Strona 1 z 1

[D2 98 4.2PB/LPG ] Podciśnienie do tempomatu

: 04 gru 2009, 22:18
autor: Ogród-Lca
Witam mam pytanie gdzie idzie przewód od puszki podciśnieniowej do sterowania tempomatem. Któryś z mechaników mi gdzieś to kiedys wypioł i teraz nie widzę nigdzie tego przewodu .

[ Dodano: 2009-12-09, 15:22 ]
Dzięki koledzy za pomoc.

: 11 gru 2009, 11:57
autor: FOSS
Ogród-Lca pisze:Dzięki koledzy za pomoc.
Kolego, nie zrażaj się tak od razu... być może Ci co tu zajrzeli nie zrozumieli pytania...
ja zresztą też nie rozumiem bo wydaje mi się, że sterowanie tempomatem jest zdecydowanie elektroniczne (przełączniki po lewej stronie kierownicy + reszta to tylko elektronika).
Nigdy nie słyszałem, że tempomat używa podciśnienia ale przyznaję, że nigdy nie miałem problemu z tempomatem więc też zupełnie nie zgłębiałem od strony technicznej jego budowy i zasady działania (tzn. wiem jak działa i jak go używać ale jeżeli jest tam jeszcze jakieś podciśnienie to wiedza moja już tego nie ogarnia).

: 11 gru 2009, 12:24
autor: dardzi
koledze chodzi o sterowanie - to pod maską.
czyli o urządzenie "zdalnie naciskające pedał gazu"
jak idzie linka od pedału gazu to dodatkowo jest taka gumowa gruszka na podciśnienie,
która może sterować przepustnicą.
aby działała prawidłowo musi być tam podłączone podciśnienie

niestety ja też nie wiem gdzie wężyk powinien iść w drugą stronę
zadawałem to pytanie jakieś 2 miesiące temu na forum - ale niestety bez odzewu :cry:

: 11 gru 2009, 17:38
autor: pet3r
może to w czymś pomoże

: 13 gru 2009, 19:25
autor: Ogród-Lca
dokładnie chodzi o tą gruszkę która jest przy przepustnicy któryś z mechaników zdjął mi z tej gruszki wężyk i nigdzie go teraz nie widzę.

Dokładnie to jest to co pokazuje ten drugi schemat który załączyłeś , dzięki będę gdzieś w koło silnika tego szukał.

: 15 lis 2011, 21:05
autor: merc4891
silniczek od podciśnienia tempomatu jest obok zbiorniczka płynu wspomagania(troszke poniżej)

: 16 lis 2011, 02:46
autor: tomi26
merc4891, ten temat za niecały miesiąc będzie miał drugie urodziny :mrgreen:

: 16 lis 2011, 16:15
autor: merc4891
A nie pomyślałeś ,że w przyszłości komuś ta informacja sie przyda,bo akurat ja tego też szukałem.

: 16 lis 2011, 16:26
autor: tomi26
merc4891 pisze:A nie pomyślałeś ,że w przyszłości komuś ta informacja sie przyda,bo akurat ja tego też szukałem.
No nie pomyślałem...Przepraszam

: 16 lis 2011, 18:38
autor: FOSS
tomi26 pisze:
merc4891 pisze:A nie pomyślałeś ,że w przyszłości komuś ta informacja sie przyda,bo akurat ja tego też szukałem.
No nie pomyślałem...
Przyznam się szczerze że ja to czytając też o tym nie pomyślałem... bo tak zostało to sformułowane jakby było odpowiedzią na zadane pytanie a nie wskazówką dla potomnych którzy dziś, jutro, za miesiąc/rok będą tego szukali :roll:

: 16 lis 2011, 20:37
autor: tomi26
FOSS,ja kilka razy sprawdzałem datę...już myślałem,że to ja o tej godzinie zawodzę :-D no...ale grunt,że już wiadomo gdzie się znajduje owy silniczek ;-) :lol: 8-)

A wiadomo,może kolega Ogród-Lca, jeszcze go szuka :D żart oczywiście ;-)

: 01 sie 2017, 22:28
autor: J@ck
koledzy, świeżo zakupiona d2 2.8 w lpg ma problem z podciśnieniem. Po kupieniu sprawdziłem wężyki po pokrywą silnika i tam była rzeźnia. Popękane i dziurawe, nie wspominając już, że 3 nie były wpięte. Wpiąłem je i teraz nie wiem, czy dobrze, niby wg schematu ale zawsze to może coś pomieszałem. Druga sprawa to taka, że nie działa tempomat. Pod osłoną przy podszybiu znalazłem niepodłączony wężyk i nie wiem gdzie on powinien iść, bardzo proszę o pomoc. Za 2 tyg jadę nad morze i nie chciałbym męczyć nogi, zwłaszcza, że jestem zawodowym kierowcą i tempomat to mój przyjaciel
http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2017/8/1/ ... 193635.jpg
http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2017/8/1/ ... 193734.jpg