Strona 1 z 1
[S8 D2 97
] Nie pali na 7-mym cylindrze!!!
: 22 gru 2009, 19:31
autor: Mario2833
Witam. Może ktoś mi pomoże w moim problemie. Moja S8-ka zaczęła "kulec" na jednym cylindrze. Po podłączeniu do kompa wyrzuciło błąd: "17615. P1207 Zawór /dysza wtryskowa 7 - niesprawnośc obwodu prądowego- N85". Na gazie wyrzuca ten sam błąd. Z tego co powiedzieli mi ludzie, którzy montowali mi gaz w moim aucie po zbadaniu problemu wynika jakby komputer benzynowy nie wysyłał sygnału do wtryskiwacza 7-go cylindra i stąd ten problem. Do komputera gazowego też nie dochodzi sygnał z benzynowego, więc i na gazie jest podobnie. Czy ktoś się może spotkał z taką usterką? Dodam tylko , że mój komputer benzynowy ma oznaczenia 4DO 907 557 N. Na gazie zrobiłem ponad 70.000 km i do tej pory było ok...dopiero od pewnego czasu zaczęło się tak dziac. Instalacja gazowa BRC. Pozdrawiam i czekam na porady. Mariusz.
: 22 gru 2009, 19:59
autor: paulo79
cos mi sie wierzyc nie chce zeby wtryskiwacz padl. Jesli masz swojego vaga to zgas gaz na centralce i pojezdzij troche na benzynie przed tym pokasuj wszystkie bledy, pojezdzij na pb i wepnij sie - posprawdzaj bledy i bloki spalania a zwlaszcza spalanie 7 baniaka,jesli bedzie dupa to wyjmij cewke z tego cylindra i zamien z inna i powtorz czynnosc z vagiem (blok spalania), obejrzyj tez swiece, nastepnie mozna tez zamienic modul choc tego nie podejrzewam ale warto sprawdzic. To sa kolego najprostsze czynnosci ktore mozna wykonac samemu i nie placac za to pseudo mechanikom. Jesli nic z tego nie wyjdzie to pozostaje wtryskiwacz badz sterownik co wydaje mi sie dziwne. Najwazniejsze aby pojezdzic na pb nie wlaczajac gazu. Zrob jak mowie i pisz o wynikach to bedziemy myslec dalej. Nie ufaj gazownikom ani mechanikom - oni sie nie znaja. Wigilia idzie, pogadaj z autem moze cie poslucha
: 22 gru 2009, 20:15
autor: Mario2833
Dzięki Paweł. Dodam, że ten błąd nie pojawia się sporadycznie(tak jak wcześniej) lecz jest ciągle- po każdym odpaleniu auta i ciężko mi będzie pojeździc na benzynce, bo auto chodzi tylko na 7-miu garach i błąd wyrzuca ten sam. CAT i ESP świecą się ciągle i chyba dobrze, że nie jest tak, że czasem jest źle-a czasem dobrze, bo wtedy ciężko jest znaleźc przyczynę, a ja łudzę się, że u mnie usterkę zlokalizuję szybciej. Niestety nie mam swojego VAGA, więc nie mogę się pobawic i samemu powoli w zaciszu garażu dochodzic do sedna sprawy metodą prób i błędów. W razie czego mam jeden wtryskiwacz(zapasowy), który kupiłem już dośc dawno na allegro, więc jakby co, to mogę go wpiąc. Ale zacznę tak na początek od zamiany cewek i zobaczę, czy błąd nadal będzie się pojawiał na cylindrze 7-mym czy też na innym, a potem...potem może wymienię świece, a jeszcze później.......pewnie będą już Święta, więc pogadam sobie z moją S8-ką i szczerze zapytam-co ją boli! ;-))
: 22 gru 2009, 20:26
autor: paulo79
masz ewidentny brak spalania 7 cyl i nie mozna tak jezdzic bo szkoda silnika wiec dzialaj szybko. Odpal go rano tylko na pb wylaczajac centrelke lpg, niech pochodzi troche na wolnych obrotach az sie troche zagrzeje,jesli wywali CAT to zgas go gdy nabierze temperatury tak okolo 50-60 st i odpal po okolo 5-10 min i niech pochodzi chwilke- moze CAT zgasnie a jesli nie to kombinuj tak jak pisalem. Mowisz ze masz wtryskiwacz, wiec wymien go skoro kupiles. Gdybys mial vaga to polowa problemow z glowy. Poszukaj na forum moze ktos jest z twojej miejscowosci i ci pomoze- chlopaki maja swoje sprzety i sa chetni do pomocy. Powodzenia
[ Dodano: 2009-12-22, 20:31 ]
jest paru chlopakow z zamoscia
putin,wojtass,wojtii odszukaj ich i popytaj czy maja vagine
: 22 gru 2009, 23:05
autor: wojti_sopot
Witam
Panowie chyba ECU PB siadło u kolegi. Jak jest z wymianą ???
