Strona 1 z 1
[D3 ALL
] S8 D3 Bierze olej Czy to normalne ?
: 27 cze 2015, 16:20
autor: Stolar71
Witam,
Mam problem otóż moje co 500 km bierze litr oleju czy w tym silniku (V10 5.2 FSi) to jest normalne? Pytam ponieważ wiem że przy 2.0 T z A5 to norma z tąd moje pytanie.
Z góry dziękuje za odpowiedź
: 27 cze 2015, 17:18
autor: mkbewe
W życiu takich bredni nie czytałem, w normie to możesz powiedzieć jak Ci litr zniknie po 10tyś ,ostro jeździsz autem, zalewasz pełen syntetyk itd.
Ale normą na pewno nie jest jak podjedziesz na stacje i mówisz "paliwa pod korek, oleju pod korek"
: 27 cze 2015, 17:20
autor: Gość
Stolar71, Ty masz S8 czy A8 diesla jak w profilu?? Popraw co trzeba.
mkbewe pisze:Ale normą na pewno nie jest jak podjedziesz na stacje i mówisz "paliwa pod korek, oleju pod korek"
Padłem
: 27 cze 2015, 19:42
autor: krzychu22.p1i
Jakiś błąd jest bo S8 D3 nie było w roczniku 2004..
: 27 cze 2015, 23:38
autor: ernesto
Bzdura totalna. Konsumpcja takiego motoru jak litr czy nawet dwa litry oleju na 1000km jest niedopuszczalne.
Niech nikt się nie wypuszcza z tekstem luźno spasowanych silników bo to już totalna bujda, którą wymyślili właściciele pojazdów co zamiast silników mają wydmuszki.
Koń z taka konsumpcją nadaje się, by go zaprowadzić za stodołę i strzelić mu w łeb.
: 28 cze 2015, 07:30
autor: mkbewe
To samo napisałem. Ale nie znam silników 5.2.
Za to 2.0' TFSI w życiu nie słyszałem żeby tak pilo olej jak kolega pisał.
Zobacz może dobrze czy nie masz wycieków teraz w tym swoim 5.2, bo ciężko mi sobie wyobrazić żeby on to mógł spalić.
: 28 cze 2015, 11:52
autor: Gość
Tez nie słyszałem że 2.0TFSI sa olejożerne-a wręcz przeciwnie sa to dośc udane konstrukcje. Olej moga żreć jak kazdy uturbiony przez zajechane turbo.
Co do 5,2 to w żadnym wypadku nie powinny brac.
: 28 cze 2015, 12:08
autor: pavel44
Skontaktuj się ze sportmile, oni się specjalizują w takich silnikach
Re: S8 D3 Bierze olej Czy to normalne ?
: 29 cze 2015, 11:13
autor: michalstobrawa
Stolar71 pisze:Witam,
Mam problem otóż moje co 500 km bierze litr oleju czy w tym silniku (V10 5.2 FSi) to jest normalne? Pytam ponieważ wiem że przy 2.0 T z A5 to norma z tąd moje pytanie.
Z góry dziękuje za odpowiedź
Kolego na pewno nie jest to norma z A5, choć pewnie zdarzają się takie egzemplarze. Litr na 500 km to duży powód do zmartwienia, powiem szczerze, że nie słyszałem jeszcze aż o takiej konsumpcji.
Apophis pisze:Tez nie słyszałem że 2.0TFSI sa olejożerne-a wręcz przeciwnie sa to dośc udane konstrukcje. Olej moga żreć jak kazdy uturbiony przez zajechane turbo.
No akurat jest dosyć sporo zastrzeżeń do silników, nawet ostatnio w "Autoświecie" był cały artykuł. Nie wiem z czego to wynika. Odpukać u mnie na razie nic się nie dzieje.
: 29 cze 2015, 11:15
autor: Gość
michalstobrawa pisze:No akurat jest dosyć sporo zastrzeżeń do silników, nawet ostatnio w "Autoświecie" był cały artykuł. Nie wiem z czego to wynika. Odpukać u mnie na razie nic się nie dzieje.
Masz ten artykuł? Bo wiem że pompy olejowe te modułowe padają,łańcuszki napedu potrafią strzelic a to niezauwazone wykończy silnik.
: 29 cze 2015, 11:24
autor: michalstobrawa
Nie wiem czy mogę tak wkleić
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/s ... kow/zkn4lf
były jeszcze jakieś, na razie tylko ten znalazłem, jak szukałem swojej to sporo godzin spędziłem na czytaniu opinii, forum A5 itd. ogólnie słyszy się o tym że jednym biorą więcej nawet 1 litr na 100 km innym mniej, u mnie na razie przejechałem tylko 4 tys km od wymiany oleju i dolałem 0,4 litra także wygląda nie najgorzej
: 21 sie 2015, 18:24
autor: Stolar71
Witam,
Niestety do sportmile mam daleko bo jestem z Wrocławia le byłem u mechanika do którego jeździłem dawno temu jeszcze A6 zlokalizował jeden wyciek z przodu silnika, niestety nadal olej znika a nawet jest gorzej i zaczeło dymić z prawej strony silnika(z rana po jakiś 10-12 km zaczyna śmierdzieć olejem i dymi potem się wypala i już tylko śmierdzi) strasznie jest to denerwujące. Co to może być jestem umówiony do mechanika na wyciągnięcie silnika ale czułbym się lepiej gdybym wiedział co to może być.
: 01 wrz 2015, 20:58
autor: dracus6662
audi maja nieudane niektóre silniki i sa takie co zra 1l na 1000 gosc dał 7000 na remont i ui z tego dalej wpiernicza no ale 800ml/1000
z obu rur ci daje? moze pierscienie zgarniajace sa w nie najlepszym stanie
co do 2.0 to nie tylko a5 ale i a4 pije az milo wsysa olej na bogato ktos to kiedys tłumaczyl wina odmy czy jakos tak i jakies separatory montowali bo inaczej wpierniczalo mu
ale jak tam u ciebi eto trudno powiedziec nie wiele osób lata z motorem lambo , moze wlasciceli lambo spytaj
sprawdzałes olej na zimnym czy na cieplym silniku?
niektóre bagnety maja dwa miejsca pomiaru jedna skala dla cieplego silnika druga dla zimnego
olej nalałes na max stan i ubyło do min po 500 km bo to by odpowiadalo 1l oleju ktry zniknał
silniki sportowa maja bardziej luzno spasowane ze soba zespoły silnika ze wzgledu na wysokie temp oraz wysilek i zasada jest tak a ze na dobrze rozgrzanym silniku bedzie znikome spalanie oleju a na zimnym moze byc wysokie
ubytek oleju moga sprawiac uszczelniacze zaworowe im wiecej zaworów tym wieksze ryzyko wiekszego ubytku oleju
jezeli masz wyciek z misy to usun jak najszybciej poniewaz jak mata nasiaknie istnieje niebezpieczenstwo samozaplonu i nieszczescie gotowe
misa jest w kształcie trapezoidu i im nizwzy stan oleju tym szybciej znika bo misa jest qwezsza dolem stad moze wydawac sie ze ubytek oleju jest wiekszy
kopci na bialo czy na czarno?
w d3 4.2 inst mówi dopuszczalne 1l/1000
wszystko zalezy od jazdy równiez
ewntualnie zmiana o 2 klasy olej jezeli jest dopuszczalny ale z tego co wydaje mi sie to twoj silnik nie wzgardzilby 10w40 badz 60 i sa takie syntetyki np motul