Strona 1 z 2

[D2 99 4.2PB/LPG ] Rolki paska klinowego

: 25 kwie 2013, 22:56
autor: justinos1
Jako, źe mój poprzedni temat został usunięty, proszę ponownie o pomoc. Jak odkręcić rolki z silnika po zdjęciu paska? Mam taki schemat, ale nie widzę nigdzie śrub:

http://www.www.a8team.pl/download.htm?i ... e8ef6f44b6

: 25 kwie 2013, 23:58
autor: krzychu22.p1i
To co jest wyszczególnione w niebieskim kółeczku to rolka napinacza paska wielorowkowego. Tej rolki raczej się nie wymienia tylko całość, nie przyglądałem się jej więc ręki nie dam uciąć. Napinacz ten mocowany jest na 3 albo 4 śruby na klucz 13mm, a wypust do poluzowania napinacza 17mm.

: 26 kwie 2013, 10:58
autor: Simone331
Z tych czarnych rolek zdejmujesz zaślepki ze środka a pod nimi masz śrubę na 8 imbusa. ;)

: 26 kwie 2013, 11:16
autor: krzychu22.p1i
Oo, a jednak. Simone a co z robić w przypadku gdy te śruby co jest przykręcony ten napinacz nie chcą puścić i są tak "objechane", że ciężko kluczem coś wywojować.

: 26 kwie 2013, 11:23
autor: Simone331
krzychu22.p1i pisze:Simone a co z robić w przypadku gdy te śruby co jest przykręcony ten napinacz nie chcą puścić i są tak "objechane", że ciężko kluczem coś wywojować.
Heh... A te śruby nie są czasem na klucz 12mm? Coś mi się tak właśnie kojarzy. :roll:

: 26 kwie 2013, 12:07
autor: krzychu22.p1i
No właśnie sam już nie wiem 12 nie pasowała a 13 objeżdża, oczywiście klucze oczkowe.

: 26 kwie 2013, 13:41
autor: marekp750
Do wymiany rolki nie musisz ściągać całej dźwigni.

Druga sprawa jest ona przykręcana od drugiej strony obudowy (od wewnątrz)
musiałbyś ściągać prawą (patrząc na zdjęcie lewą osłonę paska rozrządu).

Jeżeli śruba imbusowa (ta na rolce) jest uszkodzona nie pozostaje nic innego
jak wziąć migomat i przyspawać inną śrubę do łba.

Rolka idzie do piachu. Ale skoro chcesz ściągać to znaczy, że rolka do wymiany.

: 26 kwie 2013, 15:31
autor: Simone331
krzychu22.p1i pisze:No właśnie sam już nie wiem 12 nie pasowała a 13 objeżdża, oczywiście klucze oczkowe.
Nasadka 12 na stałym pokrętle i od czoła młotkiem postukaj podczas odkręcania. U mnie taki patent zawsze kończy się sukcesem.

Jeśli jakimś cudem to nie pomoże to tak jak pisał marekp750, z użyciem migomatu i nakrętki. ;)

: 26 kwie 2013, 16:16
autor: foxik33
a co do wymiany tych rolek to polecam zajrzeć, ew zadzwonić do hurtowni FOTA.
Ja od nich zamawiałem, rolki RUVILLE, pasek BOSCH - 240zł z przesyłką czy coś koło tego. W ASO za ten sam zestaw chcięli 400+ przesyłka.

: 26 kwie 2013, 17:37
autor: justinos1
Ja kupiłem, za 270zł dwie rolki Ruville i pasek continentala. Do tego za 150zł siłowniczek napinacza, wrazie W ;)

: 25 cze 2013, 17:37
autor: Unknown
Panowie czy były jakieś różne te rolki ?

jestem na etapie wymiany własnie rozrzadu, mam do wymiany obie rolki prowadzące pasek wielorowkowy.

Całośc robi mi znajomy warsztat, dostali w focie rolki o średnicy 85mm i ponoć są mniejsze od starych ? osobiście tego nie widziałem jeszcze.

te 85mm to widziałem, ze wszędzie są dostepne, a o wiekszej średnicy jeszcze w żadnym katalogu nie spotkałem.

ktoś się z tym spotkał czy to jego jakiś "babol" ?

: 25 cze 2013, 17:55
autor: foxik33
ja u siebie w poprzedniku też wymieniałem.. napisałem do foty e-mail podając vin i pisząc dokładnie czego potrzebuje.

Rolki ruville, pasek bosch - 240zł z przesyłką - taki sam zestaw proponowany w aso za 430zł.

: 25 cze 2013, 22:04
autor: Simone331
Unknown pisze:dostali w focie rolki o średnicy 85mm i ponoć są mniejsze od starych ?
Czy rolki się znacznie różnią to nie wiem, ale zwróć uwagę na aluminiowe kółko pompy wspomagania, bo napewno występują dwie wielkości, tak samo jak długość paska. ;)

: 26 cze 2013, 01:08
autor: Unknown
Z paskami to juz własnie wiem, ale dzięki :)

do AQF/AUW pasek ma długosć inna niż do ABZ roznica jest chyba 30 mm.

siedze poł dnia i nic nie znalazłem nt tych rolek.

: 26 cze 2013, 10:11
autor: foxik33
aukcja@fota.pl - napisz e-mail, podaj VIN i Ci powiedzą ;)