[D3 03 3.7MPI/LPG ] Długo odpala, błędy w silniku.
: 08 lip 2014, 14:56
Witam wszystkich:)
Na wstępie chcialem powiedzidć, że jest to mój pierwszy post jak i pierwsze auto z silnikiem benzynowym i jeszcze V8.
Od miesiąca jestem posiadaczem A8 D3 2003r 3.7 BFL z podtlenkiem LPG.
Teraz konkrety bo mam takie pytania i problemy:
1. Kupno dobrego interfejsu do obsługi auta.
Przegladałem alle.. i forum w tym celu i skanery z alle to zazwyczaj zabawki i wszddzie polecany jest VCDS lub VAS. Na vag.com taki jest i troche kosztuje:/ jeszcze pytanie odnośnie VAS..
http://allegro.pl/najlepsza-glowica-do- ... absContent
Takie urządzenie jest dobre??
2. Kolejna sprawa to błędy w silniku:
17538 Bank2 P1130
18010 P1602 - 002
17544 P1136 - 001
17545 Bank2 P1138 - 001
Tu dodam, że gazownik powiedział: " uboga mieszanka izłe korekty dlugoterminowe (15%), krótkoterminowe (8%) i pewnie duzo pali". Przyczyna najprawdopodobniej sondy lambda.
Ważne: pod plastkiową osłoną silnika gdzie pisze 3,7 są dwie takie gruszki podciśnienia (nie znam fachowej nazwy) i jedna ma złamane plastikowe ramię. Za co jest odpowiedzialna ta gruszka??
3. Po przejechaniu ok 5kkm taka akcja: odpaliłem rano auto i zgasł silnik. Wiec ponowne odpalanie i niespodzianka bo trzeba krecic silnik:/ Zaświeciła się ikonka silnika i od tego czasu raz pali dobrze a raz trzeba krecić zanim odpali bez znaczenia czy ciepły czy zimny. Co to może być? Właśnie wtedy odczytalem wyźej wymienione błędy i je skasowałem ale to nie pomogło.
Podejrzewam, że nie napisałem kilku ważnych informacji ale jeśli będą pytania to będę dawał odpowiedzi i udzielał informacji.
Pozdrawiam.
Na wstępie chcialem powiedzidć, że jest to mój pierwszy post jak i pierwsze auto z silnikiem benzynowym i jeszcze V8.
Od miesiąca jestem posiadaczem A8 D3 2003r 3.7 BFL z podtlenkiem LPG.
Teraz konkrety bo mam takie pytania i problemy:
1. Kupno dobrego interfejsu do obsługi auta.
Przegladałem alle.. i forum w tym celu i skanery z alle to zazwyczaj zabawki i wszddzie polecany jest VCDS lub VAS. Na vag.com taki jest i troche kosztuje:/ jeszcze pytanie odnośnie VAS..
http://allegro.pl/najlepsza-glowica-do- ... absContent
Takie urządzenie jest dobre??
2. Kolejna sprawa to błędy w silniku:
17538 Bank2 P1130
18010 P1602 - 002
17544 P1136 - 001
17545 Bank2 P1138 - 001
Tu dodam, że gazownik powiedział: " uboga mieszanka izłe korekty dlugoterminowe (15%), krótkoterminowe (8%) i pewnie duzo pali". Przyczyna najprawdopodobniej sondy lambda.
Ważne: pod plastkiową osłoną silnika gdzie pisze 3,7 są dwie takie gruszki podciśnienia (nie znam fachowej nazwy) i jedna ma złamane plastikowe ramię. Za co jest odpowiedzialna ta gruszka??
3. Po przejechaniu ok 5kkm taka akcja: odpaliłem rano auto i zgasł silnik. Wiec ponowne odpalanie i niespodzianka bo trzeba krecic silnik:/ Zaświeciła się ikonka silnika i od tego czasu raz pali dobrze a raz trzeba krecić zanim odpali bez znaczenia czy ciepły czy zimny. Co to może być? Właśnie wtedy odczytalem wyźej wymienione błędy i je skasowałem ale to nie pomogło.
Podejrzewam, że nie napisałem kilku ważnych informacji ale jeśli będą pytania to będę dawał odpowiedzi i udzielał informacji.
Pozdrawiam.