Strona 1 z 2
[D2 00 4.2PB
] Faluje podczas przyspieszania
: 26 gru 2012, 17:39
autor: szafa001
witam, po wykasowaniu tych błędów po około 50km znów wywala te błędy i podczas przyspieszania obroty falują między 1200 a 2000 rpm
dodam iż auto jest po generalnym przeglądzie, po wymianie rozrzadu, wężyków podcisnieniowych i to jest sprawne na 100%
nie mam pojęcia co to może być, jeśli ktoś może sie wypowiedziec to bardzo bym prosił
wesołych po świętach

: 26 gru 2012, 18:35
autor: Simone331
Ten błąd wskazuje, że "odkurzacz" w obudowie filtra Ci szwankuje. Podłącz go na krótko i sprawdź czy nie wyzionął ducha.
: 26 gru 2012, 21:31
autor: krzychu22.p1i
Ten "odkurzacz" czyli pompa powietrza wtórnego umieszczona na spodzie filtra powietrza nie ma nic wspólnego z jego problemem, ale z kodem błędu owszem.. Na dobrą sprawę dmucharkę może nawet wyrzucić. :-P Potem z ECU ją wyciąć, aby nie było błędów. Problemem Tomka jest fakt, że za mało ona dmucha powietrza w wydech i sonda nie widzi dodatkowego powietrza i pokazuje "Insufficient Flow".
Miałem z tym problemy, kondensat w owej pompie i błąd małego przepływu. Kupiłem zapasową pompkę u FOSS'a, 2 zawory/ gruchy EGR z tyłu głowic (bo stare puszczały wstecznie spaliny, nie domykały się) i jest git. Zero błędów. To jest ekologiczna zabawka (euro 4 bodajże) działająca tylko po odpaleniu zimnego auta przez jakieś 20 sekund i jeśli robi problemy to wywala pomarańczowego CHECK'a na desce.
Gdyby problemem było nie uruchamianie się owej pompki to sprawdź przekaźnik 40A, który jest pod maską na podszybiu w wielkiej puszcze z ECU silnika.
: 26 gru 2012, 22:40
autor: Gość
krzychu22.p1i pisze:Miałem z tym problemy, kondensat w owej pompie i błąd małego przepływu. Kupiłem zapasową pompkę u FOSS'a, 2 zawory/ gruchy EGR z tyłu głowic (bo stare puszczały wstecznie spaliny, nie domykały się) i jest git. Zero błędów. To jest ekologiczna zabawka (euro 4 bodajże) działająca tylko po odpaleniu zimnego auta przez jakieś 20 sekund i jeśli robi problemy to wywala pomarańczowego CHECK'a na desce.
No własnie ten EGR...a czy tego dziadostwa nikomu nie potrzebnego nie da sie z A8 wywalic na stałe??
: 26 gru 2012, 23:48
autor: krzychu22.p1i
Spokojnie można wywalić, i kupić takie zaślepki za 20zł ale pozostanie CHECK w zegarach.. Trzeba by podjechać do tuningowca i wyciąć SAI z ECU silnika;) Ja sobie to naprawiłem i jest ok.
: 27 gru 2012, 01:04
autor: Gość
O to sie dobrze składa. Trza sie bedzie tym zajac to i mniej problemu a i pewnie więcej kucyków bo egry zawsze troszke zamulają.
: 27 gru 2012, 21:24
autor: szafa001
dzieki za wypowiedzi, dzis podpialem vaga, odkurzacz owszem szwankuje ale przyna byl padniety przeplywomierz

pozdro
[ Dodano: 2012-12-29, 22:21 ]
chłopaki dup... blada, po wymianie przeplywki, skasowaniu błędów było ok i znowu nie jest, nie ma żadnych błędów auto ma lepszego kopa, zaczal mniej palic ale falowanie pozostalo, dodam tylko ze odkurzacz pracuje tylko na zimnym silniku przez okolo 20 sekund i nie ma wplywu na jego pozniejsza prace, a auto faluje zwlaszcza gdy rozgrzane
: 05 sty 2013, 22:46
autor: k44761
Apophis, Ty u siebie tego nie masz, jest to tylko w poliftach, na Twoje szczęście. Ja już też tego nie mam, pomimo, że miałem

: 05 sty 2013, 22:55
autor: Simone331
szafa001 pisze:[ Dodano: 2012-12-29, 22:21 ]
chłopaki dup... blada, po wymianie przeplywki, skasowaniu błędów było ok i znowu nie jest, nie ma żadnych błędów auto ma lepszego kopa, zaczal mniej palic ale falowanie pozostalo, dodam tylko ze odkurzacz pracuje tylko na zimnym silniku przez okolo 20 sekund i nie ma wplywu na jego pozniejsza prace, a auto faluje zwlaszcza gdy rozgrzane
Spróbuj zrobić adaptację przepustnicy.

: 05 sty 2013, 22:59
autor: Gość
k44761 pisze: Ty u siebie tego nie masz, jest to tylko w poliftach, na Twoje szczęście. Ja już też tego nie mam, pomimo, że miałem

No to mnie pocieszyles przyjacielu

Dziwne trochę że A8 nie miało EGRa a inne dupowozy nawet 20letnie to posiadają no ale jak nie ma to jest ok

: 05 sty 2013, 23:28
autor: wolek
ten nikomu niepotrzebny EGR tak naprawde jest potrzebny bo inaczej nie nikt by go nie wymyślił i stosował. Jego głównym zadaniem jest obniżenie temperatury spalaniej mieszanki w cylindrze co z koleji ma wpływ np. na zmniejszenie emisji CO2 ale i w mniejszym stopniu na stabilizacje detonacyjną mieszanki (zmniejsza w niewielkim stopniu efekt spalania detonacyjnego/stukowego)
System_recyrkulacji_spalin tak dla rozwinięcia

: 05 sty 2013, 23:42
autor: Gość
wolek, To jest tylko wymysl proekologiczny-do silnika nie ma nic a jedynie go zamulac może. Jak ktoś jest eco to niech go se ma i katy i wszystko tylko niech wtedy pomysli że cała Azja ma ekologie daleko gdzieś a UE się szczypie

: 23 mar 2013, 13:07
autor: szafa001
chłopaki wiecie że jeszczę się z tym nie uporałem

ale do rzeczy, 2 miesiące temu wymieniałem olej w skrzyni, wczoraj skrzynia została wyjęta z auta, olej czarny, spalony, poleciało prawdopodobnie sprzęgło gydrokinetycznem stad te falowanie

nikt z was nie miał z tym problemu? a tak apropo, ile wasze 4.2 pb palą?
: 23 mar 2013, 13:28
autor: Simone331
: 23 mar 2013, 14:39
autor: krzychu22.p1i
szafa001 pisze:chłopaki wiecie że jeszczę się z tym nie uporałem

ale do rzeczy, 2 miesiące temu wymieniałem olej w skrzyni, wczoraj skrzynia została wyjęta z auta, olej czarny, spalony, poleciało prawdopodobnie sprzęgło gydrokinetycznem stad te falowanie

nikt z was nie miał z tym problemu? a tak apropo, ile wasze 4.2 pb palą?
Podczas delikatnego przyśpieszania palują Ci obroty na wyższych biegach? Odnośnie spalania to masz link to tematu powyżej, ogólnie 8 spala tyle co katalogowo jest założone (jazda dostojna ;-)) , w okresie zimowym +1-3l więcej, chociaż niektórzy to mają ciekawe wyniki.
Po tej wymianie oleju w ASB zaczęła przeciągać biegi czy się ślizgać skoro zdecydowałeś się ją wytargać?