach.

Kilka dni temu jechałem za BMW 760, walił z wydechów jak lokomotywa :-P Taka pora roku po prostu.

Może nagraj filmik i wrzuć tutaj link do niego?

: 04 gru 2012, 09:44
autor: Simone331
pepi pisze:chyba że tankuje super wspaniałe lpg w którym jest więcej wody niż gazu :mrgreen:
bo jeśli płynu nie ubywa a ma ubywać sporo to znaczy na 100km nawet 1-2 litry
to pozostaje nam paliwo lub olej pobiera
Sugieruje się tym co jest w profilu czyli non LPG. Płynu niby ubyło ale jak twierdzi wymieniał go i po odpowietrzeniu nie dolał jeszcze. Niech podolewa co trzeba i za jakiś czas sprawdzi stany. :)

: 04 gru 2012, 22:07
autor: VOLUS
pepi pisze:chyba że tankuje super wspaniałe lpg w którym jest więcej wody niż gazu
bo jeśli płynu nie ubywa a ma ubywać sporo to znaczy na 100km nawet 1-2 litry
Nie mam instalacji lpg, dzisiaj dolałem płynu zobaczymy za pare dni dolałem jakies 0,5l ale tak jak wczesniej mówiłem po odpowietrzaniu jeszcze nie dolewałem.Dzisiaj pogoda troszke inna była i zobaczyłem że mniej dymił.

VanDyke

Tak rozumie że taka pora roku noi pewnie pojemnośc tez swoje robi ale zobacze tez tą rurke co piszesz,noi jeżeli nadal beedzie tak kopcił to zrobie jakis filmik.

: 05 gru 2012, 09:18
autor: VanDyke
Nakręć filmik telefonem i wrzuć - to będzie najlepszy wyznacznik tego co określasz "dymi na biało". Zobaczymy jak to wygląda. Może po prostu panikujesz ;-)

[ Dodano: 2012-12-05, 09:51 ]
A to jeszcze takie pytanie mnie naszło w związku z poziomem płynu chłodniczego...

Proszę obejrzeć ten filmik -



w 1:32 minucie widoczne jest ujęcie na zbiornik wyrównawczy. Można zauważyć poziom płynu chłodniczego w zbiorniku. Czy nie jest on dużo poniżej minimum? Widziałem na zdjęciach z kilku aukcji identyczny stan. Czy jest on prawidłowy? Wydaje mi się, że jest tu około 1.5cm poniżej wskaźnika MIN.
Ja uzupełniam zawsze do poziomu tego łączenia miedzy górną a dolną częścią zbiornika (znacznik MAX).