Strona 1 z 154
[D2 FL ALL
] Nastawniki... Komu stukają przy rozruchu?
: 09 maja 2013, 17:21
autor: hipcio
Komu stukają po rozruchu nastawniki i jak długo z tym jezdzi?
Pytam z ciekawości czy warto wymieniać na nowe jak stuka zaraz po rozruchu po dłuższym postoju.
Kolego hipcio, TAGów nie piszemy "z palca" tylko wybieramy odpowiedni z rozwijanej listy. Ten poprawiłem, ale na przyszłość proszę o tym pamiętać.
Pozdrawiam
Simone331
: 09 maja 2013, 19:50
autor: pioter
Co prawda w D3 ale takie same objawy miałem w przypadku nastawnika na prawej głowicy , pukało przez 3 sek. przy odpalaniu i okazało się że ślizgu już nie było . Wytrzymałem niecały miesiąc i jest nowy . Zdejmij pokrywy i zobacz czy ślizg jest cały .
: 09 maja 2013, 20:27
autor: Wojtas1979
Witam ja jak miałem a6 3.0 wymienilem prawy górny slizg z początku było cicho pózniej to ludzie sie oglądali jak odpalalem.koszt nie duży a odrazu inaczej .
: 10 maja 2013, 19:34
autor: k44761
Ja jeździłem 3 tygodnie od momentu jak zaczęło stukać. Olałem - potem musiałem silnik rozbierać, bo 5 zaworów rozwaliło i dwie dziury w tłokach zrobiło.
Pękł ślizg łańcucha w głowicy numer 1 zerwało łańcuch i tyle.
Moja rada - jak stuka - wymieniaj od razu. Koszt nie znowu taki wielki - niecałe 2 koła, jak potrafisz posługiwać się kluczami to sam wymienisz. Rozrządu nie trzeba zdejmować (ja robiłem u siebie i kilku kolegów bez zdejmowania rozrządu - koła zębate są na wałkach wydechowych, których nie trzeba ruszać. Trzeba tylko umiejętnie "manewrować" łańcuszkami, ale da się
: 14 maja 2013, 22:29
autor: bastek 4,2
U mnie stuka nastawnik prawej głowicy przez jakieś 10 s po dłuższym postoju np. nocnym już cały rok i jakoś nic się nie dzieje. Skoro objaw się nie nasila to po co ruszać a koszty w serwisie nie małe.
: 14 maja 2013, 22:51
autor: k44761
Jak dla mnie takie porady na publicznym forum to kpina. Stuka = zepsute. Wymienić i spokój. A jak nie wymienisz to prędzej czy później bez wcześniejszych objawów strzeli i zamiast 2tys będzie 7tys.
: 31 paź 2013, 15:59
autor: Preston81
witam mogę prosić o jakieś numery części tego nastawnika nie wiem gdzie i czego mam szukać podejrzewam że u mnie czasem stuka właśnie prawy nastawnik audi a8d2 200 fl 4,2 310km proszę o pomoc ( byc może to nie to ale na zimne dmuchać)
: 31 paź 2013, 17:28
autor: pepi
077109088 i literka na koniec u mnie było P
: 31 paź 2013, 17:29
autor: Preston81
powiedz jakie miałeś objawy ze wymieniałeś ?? po czym poznać że to to ??
: 31 paź 2013, 20:33
autor: pepi
stetoskop i słuchasz :-D
: 01 lis 2013, 09:23
autor: Preston81
nie no bez jaj liczylem na to ze to slychac bedzie nie milosiernie
: 01 lis 2013, 10:54
autor: pepi
jak już tak słychać to wiesz nie masz ślizgów :mrgreen:
może jeszcze odzywać się hydraulika a z tym jest trudniej powalczyć :-D
: 01 lis 2013, 11:45
autor: k44761
U mnie niestety wlasnie hydraulika zaczela sie powoli odzywać. Mam dość 4.2 tesknie za moim starym przedliftowym bezobslugowym 3.7
: 01 lis 2013, 12:03
autor: Preston81
u mnie slychac jak auto dłużej postoi powiedzmy przy pierwszym uruchomieniu auta slychac cos w stylu klekotu ale tez nie zawsze jak jest zimniej na dworze bynajmniej taka zaleznosc zauwazylem , przy kazdym nastepnym uruchomieniu auta tego nie slychac podczas jazdy tez nic , moj mechanik powiedzial ze podejrzewa ze to nastawnik walkow rozrzadu
: 01 lis 2013, 23:17
autor: FOSS
preston81 pisze:u mnie slychac jak auto dłużej postoi powiedzmy przy pierwszym uruchomieniu auta slychac cos w stylu klekotu ale tez nie zawsze jak jest zimniej na dworze bynajmniej taka zaleznosc zauwazylem , przy kazdym nastepnym uruchomieniu auta tego nie slychac podczas jazdy tez nic , moj mechanik powiedzial ze podejrzewa ze to nastawnik walkow rozrzadu
Prawie na pewno napinacz - niestety kosztowy temat ale robić trzeba.