Strona 1 z 1

[D3 03 3.7MPI ] Pisk w kolektorze ssącym

: 21 lut 2014, 21:10
autor: mario-975
Witam!
Mam nastepujący problem podczas puszczenia gazu , gdy silnik schodzi na wolne obroty słychać gdzieś w kolektorze ssącym denerwujący pisk-czym może to być spowodowane? W silniku są jedynie błędy związane z wtryskem powietrza wtórnego a dokładnie;

2 Faults Found:

17831 - Secondary Air Injection System; Bank 1 P1423 - 002 -

Insufficient Flow 17819 - Secondary Air Injection System; Bank 2 P1411 - 002 -

Insufficient Flow

z tego co wyczytałem mają one związek z pompą powietrza wtórnego ,ale te piszczenie to nie jest to <onie>

: 21 lut 2014, 21:18
autor: krzychu22.p1i
To jest zbyt mały przepływ, sprawdź wężyki podciśnienia idące z tyłu silnika to zaworów EGR, tylko że SAI działa tylko po uruchomieniu zimnego przez max 30s i nie ma to wpływu na pracę silnika.

: 21 lut 2014, 22:05
autor: mario-975
Sprawdziłem i okazało się ,że jeden wężyk jest przerwany.Jutro go wymienię i zobaczymy co dalej? Lecz obawiam się,ze to nie będzie jednak to bo to piszczenie jest nawet gdy jest ciepły silnik.

: 22 lut 2014, 19:49
autor: mario-975
Weżyk wymieniony,jak na razie nie ma żadnych błędów a to piszczenie nie ustało ;( Przysłuchując się dokładniej pisk ten dochodzi z tylnej części silnika w okolicy przepustnicy i tylko w momencie gdy silnik schodzi z obrotów,podczas dodawania gazu oraz utrzymywania stałych obrotów nie piszczy.Czasami zdarzy się że przez chwilę nie piszczy po czym znowu zaczyna co to jest <jezu> ????

: 08 mar 2014, 17:13
autor: mario-975
Problem rozwiązany :P Przyczyną była nieszczelność w układzie dolotowym,wystaczyło dokręcić kolektor ssący <hura>

: 06 lis 2015, 22:33
autor: mkbewe
17819 - Secondary Air Injection System; Bank 2
P1411 - 002 - Insufficient Flow - MIL ON

i wali mi checkiem, będę obczajał te wężyki podciśnienia z tyłu silnika jak wyżej

: 07 lis 2015, 23:44
autor: szeryfisch
wezyki, zawór sterujacy gruchami lub same gruchy uszkodzone.