Strona 1 z 2
[D3 03 4.2MPI/LPG
] Problem z wymianą filtra oleju
: 25 sie 2014, 20:52
autor: ulises
Witam, zabrałem się za wymianę filtrów oraz oliwy w swojej 8. Niestety pokonał mnie filtr oleju, nie wiem czy przy poprzedniej wymianie ktoś nie posmarował uszczelki czy ktoś przykleił pokrywkę:) ale jest tak zapieczone że objechał mi już klucz 24. Porażka jakich mało.
: 25 sie 2014, 21:29
autor: pepi
zdolny jesteś

: 25 sie 2014, 23:03
autor: pioter
Dostęp jest faktycznie przerąbany ale nie miałem jeszcze problemu z odkręceniem . Dobrze nasadkę zakładasz , do końca ?
: 26 sie 2014, 07:59
autor: ulises
Wszystko siedziało super. Jest objechane przez całość a nie tylko od połowy.
: 26 sie 2014, 09:21
autor: marekp750
Niestety, niektórzy podczas wymiany dowalają dekielki na max, zamiast 25Nm.
W D2 dekielki często są popękane w środku (wokół centralnej śruby), a są aluminiowe.
Znowu w D3 dekielek plastikowy i często za mocno przykręcony.
Pozostaje rzeźba stosowana i nowy dekielek.
: 26 sie 2014, 09:30
autor: pytlar
u mnie, co prawda w fiacie ale też przerąbane, bo 5 cylindrowy, miałem też problem z filtrem oleju... wszystkie ściągacze się poddawały, obudowa zmaltretowana niemiłosiernie... zakończyło się na przebijaniu na wylot i dopiero się poddała jak przez filtr przeszedł na wylot długi pręt i mocno się za niego pociągnęło...
: 26 sie 2014, 09:34
autor: marekp750
Tak się tego typu filtry atakuje...
Ale w audiczce jest wkład filtra i tej metody nie da się zastosować.
: 26 sie 2014, 21:28
autor: pebo
Najszybciej to przy wkręcaniu pokrywa złapała przekos i źle została dokręcona, i tak ktoś zostawił. A teraz przy wykręcaniu problem. Raczej do wymiany, łamać lub wykręcać na siłę.
: 27 sie 2014, 22:25
autor: ulises
Jak znam moje szczęście to pewnie rozpadnie się cała głowiczka jak zaczne po tym klupać.
: 29 sie 2014, 12:50
autor: maciejka30
Mam podobny problem z obudową filtra w S8 4,2 360kM. Szukam tego plastikowego korka
do dokręcania filtra oleju, chyba padł gwint i lekko cieknie. ;(
: 09 lut 2015, 15:22
autor: ulises
Ogrzewam kotleta otóż chciałem wymienić nieszczęsną pokrywkę i zamówiłem demontażu z 4.2 mpi. Według Vin pokrywka powinna mieć nr 077 115 433B. Co ciekawe przyszło coś innego.Firma Hengst nr 00 1079 102 008. Podpadło mi ze moja org ma nakrętke jakby pustą w środku (same ścianki) a ta jest pełna. Żebe zdemontować starą to muszę ja wyciągnąc w kawałkach i mam pewne obawy że ta nowa nie będzie pasować. Ma ktoś może jakaś wiedzę czy może to co mi przyszło to jakis zamiennik?
: 09 lut 2015, 17:04
autor: Motostacja
Hengst sprzedawany jest w aso jest on podwykonawca .
Kolego mi przy wymianie pekla owa kopulka i kupilem w aso za 230 zl moge podac Ci nr jesli znajde
Rozbijalem ja dlutem i wyjmowalem w kawalkach , reszte oleju z syfem i kawalkami plastiku odessalem ssakiem .
Kopulki nie wyspeuja w zamienniku szukalem wszedzie z demontazu sa praktycznie niedostepne bo sprzedawane z calym silnikiem
: 09 lut 2015, 18:07
autor: ulises
: 09 lut 2015, 18:41
autor: Motostacja
Bedzie pasowalo ale zaraz sprawdze na 100% i napisze tu
Kupiles uzywke ? Ile dales , nie wiem czy nie strzelasz sobie w kolano bo przy nastepnej wymianie moze byc to samo .
: 09 lut 2015, 18:49
autor: ulises
U mnie pokrywka jest zapieczoa mysle ze albo za mocno ktos go dokrecil albo nie posmarowali uszczelki. Nie rozwalila sie ani nie pekła ze starosci dlatego szukałem uzywanego. Dałem 100 zł z przesyłka.