Strona 1 z 5
[D3 04 4.2MPI
] Trzesie silnikiem
: 07 lis 2013, 22:11
autor: kakq
Trzęsie silnikiem i całym nadwoziem. Jak się silnik zagrzeje to trzęsiawka się zmniejsza ale nie do końca. Pracuje jak by bez jednego gara.
Brak błędów - jedyny błąd to poduszka silnika ale świeci się od zawsze więc to nie to.
Sprawdzone że na pierwszej głowicy wypadają zapłony na wszystkich cylindrach.
Sprawdzona kompresja
Sprawdzone świece (wszystkie różowe, jedna biały nalot - na pierwszym garze)
Po świecy z białym nalotem podejrzenie UPG ale test na co2 był nie jednoznaczny, test spalin wyszedł super.
Jakieś propozycje, co można jeszcze po testować?
: 08 lis 2013, 18:25
autor: jacek
Sprawdz cewki i katalizatory szczególnie po stronie gdzie masz wypadanie zapłonu .
: 10 lis 2013, 18:28
autor: kakq
Cewki ok. Podmieniałem też na nowe to samo.
Na komputerze sondy pokazują że wszystko jest ok. Jest jakiś sposób na sprawdzenie katalizatora bez jego wyciągania - sporo roboty żeby go stamtąd wybebeszyć.
Zastanawiam się czy to nie rozdzielacz zapłonów.
: 10 lis 2013, 18:45
autor: k44761
Masz swojego VCDSa lub VASa? to podpowiem co zdiagnozować
Niczego takiego jak rozdzielacz zapłonów nie masz w tym silniku
![:)](https://a8team.pl/images/smilies/usmiech.gif)
: 10 lis 2013, 18:48
autor: kakq
Mam vasa. Warsztat w którym stoi fura ma jakiegoś kompa w którym można podejrzeć bloki pomiarowe.
[ Dodano: 2013-11-10, 19:29 ]
Chodziło nie o rozdzielacz a o czujnik halla. Podeślesz mi informacje na co mogę zwrócić uwagę?
[ Dodano: 2013-11-10, 19:33 ]
Zapomniałem dodać że po wczorajszym dniu mam jeszcze takie info.
Podmienione cewki na pierwszej głowicy
Podmienione świece na wszystkie cylindry.
Wypadają zapłony tylko na pierwszej głowicy.
Jak się dotknie filtra powietrza to czuć że strzela w filtr
Z wydechu słychać jak wypadają zapłony.
Sprawdzone wszystkie podciśnienia
: 10 lis 2013, 19:51
autor: k44761
Sprawdz i zapodaj na wolnych obrotach grupę 90, 91, 92 i 93.
: 10 lis 2013, 19:53
autor: pepi
a w 90-93 co jest ?
: 10 lis 2013, 19:53
autor: kakq
ok podam we wtorek.
: 10 lis 2013, 19:53
autor: pepi
zdublowałem się jak czytałem :-D
: 11 lis 2013, 12:29
autor: kakq
Kolega z warsztatu przedyktował mi bloki odczytane za pomocą swojego komputera. Nie jest to ani vas ani vcds.
Blok 90
ustawienia wału rozrządu ssącego
blok 1 (waha się od -2 do -4 KW)
blok 2 -1 KW
Blok 91 i 92 jak wyżej
Blok 93
ustawienie wału rozrządu dolotowy
blok 1 -16 KW
blok 2 -5,0 KW
Mam nadzieję że na razie to wystarczy. We wtorek może dam radę podłączyć jeszcze swojego vas'a.
Dzięki.
: 11 lis 2013, 19:38
autor: pepi
do poprawy pasek
potem zobaczyć napinacze
: 11 lis 2013, 21:39
autor: kakq
sugerujesz ze pasek przeskoczyl i dlatego sie tak telepie i zaplony wypadaja?
: 12 lis 2013, 08:27
autor: pepi
w polu 93 mają być zera koło tego
zazwyczaj jest od -3do +3
: 12 lis 2013, 08:38
autor: kakq
To już się domyśliłem. Czyli rozrząd przeskoczył skoro wcześniej silnik pracował poprawnie?
: 12 lis 2013, 09:30
autor: pioter
U mnie trzęsło jak ślizg na nastawniku zniknął , zdejmij pokrywę zaworów i zobacz czy wszystko jest całe .