Strona 1 z 4

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Stag 300 nie chce przełączyć na gaz

: 26 wrz 2015, 12:38
autor: mkbewe
Witam Panowie.

Mam taki problem że czasem jak jadę zimnym autem i ma się przełączyć na gaz. To piszczy jakby nie było gazu a w butli pełno i nie przełącza. Dopiero jak mu np ręcznie włączę podczas jazdy to np ostatnio za 2 razem się przełączyl. Przytrafiło mi się to może 3 razy przez ostatnie 2 tyg.

Miał ktoś może podobny problem? Wydaje mi się że będzie to jakaś pierdoły typu zabrudzony elektrozawory czy coś nie łączy gdzieś....
Jakieś pomysły sugestie co można samemu sprawdzić zamiast od razu jechać do gazownika?

: 26 wrz 2015, 13:45
autor: ernesto
Na początek do wymiany filterki. Jesli to nie pomoże trzeba przyjrzeć się elektrozaworom. Wystarczy że któryś z nich nie będzie się w pełni otwierał lub będzie miał problemy z otwarciem i spadnie ciśnienie na listwie wtryskowej.
Wtedy wybija go na benzynę lub w ogóle nie chce się przełączyć.
Ja miałem taki przypadek. Pierw były to filterki a potem okazało się, że uszkodzony jest elektrozawór.

: 26 wrz 2015, 14:10
autor: puzzel1
u mnie zasyfiony był elektrozawór w parowniku, wystarczyło wyczyścić

: 26 wrz 2015, 14:53
autor: pepi
nie każdy ma zintegrowany elektro zawór z reduktorem :]

: 26 wrz 2015, 15:25
autor: mkbewe
Dzięki Panowie za szybkie odpowiedzi.
Powymieniam filtry i jakby mi dalej problem został to przyglądne się elektrozaworom.
<okok>

: 26 wrz 2015, 19:11
autor: pioter
Zobacz czy wszystkie wtyczki dobrze siedzą .

: 26 wrz 2015, 21:42
autor: mkbewe
pioter pisze:Zobacz czy wszystkie wtyczki dobrze siedzą .
od czego wtyczki ?
ogólnie przeglądnąć wszystkie jakie znajdę od podtlenku ?

BTW jeśli chodzi o wymianę filtrów to są jakieś lepsze gorsze itd ? bo kompletnie jestem zielony jeśli chodzi o LPG (to moje 1 auto z gazem)

: 26 wrz 2015, 22:07
autor: ernesto
Ogólnie wtyczki od instalacji gazowej, te wsówki co idą do elektrozaworów, do listw wtryskowych itp.
Jeśli chodzi o filterki to fazy płynnej kupowałem za ... chyba około 7 zł a lotnej <hmm> nie pamiętam ale też nie drogo było.
Spokojnie zrobisz to samemu.
Zakręć butlę z gazem i możesz odkręcać. Uważaj bo cisnienie w układzie będzie, podczas odkręcania może troszkę buchnąć .
Ja zazwyczaj odkręcam pomału, jak słyszę że syczy to odpuszczam. Czekam aż przestanie i odkręcam dalej. Na spokojnie.
Wymiane filterków ogarniesz sam. Daj znać co się dzieję. Czy się poprawiło czy dalej jest to samo.

Edit :
Wracając do filterków. Bierz swoje na wzór i jedź do sklepu kupić. Drogo nie będzie. A samemu ogarniesz sam spokojnie.
Pamiętaj by bytlę zakręcić przed jakimi kol wiek pracami przy gazie.

: 26 wrz 2015, 22:22
autor: pioter
Mi ostatnio nie chciał przełączyć na gaz i okazało się że wtyczka z czujnika temperatury reduktora spadła .

: 26 wrz 2015, 22:56
autor: ernesto
Aaaaa właśnie miałem jeszcze jeden przypadek. przerwany przewód przy czujniku ciśnienia na listwie wtryskowej. Przetarł się. Wtedy też nie chciał przełączyć na gaz.

Zwarcie na czujniku temperatury też to moze spowodować lub to że czujnik wypadł z obudowy reduktora. Jest na wcisk zazwyczaj. Podczas drgań mógł wyskoczyć i źle odczytuje temperaturę reduktora. Wtedy nie przełączy na lpg

: 27 wrz 2015, 20:46
autor: mkbewe
Ok w tym tygodniu będę z tym walczył jakoś wtorek środa,
Na 1 ogień pójdą filtry i będę jeździć żeby zobaczyć czy problem się powtórzy.
Bo np w piątek mi wyskoczyło, w sobotę jeździłem sporo, dzisiaj to samo i nic.
Zrobię filtry i obczaje wtyczki. Posmigam do końca tygodnia a jak będzie ok to elektrozawory i tak profilaktyczne później wyczyszczenia. Nie zaszkodzi :))

: 27 wrz 2015, 21:55
autor: pytlar
u mnie jak ostatnio nie chciał się przełączyć to się okazało, że sterownik się spalił <jezyk> ale to skrajny przypadek gazowników cymbałów...

: 28 wrz 2015, 14:30
autor: chlebi
Ja miałem ostatnio tak ze 4 razy na 2 tyg w moim Prinsie, pojechałem do gazownika mówił może te filterki, może te elektrozawory, po odebraniu mówił że mapa w reduktorze do mapy w sterowniku była jakoś tam przesunięta, pochodził 2 tyg i znowu, pozmieniał w drugą stronę, na drugi dzień znowu, dzwonię a oni że to już pewnie reduktor pada, mówię spoko ma prawo, ale jakoś zacząłem tankować tylko na BP i ustało, może to kwestia gazu ... sam już nie wiem, teraz śmiga :)

: 28 wrz 2015, 15:15
autor: Lolek84
Powodem jest zapewne zacinający się / zużyty trzpień elektrozaworu.

Błąd którym piszczy instalacja, to brak ciśnienia gazu.

Elektrozawór do weryfikacji / wymiany.

: 04 paź 2015, 10:40
autor: mkbewe
Jak na razie wymieniłem 2 filtry fazy lotnej. Od fazy ciepłej nie mieli na miejscu więc zmienię po weekendzie.
Tak wygląda więc warto go zmienić.

Obrazek

Jak na razie problem nie powrócił ani razu ale mimo wszystko. Będę jeszcze czyścić elektrozawor.