Strona 1 z 3
[D3 05 4.2MPI
] Sonda lambda prawa i lewa - różnice
: 05 wrz 2013, 21:53
autor: 123mielony
Panowie mam takie pytanie czy sonda prawa za katem nada się w miejsce lewej za katem i odwrotnie.
Na pewno numery mają inne i kolor wtyczek też,ale czy na tym różnice się kończą?
To jak już tak pytam to jak wywala byka
Bank 1
Sonda 2
to rozumiem że bank 1 jest po stronie pasażera czy jestem w błędzie?
: 05 wrz 2013, 23:48
autor: wolek
różnica jest raczej wyłącznie w długości przewodu i w samej wtyczce co najwyżej.
: 06 wrz 2013, 20:30
autor: pepi
nie bardzo
bo te tylne tylko sprawdzają działanie katów ;-)
: 06 wrz 2013, 21:04
autor: 123mielony
nie bardzo
Możesz rozwinąć
: 06 wrz 2013, 21:46
autor: pepi
w audi to nie wiem
jak jest ale w innych markach jet różnica
: 21 wrz 2013, 17:38
autor: FOSS
123mielony pisze:Panowie mam takie pytanie czy sonda prawa za katem nada się w miejsce lewej za katem i odwrotnie.
pepi pisze:nie bardzo
bo te tylne tylko sprawdzają działanie katów ;-)
pepi, czytaj ze zrozumieniem - kolega wyraźnie napisał, że chodzi o tą samą sondę tylko na drugiej głowicy... a Ty tu z wykładem nt. różnic pomiędzy przed katem i za katem :shock:
Osobiście nie widzę uzasadnienia żeby sondy były inne ponieważ obie wykonują dokładnie to samo tylko na innej głowicy a jeżeli silnik ma pracować poprawnie to obydwie głowice muszą identycznie pracować.... a przecież głowice są w stosunku do siebie wręcz identyczne.
O ile się nie mylę sondy przed katem mają identyczne numery po obu stronach 1K0.998.262.D
Sondy za katami mają wprawdzie różne numery (lewa 077.906.265.AD, prawa 077.906.265.AE) ale moim zdaniem różnica jest tylko w kostkach i kablach.
: 21 wrz 2013, 19:31
autor: pepi
jakoś nie doczytałem :-D
:-D
: 21 wrz 2013, 21:37
autor: 123mielony
A czy jest ktoś w stanie odpowiedzieć mi na pytanie czy kostki są takie same? Długość kabla jest podobna a czy wtyczki też to nie wiem na pewno różnią się kolorem. :-/
: 21 wrz 2013, 23:53
autor: pebo
FOSS pisze: Osobiście nie widzę uzasadnienia żeby sondy były inne ponieważ obie wykonują dokładnie to samo tylko na innej głowicy a jeżeli silnik ma pracować poprawnie to obydwie głowice muszą identycznie pracować.... a przecież głowice są w stosunku do siebie wręcz identyczne.
O ile się nie mylę sondy przed katem mają identyczne numery po obu stronach 1K0.998.262.D
Sondy za katami mają wprawdzie różne numery (lewa 077.906.265.AD, prawa 077.906.265.AE) ale moim zdaniem różnica jest tylko w kostkach i kablach.
Czy na komputerze wyświetla błąd sondy ogólnie, czy też podaje konkretnie która jest uszkodzona? Nie miałem okazji sprawdzić, ale jeśli system identyfikuje każdą z sond, to albo się między sobą różnią, albo tylko na podstawie podłączenia do komputera. W etce każda z sond ma inne oznaczenie literowe.
: 22 wrz 2013, 09:38
autor: 123mielony
pebo pisze:Czy na komputerze wyświetla błąd sondy ogólnie, czy też podaje konkretnie która jest uszkodzona?
Tak jak pisałem na samym początku na kompie wypluwa błąd sądy Bank 1
Sonda 2
: 22 wrz 2013, 10:57
autor: FOSS
pebo pisze:Czy na komputerze wyświetla błąd sondy ogólnie, czy też podaje konkretnie która jest uszkodzona? Nie miałem okazji sprawdzić, ale jeśli system identyfikuje każdą z sond, to albo się między sobą różnią, albo tylko na podstawie podłączenia do komputera.
VAG diagnozuje każdą z sond oddzielnie... ale sposób diagnozy nie ma nic wspólnego z tym czy są one identyczne czy nie - przecież wtryskiwacze również diagnozowane są każdy z osobna a wszystkie 8 jest identycznych, tak samo jak cewki zapłonowe czy kilka innych elementów ;-)
pebo pisze:W etce każda z sond ma inne oznaczenie literowe.
Znaczy się te za katami (te które są przedmiotem rozmowy) moją inne oznaczenie literowe.
Bo te przed katami, jak mi się zdaje, mają identyczny numer.
: 22 wrz 2013, 11:31
autor: krzychu22.p1i
FOSS pisze:Znaczy się te za katami (te które są przedmiotem rozmowy) moją inne oznaczenie literowe.
Bo te przed katami, jak mi się zdaje, mają identyczny numer.
W D2 sondy przed katem są identyczne a za katem są z też te same ale z innym oznaczeniem literowym dla L i P (być może chodzi tu o dł. przewodu/ew. wtyczkę). W D3 powinno być podobnie.
: 22 wrz 2013, 12:12
autor: Pepeka
Są dokładnie takie same , najzwyklejsza szeroko pasmówka pracująca jako sonda diagnostyczna, możesz założyć "zamiennik" uniwerslny np. DENSO DOX-0150 w detalu około 200 pln
: 22 wrz 2013, 12:43
autor: pebo
FOSS pisze: VAG diagnozuje każdą z sond oddzielnie... ale sposób diagnozy nie ma nic wspólnego z tym czy są one identyczne czy nie - przecież wtryskiwacze również diagnozowane są każdy z osobna a wszystkie 8 jest identycznych, tak samo jak cewki zapłonowe czy kilka innych elementów ;-)
Czyli zależy to od sposobu podłączenia do kompa, jasna sprawa, dzięki.
Pepeka pisze: Są dokładnie takie same , najzwyklejsza szeroko pasmówka pracująca jako sonda diagnostyczna, możesz założyć "zamiennik" uniwerslny np. DENSO DOX-0150 w detalu około 200 pln
I to jest konkret. Jak znam życie, to kiedyś ten temat czeka każdego z nas, oby jak najpóźniej.
: 22 wrz 2013, 14:22
autor: 123mielony
Pepeka pisze: możesz założyć "zamiennik" uniwerslny np. DENSO DOX-0150 w detalu około 200 pln
Tak właśnie miałem zrobić ale mechanik mnie zniechęcił do kupna zamienników mówiąc ze nie wszystkie chcą działać poprawnie i dlatego zdecydowałem się na używkę która okazała się też padnięta.
Człowiek od którego zakupiłem sondę chce załatwić sprawę ale mówi że ma tylko sondę z drugiego rzędu i nie wie czy będzie pasować i dlatego tak dopytuję-bo bardzo nie lubię jak mi się jakaś nie pożądana kontrolka świeci bez potrzeby.