Witam, kupiłem kilka dni temu audi a8 d3 4.2 z lpg. Mianowicie mam problem z silnikiem, szukałem na forum podobnego tematu, ale nie moge znaleźć dokładnie takiego samego problemu. Stukania nie było, pojawiło sie po kilku dniach. Na zimnym silniku stuki nie występują, stukanie raz jest czasem jak troche ja przegonie ustępuje na kilka minut. Kiedy podniosę maskę nie słychać stuków, bardziej obstawiam, ze dochodzą z dołu z drugiej strony jak na mój rozum nie powinno byc trykotania. Moze łańcuszki na rozrządzie? Dołączam film z pracy auta oraz błędy z vaga.
Z góry dziękuje za pomoc
: 11 paź 2015, 16:53
autor: krzychu22.p1i
Nastawniki albo korba niebawem wyskoczy. Jakie masz błędy bo "dynks się ztegesował"
Re: Stukanie w silniku
: 11 paź 2015, 18:27
autor: Nadol
Nadol pisze:Witam, kupiłem kilka dni temu audi a8 d3 4.2 z lpg. Mianowicie mam problem z silnikiem, szukałem na forum podobnego tematu, ale nie moge znaleźć dokładnie takiego samego problemu. Stukania nie było, pojawiło sie po kilku dniach. Na zimnym silniku stuki nie występują, stukanie raz jest czasem jak troche ja przegonie ustępuje na kilka minut. Kiedy podniosę maskę nie słychać stuków, bardziej obstawiam, ze dochodzą z dołu z drugiej strony jak na mój rozum nie powinno byc trykotania. Moze łańcuszki na rozrządzie? Dołączam film z pracy auta oraz błędy z vaga.
Z góry dziękuje za pomoc
A to nie wysypany w środku katalizator... albo coś z wydechem. Tak to trochę brzmi.
Panewka to na pewno nie jest
: 11 paź 2015, 19:18
autor: Nadol
Dzisiaj byłem u znajomego, który tez jezdzi d3. Znalazłem niesprawna cewkę, podobno stuk moze byc przez to, ze nie chodzi na wszystkie cylindry. Trykotania to byc moze jest przez ten nastawnik, bo ostatni błąd jest chyba od tego. Miał ktos styczność z takim dźwiękiem? Co trzeba wymienić zeby zrobic te lancuchy z napinaczami i jak ocenić ich stan? Jutro wymienię cewkę i zobaczymy. Pozdrawiam
: 11 paź 2015, 19:27
autor: beyer28
Cewkę byś czuł od razu, bujałoby Ci całym autem na postoju, a poza tym cewka nie daje takich dźwięków.
Nastawnik może być, tu masz wszystko na ten temat: http://www.a8team.pl/d2-fl-all-nastawni ... vt9642.htm
Ściągaj dekle i sam się przekonasz, czy to to
: 11 paź 2015, 19:28
autor: pepi
panewa gra pod ob ci8ążeniem motoru
: 11 paź 2015, 19:33
autor: beyer28
A tu gra przy ześjciu obrotów...katalizator
: 11 paź 2015, 19:42
autor: Nadol
Buja samochodem, jutro wymienię cewkę dam znac co jest. Moze stukać katalizator??
: 11 paź 2015, 19:44
autor: beyer28
Jak się wysypał w środku to i owszem
: 11 paź 2015, 19:55
autor: Nadol
Dobra tylko teraz jest problem tego typu, ze jeśli byłby uszkodzony nastawnik to przy odpalaniu zimnego silnika by występował ten dźwięk, a to występuje tylko na odpalonym silniku i na ciepłym.
Ostatni błąd jest od nastawnika faz rozrządu, czyli zapewne to tez ma jakis wpływ na stuki lub ten metaliczny dźwięk? Boli mnie tylko to, ze dźwięk jest z dolnej części auta, łańcuchy sa na gorze. Jutro zmieniam cewkę i sprawdzę czy to nie hałasuje katalizator, jak to nie to, to wtedy chyba musze wziąć sie za nastawnik? Dzieki za odpowiedzi, mam nadzieje że samochód będzie ok, bo świeżo kupiony.
: 11 paź 2015, 21:00
autor: ernesto
Jedyne wyjście wejść pod spód i zdiagnozować gdzie stuka.
Czy stuka w katalizatorze czy w silniku.
: 11 paź 2015, 21:03
autor: pb41ns
u mnie tak kat grał, raz jeden a za rok drugi, identyczny dżwięk i tylko na ciepłym silniku tak grechotało