Strona 1 z 1
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Pełna moc dopiero po paru sekundach
: 17 lis 2013, 12:34
autor: Lakier
Witam,
Mam taki problem. Gdy wciskam pedał gazu w podłogę, skrzynia redukuje biegi, samochód przyśpiesza, ale tak jakby miało z 200 koni, dopiero po kilku sekundach samochód nabiera jakby drugiego wdechu i przyśpiesza pełną mocą.
: 17 lis 2013, 14:16
autor: FOSS
- cięgna na gruszkach podciśnienia całe?
- układ podciśnienia szczelny?
- klapy w kolektorze dolotowym sprawne?
- gruszki podciśnienia pracują?... przełączają klapy w dolocie??
- na PB jest tak samo jak na LPG?
- jakieś błędy w sterowniku silnika?
- jakieś błędy w sterowniku skrzyni?
- przy jakich obrotach silnika moc powraca?.... czy jest to jakaś mniej więcej stała wartość czy zupełnie nie ma reguły??
: 17 lis 2013, 14:23
autor: Lakier
FOSS pisze:- cięgna na gruszkach podciśnienia całe?
- układ podciśnienia szczelny?
- klapy w kolektorze dolotowym sprawne?
- gruszki podciśnienia pracują?... przełączają klapy w dolocie??
Jak to sprawdzić? Mam dostęp do VCDS.
Na PB i LPG to samo. Sprawdzę czy dzieje się to zależnie od obrotów, czy nie, ale raczej nie.
Błędów silnika i skrzyni brak.
: 17 lis 2013, 14:28
autor: krzychu22.p1i
Kupiłeś to auto z Wrocławia? Aby cięgna sprawdzić wystarczy otworzyć maskę i z przodu silnika są. Jeśli są całe to spróbuj nimi poruszać. Włącz silnik i popatrz czy grucha się "kurczy", jeśli tak to jest podciśnienie.
: 17 lis 2013, 14:33
autor: FOSS
Lakier pisze:FOSS pisze:- cięgna na gruszkach podciśnienia całe?
- układ podciśnienia szczelny?
- klapy w kolektorze dolotowym sprawne?
- gruszki podciśnienia pracują?... przełączają klapy w dolocie??
Jak to sprawdzić? Mam dostęp do VCDS.
VCDS nie pomoże.
Zdjąć przednią osłonę z silnika (na górze, tą podłużną) i sprawdzić organoleptycznie - gruszki podciśnienia tam właśnie są ukryte.
Lakier pisze:Na PB i LPG to samo. Sprawdzę czy dzieje się to zależnie od obrotów, czy nie, ale raczej nie.
Jeżeli cięgna są urwane bądź też jest inna usterka przez którą klapy w dolocie się nie przestawiają to twoje objawy na pewno są zależne od obrotów.
Lakier pisze:Błędów silnika i skrzyni brak.
Urwane cięgna nie powodują żadnych błędów.
Ale to nie muszą być oczywiście cięgna.
Same cięgna mam w ciągłej sprzedaży...... ale o tym później jeżeli twoje okażą się połamane.
: 18 lis 2013, 09:30
autor: Lakier
Dzisiaj się przejchałem i faktycznie moc w 100% oddawana jest po przekroczniu 5 tys. RPM.
Więc sprawdzę te cięgna i gruszki i odezwę się na pewno.