Strona 1 z 3
[D2 95 3.7PB/LPG
] Temperatura silnika
: 14 gru 2009, 21:33
autor: tomekccc
Witam,
Przy jeżdzie na trasie wskaźnik pokazuje około 60 stopni, jak postoje w korku to podchodzi ładnie pod 90. Ogrzewanie działa wg mnie bez zarzutu. Pytanie ile pokazuje w waszych A8? Pytam bo nie wiem czy wywalać termostat.
: 14 gru 2009, 21:47
autor: gierobiala
Powinno stać na 90 cały czas.Przynajmniej u mnie tak jest.
: 14 gru 2009, 21:51
autor: martab99
U mnie cały czas równiutko jakiś 1 mm przed 90-tką. Bez znaczenia czy trasa czy korek
: 14 gru 2009, 21:53
autor: pioter
Dokładnie - powinno być na 90 i się nie zmieniać. Lepiej sprawdź termostat bo nie zdrowo dla silnika jak jest nie dogrzany i więcej może palić.
: 14 gru 2009, 22:30
autor: wojti_sopot
Witam
Termostat do wymiany.
: 14 gru 2009, 22:51
autor: tomekccc
Dzięki za szybką pomoc. Wymieniam termostat. A jeszcze pytanko, gdzie on siedzi? W przedniej częsci silnika u góry?
: 15 gru 2009, 02:11
autor: SJake
tomekccc pisze:W przedniej częsci silnika u góry?
tak :roll:
: 15 gru 2009, 11:08
autor: tommi
dolacze do tematu. Mam to samo ale w 4.2, czy termostat jest w tym samym miejscu co w 3.7?? Slyszalem ze ciezko to wymienic bez sciagania rozrzadu, czy to prawda? Ile roboty przy tym jest? Pozdrawiam
: 15 gru 2009, 12:04
autor: patys
hmm, to i ja się podepnę , u mnie wskazówka jak jeżdżę w korku pokazuje 85-95 stopni ( jest centralnie na środku skali), jak jadę trasą to tak 90 stopni, nigdy nie przekroczyło 100 stopni.
czy wszystko ok?
dodano:
po zalaniu nowego płynu G12 i dokładnym odpowietrzeniu układu temperatura 90 stopni
: 15 gru 2009, 12:17
autor: pioter
Jeżeli chodzi o wymianę termostatu to tu
http://www.brittcrowell.com/2006/2006-0 ... ing_On_A8/ na 6 zdjęciu widać króciec pod którym jest termostat i na 14 zdjęciu widać już sam termostat. Można wymienić bez ściągania rozrządu ale trzeba trochę się gimnastykować . 3.7 i 4.2 ma w tym samym miejscu termostat.
: 15 gru 2009, 19:17
autor: whisky
a moim zdaniem wina nie w termostacie i nie narabial bym sobie roboty tylko sprawdzil czujnik temp w prawej głowicy z tylu silnika.To czesty problem a8,najprosciej podlaczyc sie VAG i porownac temperature wskazan VAG a wskaznika w aucie ;-) Wymiana termostatu dopiero gdy to sprawdzimy i temp sa takie same w co osobiscie watpie ;-)
: 15 gru 2009, 21:05
autor: tomekccc
U mnie to będzie termostat bo gaziarz mi m ówi, że za niska temperature na parowniku trzyma.
: 15 gru 2009, 21:37
autor: whisky
wiec przy tych zimnych porankach powinno byc to odczowalne po ogrzewaniu,ze juz nie bucha z nawiewow goracem ;-) no nic w takim razie powodzonka z termostatem i napisz czy problem znikł ;-) ;-) Pozdrawiam
: 15 gru 2009, 22:21
autor: tommi
czujnik wymienialem,temperatury sa takie same. Mimo wszystko gorace powietrze tez leci w srodku przy nastawieniu klimatronica na 22 st
: 16 gru 2009, 09:16
autor: maciu
whisky pisze:a moim zdaniem wina nie w termostacie i nie narabial bym sobie roboty tylko sprawdzil czujnik temp w prawej głowicy z tylu silnika.To czesty problem a8,najprosciej podlaczyc sie VAG i porownac temperature wskazan VAG a wskaznika w aucie ;-) Wymiana termostatu dopiero gdy to sprawdzimy i temp sa takie same w co osobiscie watpie ;-)
z tyłu w głowicy to jest czujnik do ECU zegary czytaja z tego z przodu
przy okazji znalazłem ciekawy wpis w serwisówce: zegary będą pokazywać dokładnie 90
dla zakresu temp 80-100 (mniej więcej)
ot zagadka równego stania wskazówki wyjasniona :d
znaczy jak wskazuje za mało lub za dużo to juz jest jakiś powazniejszy problem