Strona 1 z 1

[D3 05 W12/LPG ] sondy lambda - prosbo o diagnoze bledów

: 22 cze 2014, 22:09
autor: kris1976
Witam
mam prośbe o diagnoze bledów, od czego zaczac szukac. instalacja LPG to stag 300. od jakiegos czasu wywala kontrolke i sporo bledów.
wylaczylem gaz. wykasowalem bledy, odlaczylem aku i pojezdzilem okolo 200 km tylko na benzynie.
oto bledy:
engine 1
11 Faults Found:
18010 - Power Supply Terminal 30
P1602 - 002 - Voltage too Low - Intermittent
18627 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
P2195 - 008 - Signal too Low (Lean) - MIL ON
16522 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2
P0138 - 001 - Signal too High - MIL ON
16398 - Bank 1: Camshaft B (Exhaust)
P0014 - 008 - Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced) - Intermittent
18629 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1
P2197 - 008 - Signal too Low (Lean) - MIL ON
16542 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S2
P0158 - 001 - Signal too High - Intermittent
16523 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2
P0139 - 004 - Response too Slow - Intermittent
16543 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S2
P0159 - 004 - Response too Slow
16420 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Heating Circuit
P0036 - 004 - Malfunction / Open Circuit - Intermittent
17522 - Oxygen (Lambda) Sensor; B1 S2
P1114 - 004 - Internal Resistance too High - Intermittent
18331 - Please Check DTC Memory of ECU Number 2

engine 2
4 Faults Found:
18010 - Power Supply Terminal 30
P1602 - 002 - Voltage too Low - Intermittent
19612 - Oxygen (Lambda) Sensor B4 S1
P3156 - 008 - Voltage too Low or Air Leak - Intermittent
19611 - Oxygen (Lambda) Sensor B3 S1
P3155 - 008 - Voltage too Low or Air Leak - Intermittent
19600 - Oxygen (Lambda) Sensor B3 S1
P3144 - 008 - Signal Implausibly Lean - MIL ON
P3144 - 008 - Signal Implausibly Lean - MIL ON

: 22 cze 2014, 22:36
autor: ernesto
[center]kris1976,

Zapraszam do działu przywitań
[/center]

<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Zanim dołączysz do klubu A8, p
[center] http://www.a8team.pl/topics2/22.htm [/center]
[center]
13. Przed napisaniem pierwszego posta przedstaw się nam, swoje auto i przywitaj w odpowiednim dziale. [/center]


Pozdrawiam ernesto.

: 23 cze 2014, 06:47
autor: marekp750
Terminal 30 low voltage - oznacza, że masz do bani ładownie (sprawdzić miernikiem
na aku gdy chodzi silnik).

Najpierw musi być OK zasilanie, później dalsza diagnoza.
Za małe napięcie zasilania wywali błędy wszystkiego co jest zasilane prądem...

Ma być pod 14V.

Zresztą niedawno podobny temat był poruszany.
Pod koniec 1 strony: user Fermon wrzucił swoje błędy, zestaw jak u Ciebie:


Podobny temat... :)

: 23 cze 2014, 08:04
autor: kris1976
napiecie 13,9 V
blad zapisal sie przy odlaczaniu aku.

mie.

: 23 cze 2014, 08:37
autor: marekp750
Piszesz, że napięcie OK.

Napisz coś więcej o tym problemie.

Zawsze był? Przed LPG po LPG?

Z LPG było OK? Czy coś było robione przy silniku lub LPG?

Czy błędy pojawiły się podczas normalnej eksploatacji?

Na LPG też zbiera ten sam zestaw błędów (błędy, które pokazałeś to po tych 200km na benzynie)?

: 23 cze 2014, 08:56
autor: kris1976
tak bledy po jezdzie na beznynie.
kupilem auto z lpg. bylo wszystko ok. znaczy jezdzil ok choc swiecila sie kontrolka.
po wymianie filtrow powietrza na k&n. zaczely pojawiać sie objawy nierownej pracy na lpg.
po odczytaniu bledow, byly bledy sond oraz wypadania zaplonow na 1,2,3 cylindrze.
dlatego chcialem sprawdzic co sie dzieje tylko na benzynie.
po wykasowaniu i resecie aku i jezdzie 200 km na benzynie
takie wlasnie bledy jak wyzej

: 23 cze 2014, 08:59
autor: krzychu22.p1i
Napięcie ładowania ok, a jakie napięcie ma aku w stanie spoczynku? Masa jest dobra?

: 23 cze 2014, 09:04
autor: marekp750
Masz dwa podstawowe problemy.

1. skład miszanki
2. problem z wałkami rozrządu - ustawienie

do pierwszego:

sprawdź czy nie ma lewego powietrza w dolocie (czy są wszystkie wężyki podłączone,
coś nie jest urwane, wszystko to co może zakłócać odczyt z przepływki).

Sprawdzenie ciśnienia paliwa na listwie (na iddle masz mieć 3.5 bara, po ściągnięciu
wężyka sterującego regulator ma podskoczyć do 4 barów)


Co do drugiego to procedura sprawdzenia jest bardziej skomplikowana.
Jeżeli chcesz grzebać sam to poszukaj sobie w necie:

"Camshaft Position (CMP) sensor, checking" engine BSB może coś będzie.

Można też ściągnąć SSP o W12 i tam co nieco będzie na ten temat.

: 23 cze 2014, 13:43
autor: Viperek
jeśli mogę co kolwiek powiedzieć to zmień sobie filtr na oryginalny. Miałem kiedyś ogromne problemy ze stożkiem K&N i stag300

: 23 cze 2014, 15:17
autor: emdzej
Ale kolega nie zakładał stożka tylko w miejsce oryginalne filtra wstawił taki sam filtr K&N.

: 23 cze 2014, 22:09
autor: kris1976
aa i jeszcze jedno
jezdzac tylko na LPG wydaje mi sie ze za szybko ubywalo mi benzyny
ale plan jest taki:
podejrzewam ze cos LPG mi tu miesza...
w czwartek kompletnie odlaczam LPG, sprawdzam szczelnosc dolotu
pojezdze kilka dni i zoboczymy co sie bedzie dzialo
aha i napiecie aku w stanie spoczynku to 11,68 V na zaplonie, radiu.


DODANO:

Co powoduje miganie kontrolki??

: 24 cze 2014, 21:00
autor: emdzej
Wypadanie zapłonów. Podstawowe przyczyny to brak iskry, padnięta cewka, świeca...

Proponuję odczyt na których cylindrach i ew. zamienić cewki miejscami.

: 25 lip 2014, 08:08
autor: kris1976
temat ogarniety.
wypadanie zapłonow spowodowane przegrzanymi, pozalamywanymi wezykami gazu.
sonda b1s1 pracowala ale miala zawyzony odczyt. na stronie 7-12 cylinder- zawieszony zaworek odpowietrzenia zbiornika- ciagnelo lewe powietrze