Strona 1 z 3

[D3 ALL ] Utrata mocy w silniku FSI

: 07 paź 2014, 23:39
autor: MaciejMW
Zapowiadałem od długiego czasu, że będziemy mieli spory remoncik w Audi S8. Pojechałem dzisiaj na hamownię do V-Tech'a. Efekt porażający- z 450koników wydmuchał 344. Niektórym wiadomo, że problem dotyczy chyba wszystkich silników FSI. Jak wydmuchają 75% to jest to wynik, którym można się chwalić. Jutro zaczynamy przywracanie życia ubitym rumakom. Będę na bieżąco relacjonował poczynania.

Obrazek

: 08 paź 2014, 00:04
autor: Fiko
Niestety, niektorzy mysla inaczej,ale 5.2 FSI tez sie SyFI

: 08 paź 2014, 00:17
autor: MaciejMW
Nie ma znaczenia jaka pojemność czy układ/typ silnika. Nie spotkałem się z FSI, które trzymałoby 90% serii.

: 08 paź 2014, 11:09
autor: Korton
Ała, boli taka utrata stada rumakow, oby sie powiodlo przywracanie ich do zycia.

hamownia

: 09 paź 2014, 22:56
autor: jordan233
Tylko jeszcze pytanie,czy hamownia potrafi dobrze policzyć te kucyki :) ,bo spadek naprawdę duży.

: 09 paź 2014, 23:08
autor: MaciejMW
Myślę, że sprzęt warty tyle co 2 takie Audi S8 daje radę. Tym bardziej, że utrata mocy w silniku FSI nie jest żadnym nowym odkryciem. Jest to problem bardzo dobrze znany posiadaczom RS4 B7. Ostatnio na stronie adrenalinemotorsport było porównanie Audi R8 i BMW M3. M3 wyprzedziło R8 o kilka długości. Różnica była powalająca. Zresztą jak przejechałem się tym S8 od razu powiedziałem, że przyspiesza niewiele lepiej niż moje 3.0TDI ;)

: 10 paź 2014, 06:41
autor: pepi
w korektorach nie ma szlamu ?

: 10 paź 2014, 08:10
autor: karol208
Tak zapytam syf w kolektorach bierze się tylko z powodu bezpośredniego wtrysku?
Czy ma na to wpływ co innego?
Japończycy w swoich silnikach wprowadzili jakieś rozwiązanie umieszczając jeden wtrysk dodatkowy do kolektora.

: 10 paź 2014, 09:19
autor: Korton
Rozmawialem ze znajomym mechanikiem, powiedzial, ze Pro-tec ma jakis srodek do czyszczenia kolektorow z tego syfu i juz troche aut FSI przeczyscil tym sposobem. Moze warto, bez rozbierania?

: 10 paź 2014, 09:22
autor: karol208
Korton pisze:Rozmawialem ze znajomym mechanikiem, powiedzial, ze Protec ma jakis srodek do czyszczenia kolektorow z tego syfu i juz troche aut FSI przeczyscil tym sposobem. Moze warto, bez rozbierania?
Tylko zastanów się gdzie ten syf poleci?

: 10 paź 2014, 09:25
autor: Korton
karol208 pisze:
Korton pisze:Rozmawialem ze znajomym mechanikiem, powiedzial, ze Protec ma jakis srodek do czyszczenia kolektorow z tego syfu i juz troche aut FSI przeczyscil tym sposobem. Moze warto, bez rozbierania?
Tylko zastanów się gdzie ten syf poleci?
W uklad wydechowy :)

Z profilu pro-tec'a:

Proponowana usługa polega na chemicznym oczyszczeniu układu dolotowego, paliwowego oraz wnętrza silnika nowoczesnymi preparatami firmy Pro-Tec w samochodach benzynowych i dieslach (w tym Common Rail) bez konieczności demontażu silnika.

Zastosowane w tym przypadku preparaty usuwają problemy z:
- zanieczyszczeniami turbiny
- zapieczonymi łopatkami zmiennej geometrii turbiny
- osadem w kolektorze ssącym
- brudnymi czy klejącymi zaworami
- przeczyszczeniu ulega również komora spalania.

Co więcej:
- usuwane są zabrudzenia powstałe przy eksploatacji i spieczony smar w całym układzie paliwowym od zbiornika paliwa do komór spalania
- usuwane są zanieczyszczenia nagarem i osad sadzy w całej strefie cylindra górnego
- usuwana jest wilgoć i skropliny z całego układu paliwowego, a ponadto natłuszczona i chroniona jest cała strefa cylindra górnego, a zawory PCV utrzymywane są w doskonałej sprawności.

Pro-Tec chroni również cały system przed ponownym zabrudzeniem nagarem i odkładaniem się nowych osadów.

Wyniki po zastosowaniu systemu oczyszczania Pro-Tec są niesamowite:
- zwiększają moc silnika optymalizując jego wydajność,
- zapewniają optymalne spalanie,
- ekstremalnie zmniejszają zużycie paliwa i wydzielanie szkodliwych spalin

Więcej informacji o innowacyjnych produktach Pro-Tec na stronie producenta www.pro-tec-polska.pl

: 10 paź 2014, 09:56
autor: ernesto
Szczerze osobiście jestem za rozebraniem i czyszczeniem mechanicznym. Wtedy mam czyste sumienie że kolektor jest w 100% czysty.

: 10 paź 2014, 11:17
autor: Inter32
trochę później lipa na trasie dostać od auta sporo słabszego teoretycznie,tak jak na forum Bmw mówią że każde E39 540 daje baty A6 C5 4.2 a nawet S6 C5 bo nie trzymają mocy

: 10 paź 2014, 12:08
autor: Korton
Inter32 pisze:trochę później lipa na trasie dostać od auta sporo słabszego teoretycznie,tak jak na forum Bmw mówią że każde E39 540 daje baty A6 C5 4.2 a nawet S6 C5 bo nie trzymają mocy
Pewnie prawda lezy po srodku, moze nie trzymaja mocy, napewno naped quattro zabija troche osiagi przy wiekszych predkosciach, takie RWD ma mniejsze straty w napedzie.

: 10 paź 2014, 12:27
autor: Gość
Racja że najlepiej rozebrać,ale jak ktoś ma ochotę to przed rozbiórką może sprawdzić ten preparat.
Widziałem FSI po ponad 100tyś km to istna trageia. Jesli ktoś wywalił by odmy z dolotu i potrafił zrobić to tak by nie kulał potem motor to było by najlepsze rozwiązanie.

A co do ściganek wiadomo że jednonapedowe auto kontra 4 napędowe to oska ma zawsze łatwiej. Q jedynnie przydaje się do tych manewrów gdzie oska bedzie tracic przyczepność.