Strona 1 z 2

[D3 03 4.2MPI/LPG ] check engine - sonda lambda - System t

: 11 wrz 2015, 20:29
autor: mkbewe
-Za długo by wszystko chodziło więc jak już to wszystko na raz sie pier....niczy :)

Wywala mi checkiem i takimi błędami:
czasem tylko 1 sonda czasem druga a teraz dwie na raz :/
to chyba nie możliwe żebym mi padały 2 sondy na raz ??

17538 - Fuel Trim; Bank 2 (Mult)
P1130 - 001 - System too Lean - Intermittent
17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult)
P1128 - 001 - System too Lean - Intermittent

ktos podpowie co sprawdzić, może gaz do regulacji ?

: 11 wrz 2015, 21:05
autor: krzychu22.p1i
Błąd ubogiej mieszanki, gaz do regulacji.

: 11 wrz 2015, 21:47
autor: pavel44
Jw. Regulacja gazu powinna załatwić sprawę <okok>

: 11 wrz 2015, 23:38
autor: mkbewe
Dziękuję Panowie za szybkie odpowiedzi. W przyszłym tygodniu podjadę i umówię się z majstrami od gazu.

Później napiszę w temacie co i jak.

: 12 wrz 2015, 11:21
autor: mkbewe
Byłem i po podpięciu do kompa pokazuje jak to majster od gazu mówi że jest ustawiony na więcej niż potrzebuje. Więc nie możliwe że ma gazu za ubogo.

Coś tam tylko skorygowal na wolnych obrotach.

: 12 wrz 2015, 12:08
autor: krzychu22.p1i
Sprawdź czy na benzynie też jest ten błąd.

: 12 wrz 2015, 12:17
autor: mkbewe
czyli pojeździć na samej benzynie przez tydzień i zobaczyć czy wyskczy ?

: 12 wrz 2015, 12:32
autor: peter22
ja polecam również sprawdzić wtyczki od sond , czy nie zaśniedziały . u mnie pomogło . tez miałem komunikat o uszkodzonej sondzie . po zabiegu 2 miesiące spokoju

: 12 wrz 2015, 12:38
autor: mkbewe
peter22, a żebym nie gonił po kablu i szukał to napisałbyś w którym miejscu mniej więcej są wtyczki ?

: 12 wrz 2015, 14:18
autor: pavel44
Po ilu km od wykasowania pojawia Ci się check?

: 13 wrz 2015, 15:28
autor: mkbewe
pavel44 pisze:Po ilu km od wykasowania pojawia Ci się check?
nie wiem na razie wykasowałem go w piątek a w sobotę jak pojechalem do gazowknika i pokręciłem się trochę autem po mieście nic nie wyskoczyło. Jak teraz wyskoczy to przypilnuje tych km

: 13 wrz 2015, 17:24
autor: pavel44
to zobacz po ilu Ci wyskoczy i następnie pojeździj na samej benzynie żeby ostatecznie wykluczyć instalacje lpg

: 13 wrz 2015, 20:54
autor: k44761
u mnie też to było w d3. okazało się, że prawa pompa paliwa daje zamiast 4,5 bara - 1,8. Po tygodniu przyjechał znajomy 4.2 w D3. Te same błędy - identyczny objaw, to samo ciśnienie po minucie pracy silnika sterownik wyłącza jedną pompę i to samo - 1,8 bara.
W obydwu przypadkach pomogla wymiana pompy paliwa. Elektrycznie działała, ale ciśnienia nie dawała takiego jak powinna.
To może być u Ciebie, o ile oczywiście na benzynie też będzie Ci walił błędami. Możesz pomierzyć ciśnienie paliwa ewentualnie sprawdź też regulator ciśnienia paliwa na listwie.

: 13 wrz 2015, 21:46
autor: mkbewe
k44761 pisze:o może być u Ciebie, o ile oczywiście na benzynie też będzie Ci walił błędami. Możesz pomierzyć ciśnienie paliwa ewentualnie sprawdź też regulator ciśnienia paliwa na listwie.
_________________
Gdzie się wpiac żeby sprawdzić ciśnienie paliwa z obydwu pomp? Wystarczy na postoju czy trzeba pod obciążeniem?
Jak sprawdzić regulator?

: 13 wrz 2015, 21:51
autor: k44761
To zależy jaki masz nanometr. Ją się wpinam w listwę od strony pomp. Pomiar może być na postoju. Musisz poczekać koło minuty bo po tym czasie ECU wyłączy pompę pomocniczą, no chyba że masz rezerwę to nie wyłączy