Strona 1 z 2
[D3 03 4.2MPI/LPG
] Wymiana pompy paliwa.
: 02 lis 2014, 20:10
autor: Korton
Cześć
Od kilku dni mam usterkę. Występuje tylko na benzynie, jak już się przełączy na gaz to wszystko ok. W dolnym zakresie obrotów tak mniej więcej do 3tys obr/min coś się dzieje i auto przyspiesza 0.5-1sek i go dławi na podobny czas - do momentu kiedy osiągnę wyższe obroty. Na zimnym silniku muszę zablokować bieg i jechać na trochę wyższych obrotach, inaczej ciężko mi jechać, bo robię trochę "kangury". Z objawów, obstawiam na pompę paliwa. Jak się do niej dostać, pod kanapa, czy z wnętrza bagażnika. Może ktoś już wyjmował pompę i może napisać jakieś wskazówki. Schemat na necie znalazłem, ale nie pokazuje on gdzie się dostać do otworów na pompy.
Z góry dzięki za pomoc.
: 02 lis 2014, 20:30
autor: Majki
Zanim rozbebeszysz pompe to może zmierzysz ciśnienie,żebyś wiedział po co ją wyciągasz-a tak na moje gdyby pompa dawała za małe ciśnienie to na wyższych by sie dławił- a może coś z przepływką-podłanczałeś kompa?
: 02 lis 2014, 20:41
autor: Korton
Majki pisze:Zanim rozbebeszysz pompe to może zmierzysz ciśnienie,żebyś wiedział po co ją wyciągasz-a tak na moje gdyby pompa dawała za małe ciśnienie to na wyższych by sie dławił- a może coś z przepływką-podłanczałeś kompa?
Obstawiam pompe, bo w d3 sa dwie pompy, jedna chodzi stale, druga powyzej pewnych obrotow. Jesli u mnie ta pierwsza nie domaga, a druga jest ok, to wyjasnialo by objawy ktore mam. Przeplywka powinna dawac te same objawy na lpg, a tych nie ma. Czy zmierzenie cisnienia, to jest prosta sprawa i kazdy warsztat to ogaranie, czy jakas wyzsza technika?
: 02 lis 2014, 20:59
autor: Majki
Raczej prosta sprawa-wystarczy wpiąć sie zegarem w przewody paliwowe pod maską .
A jeśli chodzi o2 pompe która rusza dopiero na wysokich obrotach to nie wiedziałem...
Re: Wymiana pompy paliwa.
: 02 lis 2014, 21:38
autor: pebo
Korton pisze:Cześć
Od kilku dni mam usterkę. Występuje tylko na benzynie, jak już się przełączy na gaz to wszystko ok. W dolnym zakresie obrotów tak mniej więcej do 3tys obr/min coś się dzieje i auto przyspiesza 0.5-1sek i go dławi na podobny czas - do momentu kiedy osiągnę wyższe obroty. Na zimnym silniku muszę zablokować bieg i jechać na trochę wyższych obrotach, inaczej ciężko mi jechać, bo robię trochę "kangury". Z objawów, obstawiam na pompę paliwa. Jak się do niej dostać, pod kanapa, czy z wnętrza bagażnika. Może ktoś już wyjmował pompę i może napisać jakieś wskazówki. Schemat na necie znalazłem, ale nie pokazuje on gdzie się dostać do otworów na pompy.
Z góry dzięki za pomoc.
Zapodaj mi swój adres mailowy na priva to podeślę Ci wydruki z ELSA dotyczące sprawdzenia wydajności pomp i ich demontażu.
: 14 lis 2014, 19:17
autor: Korton
Pompa paliwa prawa (glowna) wymieniona. Nameczylem sie z wymiana - maly otwor, spagetti wezykow i trzeba jeden przewod odlaczyc od lewej pompy, a pozniej przedziac go na nowo po wymianie pompy - wszystko przez dwa male otwory. Chyba najgorsza robota jaka robilem przy aucie. Z lewa pompa jest znacznie latwiej.
Jest ciut lepiej, ale dalej kuleje. Narazie nie wydedukowalem gdzie moze byc problem. Na gazie jezdzi jak dawniej - ok. Na benzynie do ok 3tys obr kuleje, chwilke przyspiesza i zamula i tak caly czas. Jak sie uda powoli rozpedzic do ok 3tys obr/min idzie normalnie. Czy na zimno/cieplo nie ma roznicy.
1. filtr paliwa raczej nie - bo na wyzszych obrotach idzie ok, a powinno go przymulac
2. Jakies przepustnice, przeplywki odpadaja - bo na gazie jezdzi ok
3. moze regulator cisnienia paliwa?
4. macie jakies pomysly?
Nie mialem czasu jeszcze podlaczyc pod kompa, ale check sie nie swieci, wiec nie wiem czy cos bedzie.
Co sprawdzac po podlaczeniu do kompa?
