Strona 1 z 3

[D3 ALL ] remont silnika - jak?

: 25 maja 2015, 14:13
autor: bunga bunga
Mam taką zagwostkę.

Bloki silników w d3 > są ze stopu aluminium.

Powiedźcie mi jak w takim razie wygląda remont takiego silnika?

Bo szlif cylindra chyba nie wchodzi w grę?

Co z tłokami czy są dostępne większe czy tylko oryginały.

Tak się ostatnio zastanawiam czy silniki z "aluminiowymi" blokami są remontowalne?

: 25 maja 2015, 14:30
autor: aro51
Technologicznie niebardzo, ale Polak potrafi :D

: 25 maja 2015, 14:57
autor: Gość
Sa tylko trza miec magika co ladnie ci wykona tulejowanie :)

: 25 maja 2015, 20:46
autor: bunga bunga
Tulejowanie powiadasz?

I jakie tuleje? Stalowe, nikasilowe?

Co z tłokami, korbowodami?

Jakie ceny?

Jaka żywotność po tulejowaniu?

: 25 maja 2015, 21:16
autor: Gość
Nieeemam pojęcia :) Koszt remontu komplexowego ABZta to lekko kilkanaście tysi.

: 26 maja 2015, 12:48
autor: bunga bunga
Czy sam nowy blok silnika można nabyć?

Występuje jako osobna część czy tylko jako całość (silnik)?

: 26 maja 2015, 13:03
autor: drago_o
Myślę, że to raczej tylko kwestia znalezienia dobrej osoby co takie coś chce sprzedać a nie pytanie na forum.

Nowe zawsze kupisz bo to część silnika jakby nie było.

: 26 maja 2015, 13:04
autor: michalwruszak
Można kupić blok osobno , jak i cały silnik nowy - przykladem tutaj jest 4.2 BFM

: 26 maja 2015, 14:37
autor: aro51
Dopisz ze w cenie uzywanej D3 :D

: 26 maja 2015, 14:38
autor: michalwruszak
Uzywanej z 2006-2007r oczywiście :)

: 26 maja 2015, 17:00
autor: Gość
ABZ jest w cenie pierwszej dobrej D3 :D

: 31 maja 2015, 14:22
autor: bunga bunga
A na ile oceniacie żywotność V8 Pb w D3>?

Ile taki aluminiowy blok wytrzyma km?

Czy zdarzały się przypadki pęknięć ścianek cylindrów?

: 31 maja 2015, 14:50
autor: FOSS
aro51 pisze:Dopisz ze w cenie uzywanej D3 :D
Nie przesadzajmy....
Cały dół do BFM to rzeczywiście jakieś 41-42kpln netto ale to będzie pewnikiem komplet a sam blok to raczej jakieś 15-16kpln netto.
bunga bunga pisze:A na ile oceniacie żywotność V8 Pb w D3>?
Dbany i serwisowany.... bardzo długo pojeździ ;)
bunga bunga pisze:Czy zdarzały się przypadki pęknięć ścianek cylindrów?
W BFM/BFL nie słyszałem.

: 31 maja 2015, 18:22
autor: danishow
bunga bunga pisze:Czy sam nowy blok silnika można nabyć?

Występuje jako osobna część czy tylko jako całość (silnik)?
Można nabyć sam blok:
- BFL/BFM: 077 103 011 AT - 3.545,00 €

...z wałem, tłokami i miską czyli cały dół:
- BFL: 077 100 104 X - 5.940,00 €
- BFM: 077 100 104 AX - 8.540,00 €
- BVJ: 079 100 103 JX - 9.455,00 €

...kompletne silniki z głowicami około 5.000 euro więcej każdy.

: 31 maja 2015, 18:43
autor: FOSS
danishow pisze:
bunga bunga pisze:Czy sam nowy blok silnika można nabyć?

Występuje jako osobna część czy tylko jako całość (silnik)?
Można nabyć sam blok:
- BFL/BFM: 077 103 011 AT - 3.545,00 €
Widzę, że jak zwykle w DE taniej niż w PL

Mój magiczny program mówi 15.740 pln netto czyli jakieś 19.300 pln brutto a w DE "tylko"niecałe 15kpln <hmm>