Strona 1 z 3

[D2 99 4.2PB/LPG ] Czyszczenie przepływomierza...

: 23 kwie 2013, 19:11
autor: grzybek86
Witam. Ostatnio wydawało mi sie ze auto troche wolniej sie zbiera po podlaczeniu do vag-a przepływk pokazała max 190g/s. dzisiaj wyczyściłem ją spirytusem bo akurat nie mialem nic innego w domu a po rozebraniu było widac ze drucik jest oklejony osadem. teraz jest lepiej auto jakby zbiera sie lepiej nie jest mułowate ale przepływka pokazała max 200g/s. czy próbowac ja jeszcze jakoś czyścic (czytałem ze najlepszy jest alkohol izopropylenowy). nikt tez teg nie regeneruje bo jedyne co z tym mozna zrobic to dobrze wyczyścic. zastanawiam sie jeszcze czy da cos wyczyszczenie przepustnicy.

Moze ma ktos jakies sensowne pomysły?

: 23 kwie 2013, 20:56
autor: k44761
Najlepiej pomaga na to izopropanol oraz wanienka ultradźwiękowa. Jak nie masz takowej, to podjedź z przepływomierzem do jakiegokolwiek elektronika lub kogoś, kto naprawia wtryskiwacze do diesli w Twojej okolicy i poproś o kąpiel w ultradźwiękach.
U mnie w 4.2 max pokazuje chyba z 210mg/h

: 23 kwie 2013, 21:09
autor: grzybek86
no własnie u mojego szwagra tez pokazało dzisiaj max 210g/s. a powiedz mi u ciebie 210 jest po tym zabiegu co mowiłes? jesli tak to ile płąciłęs i czy było warto to robic?

: 23 kwie 2013, 21:12
autor: k44761
Ja mam warsztat elektroniczny i mam wanienkę. Nie robiłem tego u siebie, ale często robię u klientów. Jeśli przepływka jest brudna to z reguły pomaga. Jeśli jest uszkodzona, nie pomaga nigdy. Generalnie u Ciebie przepływka działa raczej dobrze, szukałbym gdzie indziej...

: 23 kwie 2013, 21:23
autor: grzybek86
no własnie jutro kupie ten izo propanol i jeszcze poczyszcze bo ten spirytus jeszcze nie poradzil do konca z tym ale autko juz czuje ze nie jest takie mułowate, do tego jeszcze przeczyszcze przepustnice. zastanawiam sie czy ma na to wpływ sonda lambda bo miałem ostatnio 2 błedy zwiazane z nia i jeden ciagle powraca. jesli cos jeszcze moze na to wpływac to prosze o rade

: 23 kwie 2013, 21:26
autor: k44761
Jak masz LPG to skasuj błędy sond i pojeździj tylko na benzynie, zobacz czy wrócą. Jeśli wrócą, to sprawdź ich działanie w grupie 30,31,32 i 33 na VAGu. Tam masz gdzieś też wartości korekt paliwowych. Zapodaj je tutaj, to coś pomyślimy.

: 23 kwie 2013, 21:28
autor: grzybek86
jutro wynajde cos czasu to podepne kompa i posprawdzam to co mowisz. niezaleznie na jakim paliwie jade to jak stoje na wolnych obr co jakis czas czuje lekkie szarpniecie buda ledwo wyczuwalne. ale jutro zrobie skany i zobaczymy

: 23 kwie 2013, 22:17
autor: pepi
jaki ma przebieg auto

: 23 kwie 2013, 22:26
autor: grzybek86
teraz ma nie całe 310 000

: 23 kwie 2013, 22:26
autor: k44761
jaki ma przebieg auto
co za bzdurne pytanie. Na liczniku może mieć 200000km, a ile ma naprawdę? A co to w ogóle ma do problemu? Cofam liczniki na codzień i śmiać mi się chce ze słowa "przebieg" - szczególnie w polskich realiach

: 24 kwie 2013, 07:10
autor: pepi
wiesz licznik to nie wszystko można porównać tu i tam sam wiesz :-D
tylko jak na liczniku jest 300 to pewnie ma koło 500 tys
a wtedy to już są problemy z napinaczami się objawiają

: 24 kwie 2013, 07:27
autor: k44761
Ale napinacze rzadko są powodem spadku mocy. Dużo wcześniej zaczynają hałasować, juz wtedy zwraca się uwagę ze coś nie tak. Zreszta prace napinaczy i ewentualnie ustawienie rozrządu można sprawdzić w grupach od 90 do 93.

: 24 kwie 2013, 13:52
autor: grzybek86
rozrzad raczej nie bo robiony kilka miesiecy temu a w ustawieniach wszystko gra. wiec trzeba szukac gdzies indziej. ciekawi mnie jak poprawic wydolnosc przepustnicy

: 24 kwie 2013, 16:32
autor: pepi
grzybek86 pisze:ciekawi mnie jak poprawic wydolnosc przepustnicy
-możesz ją zaadaptować do nowych warunków :-D
ja u siebie wole nie sprawdzać co w 90-93 piszczy :mrgreen:

: 24 kwie 2013, 19:05
autor: grzybek86
mogłbys mi napisac jak zrobic adaptacje przepływki?