: 14 lis 2014, 20:15
autor: SenatorS8
Dlatego zamiast wymieniac pompe trzeba bylo sprawdzic cisnienie paliwa.
Wyglada na uszkodzony regulator i albo masz nietakie cisnienie paliwa ,albo pocieka wezem sterujacym.
: 14 lis 2014, 20:42
autor: Korton
SenatorS8 pisze:Dlatego zamiast wymieniac pompe trzeba bylo sprawdzic cisnienie paliwa.
Wyglada na uszkodzony regulator i albo masz nietakie cisnienie paliwa ,albo pocieka wezem sterujacym.
Wiem, ale objawy wskazywaly na pompe, zwlaszcza, ze na necie znalazlem podobne przypadki i winna byla glowna pompa paliwa. Stwierdzilem, ze wymienie - moze naprawie, a jak nie to nie zaszkodzi.
: 14 lis 2014, 20:59
autor: SenatorS8
Nie znam sie na budowie zbiornika w D3 .
Jednak z tego co zaslyszalem a takze z logiki to dodanie drugiej pompki paliwa ma na celu tylko przelanie paliwa z jednej komory do drugiej-tej gdzie jest glowna pompa podajaca paliwo do silnika.
Pozatym tak jak joz wspomniane zostalo.Niedomagajaca pompa bedzie powodowac problemy w wyzszych obrotach ,nie na odwrot.
Na odwrot moze natomiast byc regulator i np masz za duzo paliwa czego na dole nie przepalisz i silnik sie ksztusi natomiast u gory przepali co mu nie podasz
: 14 lis 2014, 21:17
autor: Korton
Z tego co poczytalem, to druga jest do wspomagania - zbudowania cisnienia przy wyzszych obrotach i dostarczenia paliwa z drugiej polowki zbiornika. Druga pompa dziala powyzej pewnych obrotow i pewnie jeszcze od kilku innych parametrow.
Nic, pora oddac auto do fachowca niech pomierzy przeplyw/cisnienie i kombinuje. Lubie przy aucie cos pogrzebac, ale tu chyba nie podolam
: 16 lis 2014, 00:40
autor: FOSS
SenatorS8 pisze:Jednak z tego co zaslyszalem a takze z logiki to dodanie drugiej pompki paliwa ma na celu tylko przelanie paliwa z jednej komory do drugiej-tej gdzie jest glowna pompa podajaca paliwo do silnika.
Druga pompa nie jest tylko do przelewania paliwa z jednej komory do drugiej ale pełni również rolę wspomagającą, jak to kolega
Korton powyżej już wspomniał.
Poza tym, że załącza się podczas gwałtownego przyspieszania czy jazdy powyżej obrotów X (nie pamiętam konkretnych danych) to m.in. włącza się również przy rozruchu.
I tak np. auto z uwaloną pompą główną będzie odpalać i pracować przez około 1 minutę po czym zgaśnie ponieważ po tym czasie wyłączy się ta właśnie pompa wspomagająca.
: 16 lis 2014, 09:37
autor: SenatorS8
<jezu> Sztuka dla sztuki.
Audi przewaga dzieki technice <lipa>
Jak pisalem nieznam sie na zasilaniu D3.
Po mojemu to mocno za mocno przekombinowane.
Wielkie amerykanskie V8 lata na pojedynczej pompie z wszystkimi zaworami i regulatorami w zbiorniku dzieki czemu do silnika idzie tylko jeden przewod.
A to przelewanie ja bym zrobil na prostym ukladzie gdzie ponizej pewnej ilosci paliwa (gdy paliwo samo sie nie przeleje)zalaczana byla by popka transferowa.
Sie rozpisalem :p
: 16 lis 2014, 17:01
autor: krzychu22.p1i
SenatorS8 pisze:A to przelewanie ja bym zrobil na prostym ukladzie gdzie ponizej pewnej ilosci paliwa (gdy paliwo samo sie nie przeleje)zalaczana byla by popka transferowa.
Projektanci i serwis są nastawieni na ZYSK a nie na tanią i łatwą naprawę
: 16 lis 2014, 17:25
autor: ernesto
krzychu22.p1i pisze:
Projektanci i serwis są nastawieni na ZYSK a nie na tanią i łatwą naprawę
Tylko pytanie kto ich nauczy wymiany <niewiem>
Podejrzewam że serwis miał problem z wymianą pompy w D2
A takie małe OT, ten kto wpadł na genialny pomysł rozwiązania konstrukcyjnego układu paliwowego w D2 i D3 kazał bym do końca życia wymieniać ludziom pompy za darmo w domowych warunkach bez światła
: 16 lis 2014, 19:59
autor: FOSS
ernesto pisze:A takie małe OT, ten kto wpadł na genialny pomysł rozwiązania konstrukcyjnego układu paliwowego w D2 i D3 kazał bym do końca życia wymieniać ludziom pompy za darmo w domowych warunkach bez światła
Producent raczej nie przewiduje takiej naprawy w warunkach domowych i bez światła