Strona 1 z 2
[D3 02 3.7MPI/LPG
] Wymiana rozrzadu.
: 06 mar 2014, 13:30
autor: majkaistefan
Witam!
Po zakonczeniu (mysle ze to wkrotce nastapi) walki z instalacja gazowa bede chciala zrobic reszte niezbednych napraw przy aucie.
Obecnie auto ma przejechane 133 tysiace i czasami przy uruchomieniu silnika slychac jakies klekotanie..Mam zatem pytanie:co nalezy zrobic i z jakimi kosztami jest to zwiazane.
Majka.
: 06 mar 2014, 16:39
autor: beyer28
Czyżby nastawniki...
http://www.a8team.pl/d2-fl-all-nastawni ... vt9642.htm - tu masz obszernie o tym problemie
: 06 mar 2014, 19:58
autor: majkaistefan
Witam!
Przeczytalam ale dalej niewiele z tego wiem.Czy mozna zatem tak ludzkim jezykiem co ile i dlaczego?

Auto ma stosunkowo niewielki (podobno sa bardzo trwale) przebieg a tu czarno widac...
Majka.
: 07 mar 2014, 17:55
autor: macisz12
Niestety wymiana nastawnikow nie należy do tanich. Sam kosz czesci w Aso to ok 2400zl na jedną głowicę. Jeżeli klepie tylko po rannym odpaleniu i to przez ok sekundę to nie ma się czym przejmować. U mnie juz klepalo na rozgrzanym silniku i trzeba było juz wymienic. Dobrze byłoby podpiąć auto pod vaga i sprawdzić synchronizację rozrzadu i prace nastawnikow. Najlepiej pytaj o wszystko w watku o nastawnikach zeby nie robić tyle wątków. Jak coś to mam dojście do oryginałów takich jak w aso z bardzo dużym upustem. Jak cos to pisz na prv.
: 08 mar 2014, 20:15
autor: mario-975
Nastawniki zmiennych faz rozrządu słychać wtedy gdy są wytarte ślizgi lub wyciągnięty łańcuch i na prawdę zaczynają głośno hałasować jak obcierają o obudowę a przy takim przebiegu to wątpię w to <niewiem> Po dłuższym unieruchomieniu silnika olej spływa z górnej części silnika i nie ma smarowania podczas rozruchu do momentu aż pompa nie poda na klawiaturę i wszystko się normuje.Trwa to ok 1-3 sek. i gdy odpalasz auto w krótszych odstępach czasu problem ten nie występuje.Odpowiedzialne za to są zaworki zwrotne znajdujące się w głowicy,których zadaniem jest utrzymanie oleju w tej części silnika-po prostu może być tak że któryś przepuszcza i to jest cała przyczyna.
: 08 mar 2014, 20:41
autor: pepi
nastawniki mają w sobie zawory zwrotne
: 09 mar 2014, 09:52
autor: majkaistefan
Witam!
Pepi czy masz jakiś rysunek tego "ustrojstwa"?
Majka.
: 09 mar 2014, 18:25
autor: pepi
: 09 mar 2014, 20:24
autor: Korton
mario-975 pisze:Nastawniki zmiennych faz rozrządu słychać wtedy gdy są wytarte ślizgi lub wyciągnięty łańcuch i na prawdę zaczynają głośno hałasować jak obcierają o obudowę
Czekaj, ale d3 benzyna nie ma lancucha, jest pasek i ponoc te silniki nie maja klopotow z napinaczami i innymi sprawami zwiazanymi z rozrzadem.
: 09 mar 2014, 20:29
autor: beyer28
Na rozrządzie jest pasek, na wałkach masz łańuchy i z napinaczami tych łańcuchów są problemy
: 09 mar 2014, 20:36
autor: Korton
beyer28 pisze:Na rozrządzie jest pasek, na wałkach masz łańuchy i z napinaczami tych łańcuchów są problemy
A fakt, jak przeczytalem lancuch to juz domyslnie, ze to o rozrzad chodzi.
: 10 mar 2014, 12:40
autor: majkaistefan
Pepi dziekuje za link.To jednak chyba dla mojego Taty.Daj cos co sama mogla bym zrozumieć/zobaczyć.
i jeszcze jedno pytanie:objaw ten (klekotanie przy rozruchu) powoli ustepuje.Obecnie zdarza się to raz w tygodniu albo i mniej.Czy warto zatem poczekać kolejna zmiane oleju?
Majka
: 10 mar 2014, 12:54
autor: pepi
prościej się nie da tego wytłumaczyć
Przy twoim przebiegu raczej nic nie powinno się odzywać .
Ja bym zalał dobry olej bo bywa tak ze po zalaniu co u niektórych nastaje cisza .
Jeśli przebieg masz prawdziwy to nastawniki bardziej się odzywają koło 250-300 tys
: 10 mar 2014, 23:11
autor: majkaistefan
A jak można ustalić przebieg?W niektórych autach (Volvo) jest zapisany w ECU i nie można tym w żaden sposób manipulować.
Majka.
: 11 mar 2014, 07:12
autor: pepi
w audi też jest w sterowniku abs