Strona 1 z 1
[D3 04 4.2MPI
] Nie przełącza się na LPG
: 12 gru 2013, 08:06
autor: Nynek
Witam kolegów, może ktoś coś takiego przerabiał.
Audi nie chce się przełączyć na gaz. Najpierw diagnoza padła na pompę wody- wymieniłem chociaż była dobra, potem na te zawory od ogrzewania wraz z pompką, też wymieniłem, i ciągle nic.
Gazownicy twierdzą, że nie ma obiegu płynu przez reduktor, nie nagrzewa się i przez to nie przełącza na gaz. Dodam, że z temp. silnika wszystko ok, trzyma 90 stopni, nie przegrzewa się. Czy ktoś miał podobny problem ???
: 12 gru 2013, 08:11
autor: karol208
Zrób kolego fotki gdzie masz reduktor i jak podpięty do instalacji chłodzącej silnika.
Jeżeli gazownicy twierdzą że nie grzeje reduktora tzn że gazownicy spieprzyli montaż reduktora, a dokładnie jego podłączenie.
: 12 gru 2013, 08:21
autor: Nynek
Też tak podejrzewam dlatego jadę jutro do innych, więc się okaże. Na razie póki co podpytuje czy ktoś nie miał podobnych objawów? Nie wiem tez czy zdjęcie coś pomoże, w tym gąszczu kabli i tak nie wiele widać, ale zrobię później i wrzucę.
: 12 gru 2013, 08:39
autor: merc4891
to na pewno czujnik temperatury padł.miałem kiedyś to samo po wymianie wszystko lata jak należy.
: 12 gru 2013, 09:00
autor: Buniek4200
Naj predzej jest zle zamontowany reduktor a niejest on przypadkiem zamontowany wyzej niz zbiorniczek plynu chlodniczego jeski tak to jest zapewne czaly czas zapowietrzony i dlatego nieogrzewa reduktora a w reduktorze jest czyjnik temperatury plynu chlodniczego. I jak jest zapowietrzony to niema opcji ze sie przelaczy na gaz.
: 12 gru 2013, 10:22
autor: karol208
Czasami zdarza się że reduktor wpinają w szereg z nagrzewnicą i pojawia się problem
: 12 gru 2013, 10:54
autor: Nynek
I tak chyba zrobili u mnie

: 12 gru 2013, 14:14
autor: maciu
to wtedy powinien dobrze iśc jak dasz ogrzewanie na max żeby cały czas tłoczyło płyn na nagrzewnicę w każdym razie powinien sie nieco bardziej dogrzać
o ile nie dali na powrocie ale to i tak jeszcze w miarę prosto daje się wyprostować
: 14 gru 2013, 00:20
autor: ernesto
Płyn przez nagrzewnice przepływa cały czas. Nagrzewnica jest w małym obiegu więc jedynie mogły by być problemy gdyby był podłączony na powrocie. Wtedy wiatrak ogrzewania zbija deczko płyn ale nie sądzę że aż tak bardzo by nie przełączył się na gaz. Musiałby zbijać go do poniżej 30 stopni. moim zdaniem problem będzie w czujniku temperatury. Jedz do gazownika nie sprawdzi czy czujnik w instalacji lpg widzi temperaturę i jaką. Jeśli będzie widział za niską to albo po prostu wypadł co się zdarza albo jest uszkodzony. Są jeszcze przypadki z podciśnieniem. Jeśli instalacja nie wykryje podciśnienia na listwie to nie przełączy auta na gaz. Podjedz do bardziej kumatego gazonika bo z tego co czytam to raczej goście nie za bardzo się znają na instalacjach i sami nie wiedzą czego szukać.
edyt. Jesli na czujniku będzie zwarcie też tak się będzie działo. Może gdzieś na przewodach
: 14 gru 2013, 08:06
autor: covacsxxx
ja mialem podobnie, czujnik w reduktorze zalatwil sprawe
: 15 gru 2013, 17:36
autor: daro72
U mnie tak był jak przycinał się elektrozawór na reduktorze. Po wymianie na nowy wszystko w porządku.
: 16 gru 2013, 07:38
autor: Nynek
Dzięki wszystkim za pomoc, okazało się że magicy źle podłączyli reduktor !!!
<brawo2> dla fachowców.