Strona 1 z 1
[D2 ALL
] Podłączenie reduktora LPG
: 26 gru 2012, 12:16
autor: sylwekr
Witam
Wydaje mi się, że mam coś skopane z podłączeniem reduktora LPG. Dosyć długo trwa zanim przełączy na LPG i zacząłem się temu przyglądać. Odpaliłem auto i zobaczyłem, że po chwili idzie ciepły płyn na nagrzewnicę, wąż w stronę reduktora zimny. Dopiero po dłuższym czasie zaczął robić się ciepły. Silnik parę minut pracował i cały czas była różnica w temperaturze węża idącego do nagrzewnicy a tego do reduktora. U mnie reduktor jest wpięty przez trójnik w wąż idący do nagrzewnicy, a drugi przy samym zbiorniczku wyrównawczym. Gdzie u Was są podłączone są te przewody i jak szybko przełącza na LPG ?
: 26 gru 2012, 12:30
autor: Gabriel
Ja mam ustawione na 35 stopni, przełącza mi się a gaz po przejechaniu 1-1,5 km, przy temperaturze zewnętrznej -8 stopni.
Reduktor mam wpięty równolegle (bodajże) do nagrzewnicy. Dokładnie nie pamiętam miejsc wpięcia. Wydaje mi się że musi tak być wpięty, ponieważ szeregowo, przy zamkniętych elektrozaworach nie było by przepływu.
: 26 gru 2012, 12:32
autor: Arthur
oba weze powinny byc podpiete rownolegle do nagrzewnicy
: 26 gru 2012, 12:50
autor: Gość
Nie wiem nawet jak mam wpiety ale przełaczenie jet jak najbardziej prawidłowe. Nie za szybko. Wszystko zalezy tez od tego gdzie mamy ten reduktor czy jedziemy odrazu czy np stoimy w korku czy tez odśniezamy odpalone auto. Mi przy +8 spie po kilometrze,póltora przełacza ale jak odśnieżam przy -5 to z podwórka wyjade juz na gazie.
: 26 gru 2012, 14:11
autor: pepi
mi po odpaleniu :mrgreen:
ma być równolegle bez trójniki 19/16/19 dwie sztuki
i wtedy jest ok
zazwyczaj jest przy grodzi z nagrzewnicy brane
[ Dodano: 2012-12-26, 14:13 ]
panowie temperatura jest różnie ustawiona przy przełączaniu
to jak tu porównywać
termostat i reduktory też mają sporo do gadania
: 27 gru 2012, 08:08
autor: sylwekr
Doszedłem do wniosku, że mam źle podłączony reduktor, i może nie tyle jest problem gdzie i jak jest wpięty, tylko ze sposobu jego montażu. Jest on obrócony w ten sposób, że wlot i wylot wody jest na górze i zasilanie ciepłej podłączone pod OUT

. Do reduktora idą węże 19 mm i mimo to długo trwa nagrzewanie. Wcześniej na to jak zamontowany był reduktor i że długo nagrzewa się nie zwracałem uwagi - sądziłem że "tak ma być". Wczoraj znalazłem trochę fotek aut gdzie był zamontowany ten reduktor i zawsze był obrócony o 90 stopni w stosunku do tego co jest u mnie, według mnie to logiczne aby wlot/wylot był góra/dół, a nie obydwa na górze. Co ciekawe jak już rozgrzał się nie miałem problemów, że nie trzymał temperatury, zamarzał, przełączało na Pb itp. Zatem biorę się za przeróbkę.
: 27 gru 2012, 10:19
autor: hipcio
To czy wlot/wylot wody jest na górze czy na dole ma małe znaczenie pod warunkiem ze reduktor jest poniżej zbiorniczka wyrównawczego a układ jest szczelny i się nie zapowietrza.
Sylwek jaki masz model reduktora? W nie których nie ma znaczenia w którą strone płynie woda. Co nie zmienia faktu, że OUT i IN pownno być zgodne z obiegiem.
Wpięte masz prawidłowo o ile przy nagrzewnicy jest pod zasilanie a nie powrót.
: 27 gru 2012, 11:17
autor: sylwekr
Reduktor u mnie to Revo SGI. Dzisiaj już zdemontowałem niemal całą instalacje od strony komory silnika. Wszystko od nowa "po swojemu" zmontuję, wydaje mi się że wiem co i jak powinno być podłączone, aby było zgodnie ze sztuką. Zobaczymy czy efekt będzie pozytywny.