Strona 1 z 2
[D2 99 4.2PB/LPG ] Uszelniacze zaworów
: 15 kwie 2013, 18:00
autor: XxMATEOxX
Witam panowie...
Od jakiegoś czasu zauważyłem w moim aucie delikatne dymienie na niebiesko przy odpalaniu i przy mocnym dodawaniu gazu. Czy mogą być przyczyną tego uszczelniacze zaworowe? Chciałbym się od was dowiedzieć czy uszkodzone uszczelniacze to poważna usterka i czy da się je ewentualnie wymienić bez zdejmowania głowic czy jest trochę rozbiórki silnika?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
: 15 kwie 2013, 18:56
autor: uszek
Da sie wymienic, ja to zrobilem tamtej jesieni, wystarczy podeprzec zawory sprezonym powietrzem, niestety nie oplacało sie, silnik momentalnie zaczał brac olej(1l na 100km) musiałem zrobic pierscienie i przy okazji panewki i całe głowice.
Opłacało sie bo teraz ani grama oleju nie bierze
: 15 kwie 2013, 18:59
autor: XxMATEOxX
A kolego jakbyś mógł powiedzieć ile mniej więcej taki remont cię kosztował?
: 15 kwie 2013, 20:52
autor: pepi
może zmień olej na inny to czasem pomaga :-D
: 15 kwie 2013, 21:11
autor: uszek
jako ze sam wszystko robilem to kosztowało mnie to ok 1000zł wraz z nowym olejem uszczelkami i wymiana rurki w chlodnicy oleju. Silnik wyciagnałem sam z bratem rekami, najpierw sciagnałem glowice, pozniej po kolei wszystko rozmontowałem i wyciagnelismy w dwoch sam doł.
Jezdziłem na oleju castrol 10w40 (nie polecam) a teraz na valvoline 10w60.
Co do castrola to w poprzednim aucie tez mialem z nim jazdy, polecil mi moj znajomy, wypłukał silnik i samochod zaczał brac olej, nieduzo ale zaczał, a tu to juz masakra była...
: 15 kwie 2013, 21:35
autor: XxMATEOxX
Ja leję Motula 10w40 i na 10000km muszę dolać 3-3,5l. Czy takie zużycie oleju powinno zacząć mnie martwić?
: 15 kwie 2013, 23:02
autor: uszek
eh to masz 1 l na 300 km hmm dla mnie to nie oplaca sie wymieniac oleju :mrgreen:
: 16 kwie 2013, 07:16
autor: mdamian
:shock:
uszek pisze:eh to masz 1 l na 300 km hmm dla mnie to nie oplaca sie wymieniac oleju :mrgreen:
:shock:
3 litry oleju na 10000km
0.3L - 1000km
To nie ma takiej tragedii .
: 16 kwie 2013, 07:26
autor: pepi
piszą że do 1 litra na 1 tys ok
a po wymianie może nawet 2 razy tyle pobrać :-D
to mocne
a moje poprzednie auta to najwyżej wychlapywały i nie było potrzeby patrzeć
audi ma apetyt a6 2,8 mojej żony też pobiera :-P
: 16 kwie 2013, 07:27
autor: pepi
uszek pisze:eh to masz 1 l na 300 km hmm dla mnie to nie oplaca sie wymieniac oleju :mrgreen:
-to żart >????
: 16 kwie 2013, 17:01
autor: uszek
pepi pisze:uszek pisze:eh to masz 1 l na 300 km hmm dla mnie to nie oplaca sie wymieniac oleju :mrgreen:
-to żart >????
No nie zartw, jaki jest sens wymieniac olej skoro co wymiane dolewa tyle samo, jedynie filtr, wogole jaki sens kupowac tyle oleju...
: 16 kwie 2013, 18:01
autor: XxMATEOxX
uszek nie wiem jak to policzyłeś. Napisałem że 3l czy 3,5 litra to ja dolewam ale na 10000km czyli od wymiany do wymiany a nie na 1000km.
: 16 kwie 2013, 18:09
autor: uszek
XxMATEOxX pisze:uszek nie wiem jak to policzyłeś. Napisałem że 3l czy 3,5 litra to ja dolewam ale na 10000km czyli od wymiany do wymiany a nie na 1000km.
No ja wymieniam co 15 to liczac tak masz prawie 5 litrów, dlatego mi tak wyszlo...
: 16 kwie 2013, 19:41
autor: XxMATEOxX
A ty do swojej ile dolewasz na 1000km?
: 16 kwie 2013, 20:00
autor: uszek
teraz? po remoncie przez pierwsze 100 km dolalem 0.5 litra, a od tamtej pory nic, czyli jakies 7 tys
Przed remontem brała mi jakies 0.2-0.5l na 1000 km a po wymianie samych uszczelniaczy 1l na 100km :d az przyszedl czas na wszystko