Strona 1 z 1

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Lokalizacja czujnika G71

: 17 paź 2013, 17:45
autor: gumiss64
Witam. Poszukuję Mapsensora G71. Proszę o podpowiedź gdzie znajduję się owy czujnik?
pozdr

: 17 paź 2013, 18:29
autor: pepi

: 17 paź 2013, 20:38
autor: Pepeka
pepi, Paweł ? twierdzisz że lepiej znaleźć G71 w sklepie niż w aucie ? :D

: 17 paź 2013, 23:22
autor: emdzej
Kolego wystarczy przeczytać opis obok:
"Czujnik MAP jest skrótem od czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym. W tej części można znaleźć montowany bezpośrednio na kolektorze dolotowym. Jego celem jest pomiar ciśnienia i próżni wewnątrz kolektora dolotowego. Jest to jeden z wielu czujników wykorzystywanych do zapewnienia silnika działa prawidłowo. G71 jest numer przydzielony przez sensor pojazdów system diagnostyczny oraz wszelkie kody odnoszące się do G71 byłyby w jakiś sposób związane z tym czujnikiem. Proszę pamiętać, to nie znaczy, każdy błąd G71 wymagają, aby zastąpić tę część."

MAP Sensor (G71)
Część # 03C-906-051-F
03C-906-051-E

P0106-000262 - Manifold / Czujnik ciśnienia barometrycznego (G71) / (F96): Nieoczekiwane sygnał

: 18 paź 2013, 07:35
autor: pepi
myślałem że załapię :-P

: 18 paź 2013, 07:59
autor: gumiss64
Panowie, nie potrzebuję wykładu co to jest i jak to działa bo to wiem znakomicie. Wiem również, że znajduję się w kolektorze ssącym( teoretycznie). W pytaniu miałem na myśli; z której strony znajduję się z tyłu czy z przodu kolektora, czy też pod nim.

Szukałem i nie mogę go zlokalizować. Powodem poszukiwań czujnika jest brak mocy. VAGina pokazuje iż sygnał jest nie prawidłowy.
Jakieś sugestie co do lokalizacji?
z góry dzięki,
Pozdrawiam.

: 18 paź 2013, 10:01
autor: Pepeka
Mogą być w skrzynce ze sterownikiem, w samym sterowniku, na korpusie kolektora dolotowego. To najczęstsze miejsca montażu.

Poza powyższym ,w twoim silniku nie ma osobnego czujnika map.

: 21 paź 2013, 07:19
autor: gumiss64
Pepeka pisze:Poza powyższym ,w twoim silniku nie ma osobnego czujnika map.
Miewałem takie myśli, teraz upewniłeś mnie :mrgreen:
W takim razie z czym jest zespolony? przepływomierz odpada. Nie jest przypadkiem zespolony z przepustnicą? Jest to jedyny podzespół mający bezpośredni kontakt z kolektorem dolotowym.

: 21 paź 2013, 08:43
autor: Pepeka
jaki tam masz model silnika , bo wszystkich nie ogarniam i muszę dobrych ludzi zapytać :)
i jaki błąd zgłasza ?
Ale nie wiem czy przypadkiem nie z czujnikiem temp.powietrza zasysanego

: 21 paź 2013, 13:35
autor: gumiss64
BFM 334KM po pracy podłączę i sprawdzę dokładnie jaki błąd( z tego co pamiętam to definicja brzmi: nieprawidłowy sygnał).

: 21 paź 2013, 16:50
autor: Pepeka
w 100% MAP sensora, ani T-MAP w BFM'ie nie ma , ciśnienie oblicza na podstawie MAF'a.

[ Dodano: 2013-10-22, 14:55 ]
Jest jeszcze taka możliwość, że problem jest w tajemniczym , bo rzadko sie o nim mówi czujniku BARO. On jest ulokowany na płycie komputera

: 23 paź 2013, 13:43
autor: gumiss64
Pepeka, Dziękuję za podpowiedzi ;-) . Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale audi jest za oceanu w wersji L.

: 23 paź 2013, 14:48
autor: Pepeka
wysłałem Ci cos na priv. Natomiast w pewnych wersjach zza oceanu BARO było montowane jednak w eboxie przy ECM'ie po stronie pasażera

Dopiero dzić dotarła do mnie informacja od kolegi z serwisu podpowiada, że ten bład może być związany z ciśnieniem zasilania paliwem ewentualnie z nieszczelnościami dolotu.