Strona 1 z 1
[D3 03 4.2MPI/LPG
] Jak sprawdzic stan napinaczy zmiennych
: 22 kwie 2015, 14:24
autor: Motostacja
Witam
Mam takie pytanko jak sprawdzic stan napinaczy w silniki v8 mpi 3.7 4.2
Wiem ze mozna sprawdzic to gdzies w blokach pomiarowych 093? Chyba
Oraz ciekawi mnie jak wizualnie ocenic taki napinacz
Pytam bo uszczelnialem kilka mc temu strone kierowcy pocilo mi sie z pod dekla , tam slizg gorny nie wykazywal oznak zuzycia lancuszek tez chyba oki
Za 2-3 mc chce wymienic 2 ga strone bo tez lekko sie poci z pod uszczelki sa jeszcze oryginalne
Pytanie na co zwrocic uwage w tym napinaczu ?
Jak przeprowadzic test vcds ? Jakie wartosci powinny byc dla jakiego kanalu ?
: 25 kwie 2015, 13:12
autor: k44761
napinaczy nie sprawdzisz bez ich wyjęcia i zmierzenia długości sprężyny i ogólnie kondycji tłoczków itp.
na samochodzie możesz sprawdzić jedynie ślizgi, i to też tylko z grubsza, bo z reguły dolnych nie widać

co do testu, zobacz sobie grupę 90,91, 92,93.
W grupie 93 wartości 3 i 4 mają być najbliżej zera, świadczy to o dobrze ustawionym rozrządzie i w miarę poprawnie działających napinaczach.
W grupie 91 92 sprawdź sobie podczas jazdy czy obydwa napinacze przestawiają się ok od 0 do 26*.
Dźwięk podczas rozruchu zimnego silnika również świadczy o stanie napinaczy.
: 25 kwie 2015, 23:35
autor: Preston81
logi dynamiczne musisz porobic z tego co pamiętam np podczas jazdy 2 bieg cisnac do odciecia i zapisac gr 91,92 jak pisze kolega
: 27 kwie 2015, 12:11
autor: Motostacja
Wielkie dzięki Panowie
co do dźwięku podczas rozruchu to jest oki , moc auta w normie
zatem porobię testy jak opisał kolega k44761,
Wizualnie ślizg na głowicy od kierowcy był ok , też właśnie słyszałem ze generalnie dolne siadają pierwsze a ich sie nie sprawdzi bez wyjęcia , jednak wyjmowanie nastawnika to wyższa szkoła jazdy i na tyle umiejętności nie mam choc w sumie do zrobienia na internecie kilka manuali jest
: 28 kwie 2015, 09:04
autor: k44761
W lewej głowicy siada najpierw dolny, w prewej głowicy siada górny.
Nastawniki nie są zamienne choć na takie wyglądają, obydwa napinają (przestawiają) łańcuchy w odwrotne strony. Wyciera się ślizg od strony "wysuwania". Ślizgi to nie problem. Problemem jest zazwyczaj sam napinacz.
: 28 kwie 2015, 20:44
autor: Motostacja
Hmm no to ciekawe a piszac prawa lewa to masz na mysli bedac kierowca czy stojac przed maska ?
Ja zdejmowalem kape od kierowcy to slizg gorny byl oki wizualnie nie mial duzych sladow zuzycia
Ciekaw jestem jak strona pasazera bedzie wygladala okaze to sie na lato jak bede uszczelnial dekielek i zaslepke na walku .
: 28 kwie 2015, 20:46
autor: Gość
Umownie lewa to kierowcy a prawa to pasażera. Co by nie motac zwykle tak sie to określa.
: 29 kwie 2015, 12:20
autor: Motostacja
Apophis pisze:Umownie lewa to kierowcy a prawa to pasażera. Co by nie motac zwykle tak sie to określa.
dzięki , wiec zapewne duży pogląd na stan napinaczy da mi zdjęcie prawej pokrywy
tymczasem ide zrobic testy vcds
: 29 kwie 2015, 15:25
autor: k44761
W jednej glowicy możesz miec dobre, w drugiej nie. Loteria

: 29 kwie 2015, 21:31
autor: FOSS
k44761 pisze:Nastawniki nie są zamienne choć na takie wyglądają, obydwa napinają (przestawiają) łańcuchy w odwrotne strony.
eeee, no jak to?.... jak rozbierałem jedną D3 to na lewej głowicy był nastawnik od tej prawej

i nawet to jeździło.... słabo bo słabo ale jednak
No ale poprawiłem tak jak być powinno bo kolega chciał ją już do Wisły zepchnąć <tjaa>
: 30 kwie 2015, 10:43
autor: Motostacja
FOSS pisze:eeee, no jak to?.... jak rozbierałem jedną D3 to na lewej głowicy był nastawnik od tej prawej

i nawet to jeździło.... słabo bo słabo ale jednak
No ale poprawiłem tak jak być powinno bo kolega chciał ją już do Wisły zepchnąć <tjaa>
a ja zawsze byłem przekonany że nastawniki sa takie same , identyczna budowa nastawników miałem w a6 c5
Sprawdziłem dziś napinacze w 91 92 ładnie się przestawiają w zależności od obciążenia
w grupie 93 , jaka tam jest tolerancja +/- ? u mnie jest chyba -1 na jednym a na 2 gim +2 albo +3 nie pamiętam to chyba rozrząd jest ustawiony Oki ? i nie mam co narazie sie martwić napinaczami?
jeszcze ciekaw jestem co wyjdzie po zdjęciu dekla od pasażera , po stronie kierowcy było wizualnie oki mam nadzieje ze strona pasażera tez bedzie oki
hałasować przy rozruchu mi nie hałasują , może raz zaterkotały jak auto stało tydzień było min oleju i był stary olej tuz po kupnie auta
patrząc na inne tematy ludzie maja po +10 i -12 i jeżdżą ale to juz chyba świadczy o przestawieniu o 1 ząbek
Dzięki Panowie za każda podpowiedź

: 02 maja 2015, 00:28
autor: k44761
Nastawniki NIE są takie same. Lewa głowica -nastawnik przestawia się wysuwając tłok w górę, w prawej głowicy tłok wysuwa się w dół (o ile dobrze pamiętam po takiej ilości browarów)