: 23 gru 2009, 10:44
autor: paulo79
nie wydaje mnie sie ale nie wykluczam tej najgorszej opcji. Gdy pada ecu to jest jeszcze szereg innych dziwnych zjawisk ale cos w osemkach nic mnie juz nie zdziwi. Wesolych Swiat panowie
: 23 gru 2009, 15:04
autor: Mario2833
Na razie dziękuję za uwagi, ale ze względu na okres Świąteczny muszę sobie odpuścic szukanie usterki. Od poniedziałku 28-go grudnia dalej będę drążył problem. Zauważyłem tylko, że komputery sterujące są sprzedawane (w niektórych przypadkach) razen z kompletem kluczyków. Czy wymiana komputera jest powiązana z wymianą stacyjki i zamków w aucie?Czy to ma coś wspólnego np. z immobilaizerem i czy ewentualna wymiana komputera wiąże się z koniecznością zmiany stacyjki i zamków? Jeszcze raz dziękuję za pomoc i życzę WSZYSTKIM WESOŁYCH ŚWIĄT!! :-))
: 23 gru 2009, 15:18
autor: paulo79
zamkow i stacyjki nie ale immobilajzer trzeba bedzie przekodowywac bo jak wsadzisz sterownik drugi to immob go nie pusci krotko mowiac.
: 17 kwie 2010, 10:30
autor: RETON
w takim przypadku najpierw trzeba byloby sprawdzic rozciecie tego wtryskiwacza przez instalacje gazowa, moze byc tak ze przerwalo sie , zimny lut albo cos takiego i objawy beda jak wyzej
: 19 kwie 2010, 09:32
autor: Mario2833
Witam ponownie moich kolegów. Po wielu próbach doszedłem w końcu "co bolało" moją S-8ke. Wcześniej wymieniłem świece, zamieniłem miejscami cewki, fajki na cewkach i kupiłem kolejne moduły mocy i nadal mój CAT od czasu do czasu się pojawiał, a w szczególności na ciepłym silniku. Okazało się, że padł mi wtryskiwacz benzynowy i to on gdy się nagrzał nie puszczał paliwa i stąd ten błąd. Na gazie tak jak pisałem wszystko było OK, tylko na benzynie kulał. Nie chciałem obwiniać instalacji gazowej(BRC), bo zrobiłem na niej ponad 70.000 km i nic wcześniej się złego nie działo, a swoim mechanikom, którzy mi zakładali gaz ufam(to już 13-te moje auto u nich zagazowane, nie licząc moich znajomych i rodziny, którym ten warsztat polecałem i nadal będę polecał - "SOLAR CAR" w Lublinie na ul. Lotniczej 5 ). Po wymianie wtryskiwacza wszystko wróciło do normy i CAT-a mi już nie wywala. Pozdrawiam. Mariusz. ;-)