Strona 1 z 4

[D3 04 4.2MPI ] Trzęsie silnikiem

: 05 sie 2014, 09:27
autor: kakq
Witam;

Mam zagadkę może pomożecie :)

Trzęsie silnikiem na biegu jałowym, trzęsienie się nasila na postoju jak się doda gazu przy ok. 1800 obr. trzęsienie jest najsilniejsze. Powyżej 1800 wszystko ok. Z wydechu słychać niejednostajny bulgot. Samochód podczas normalnej jazdy zachowuje się normalnie.

Co sprawdzone:
- rozrząd ustawiony na 5kw i jedna i druga głowica
- brak wypadania zapłonów
- brak błędów
- sondy przechodzą testy
- brak jakichkolwiek innych anomalii

: 05 sie 2014, 09:29
autor: labas
Poduchy.

: 05 sie 2014, 09:39
autor: kakq
Poducha pierwsza wymieniona już x czasu temu i wsadzony opornik z aso. Pozostałe ok przechodzą test i nie zgłaszają błędów.

Tego trzęsienia w zasadzie nie czuć na samym silniku jak się go dotknie tylko jak się dotyka budy. A niestety to silnik na bank bo słychać nierównomierny wydech.

Poniżej log z przepływki dzisiaj. Prz 6440rpm nadmuchał 233.99 i to jest max. Źle nie jest tylko coś mnie martwią niskie wartości przy niskich obrotach właśnie do 2000rpm.

http://vaglog.rtnet.pl/log_181705.html

: 05 sie 2014, 19:04
autor: Hesher
jezeli jest nierownomierny wydech, to moze ci brakowac cisnienia na ktoryms , nie duzo , ja tak mialem , ustawione w rzedzie pierscienie i brak cisnienia na 2 cylindrze powodowal na jalowym biegu i troche powyżej wlasnie tak do 1800 - 1900 ze telepala delikatnie buda przez nierownomierna prace silniika. moze pomoglem ale nie koniecznie napisalem tylko swoj przypadek,

: 05 sie 2014, 20:03
autor: kakq
Kompresja wszędzie taka sama i na jednej i na drugiej głowicy i na wszystkich cylindrach. Zerkałeś na mój log z przepływki? Mam wrażenie że te wartości są za małe. Tym bardziej że obroty też delikatnie falują ... już nie pamiętam czy po zakupie samochodu falowały ale na pewno nie telepało motorem.

: 05 sie 2014, 20:55
autor: Łukasz10
Widzę że kolega ma podobny problem do mojego..

: 05 sie 2014, 21:02
autor: pepi
mogą być podpalone zawory i może pokazywać dobre ciśnienie sprężania

: 05 sie 2014, 21:31
autor: kakq
widzę że ciężki temat skoro na głowicę schodzimy :)
może jest co pominąłem i idzie to sprawdzić bez totalnej rozbiórki?

: 05 sie 2014, 21:36
autor: macisz12
Może łapie gdzieś lewizne i obroty faluja. Wtedy też będą mniejsze wskazania przepływki. Ewentualnie zrób jeszcze adaptację przepustnicy.

: 05 sie 2014, 22:43
autor: kakq
Masz jakiś patent na wyszukanie takiej nieszczelności ?

: 05 sie 2014, 22:58
autor: macisz12
Możesz popsikac samostartem w okolicy kolektora ssacego. Pokaż jeszcze jak wyglądają korekty benzynowe i kąt wyprzedzenia zapłonu.

: 05 sie 2014, 23:30
autor: kakq
Przypomnij kanały na których to siedzi, jutro po pracy sprawdzę. Dzięki.

: 06 sie 2014, 09:09
autor: macisz12
010, 032, 033

: 06 sie 2014, 21:38
autor: kakq
Załączam log z kanałów.

http://vaglog.rtnet.pl/log_181907.html

Coś z niego złego wynika ?

: 06 sie 2014, 22:38
autor: macisz12
Korekty są w porządku, zastanawiam się czemu kąt zapłonu tak szaleje. Sprawdzałeś tą lewizne?