Strona 1 z 1

[D2 99 3.7PB ] Czarne świece zapłonowe

: 01 cze 2013, 10:01
autor: nynek16
witam jak w temacie ostatnio zauważyłem ze wzrosło mi spalanie i spadło moc, wykręciłem świece zapłonowe i na prawej stronie sa one czarne,, na odpalonym silniku cała prawa strona prawie wogóle nie reaguje na odłączenie wtyczek od cewek śiece są nowe według katalogu.. co może powodować taki objaw????

: 01 cze 2013, 10:15
autor: mdamian
nynek16, a nie kopci tobie na niebiesko ???

: 01 cze 2013, 11:02
autor: nynek16
a wiesz ze mie wiem cos tam kopci delikatnie.

: 01 cze 2013, 11:09
autor: Gość
nynek16 pisze:odpalonym silniku cała prawa strona prawie wogóle nie reaguje na odłączenie wtyczek od cewek
Jak to nie reaguje?? Odłaczasz cewke i dalej tak samo?? Silnik pracuje czy nie na te cylindry??

: 01 cze 2013, 11:38
autor: nynek16
ogólnie silnik nie pracuje równo jak odłacze ktorąs z wtyczek z lewej strony to rzuca nim , a jak odłącze którąś z cewek z prawej strony to ta reakcja jest taka bardzo malutka.. ze trzeba sie przysłuchać ze wogóle cos zotało odłaczone..

: 01 cze 2013, 11:54
autor: labas
Zacząłbym od podłączenia jakiegoś sprzętu diagnostycznego.

: 01 cze 2013, 12:14
autor: Gość
Jw.a czy kicius się ujawnia na konsoli??

: 03 cze 2013, 20:17
autor: daro72
Jeśli masz autko przed FL to możliwe że pada ci moduł. Jest tylko jeden szkopuł on nie steruje całą połówką a tylko dwoma cylindrami z tej połówki. Może być też tak, że masz coś z układem paliwowym i sterując zalew te cylindry. Może też być tak że padła sonda i też będzie lało na tej połówce. czarne świece oznaczają za bogatą mieszankę. Bez podłączenia vaga możemy tylko wróżyć.

: 25 cze 2013, 14:49
autor: Tomcio0016
Ostatnio kolega miał podobny objaw w innym aucie też V8 , jedna strona kulała i też brak reakcji na ściąganie wtyczek. Mechanicy cuda komputery podłączali wymieniali sterowniki gazu i nic. Okazało się że gniazda zaworowe już skończyły swoją żywotność i straciły szczelność prze co spalanie nie było prawidłowe. Głowica poszła do remontu i po złożeniu silnik działa już jak powinien :)

: 25 cze 2013, 16:03
autor: mdamian
Tomcio0016 pisze:Mechanicy cuda komputery podłączali wymieniali sterowniki gazu i nic. Okazało się że gniazda zaworowe już skończyły swoją żywotność i straciły szczelność prze co spalanie nie było prawidłowe. Głowica poszła do remontu i po złożeniu silnik działa już jak powinien :)
Ciekawe , ja uszczelniałem 2 tygodnie temu swój silnik , wiadomo głowice zwalone itp .
Oglądałem zawory u mnie i mogę powiedzieć tyle że jak na 3 i pół ( około 100Kkm zrobione ) roku jazdy na LPG były w stanie bardzo dobrym , chłop od głowic sam był w szoku , mówił że nie widział dawno tak dobrego stanu głowicy .
Teraz pytanie , od czego to zależy ???
Od instalacji LPG , od ustawień , czy od samego LPG ???

: 25 cze 2013, 16:14
autor: Tomcio0016
No jakość paliwa na pewno ma znaczenie jak i dobrze dobrana wydajna instalacja. Jak i zarówno jakość materiałów z jakich zrobione gniazda i zawory :) Kolega ma silnik Vorteca 6.0 V8 i gość od głowic założył mu gniazda jakieś utwardzone i obiecał mu że długo nie będzie musiał nic przy nich robić.

: 27 cze 2013, 14:01
autor: nynek16
ja wymieniłem sonde lambda juz jest lepiej ... zastanawiam sie czy klapy w kolektorze ssą cym sa dobrze ustawiaone ..