Strona 1 z 5

[S8 D3 08 ] Szarpanie - bujanie na zimnym

: 23 paź 2015, 10:04
autor: willsonblack
Witam. Od wczoraj stałem sie posiadaczem S8 5.2 z 2008 roku. Auto wiadomo musi przejść zmiane wszystkich płynów itd. ale mam pytanko: Na zimnym silniku po odpaleniu nieraz trochę buja budą. Jak wrzuce bieg i puszczę go bez dodawania gazu też trochę szarpie, po dodaniu gazu wszystko jest OK. Dodam że wracając nim wczoraj stanołem i wlałem na schelu v -power racing na full (bo rezerwa się swieciła) i nawet nie zdążyłem wyjechać ze stacji a tu check engine się zaswiecił i po podłaczeniu pod komputer wywaliło błąd: zbyt uboga mieszanka. Czy te objawy mogą być tym spowodowane że własnie zalałem go tym badziewiem z schela??. Dodam że po pierwszym dzisiaj odpaleniu na zimno silnik pracował fajnie i cicho. Za godzinę jak go odpaliłem pojawiło sie to szarpanie i bujanie. Potem znowu ok. Proszę o poradę znawców tematu i zasłuzonych użytkowników.
Pozdrawiam i dziekuję za pomoc.

: 23 paź 2015, 10:21
autor: Gość
Kolego. Popatrz jak powinien wygladac prawidłowo wpisany TAG i jak wyglada tytuł tematu. Wejdź w edycje i zerknij i tak stosuj na przyszłość.

Pozdrawiam.

: 23 paź 2015, 10:52
autor: willsonblack
Apophis pisze:Kolego. Popatrz jak powinien wygladac prawidłowo wpisany TAG i jak wyglada tytuł tematu. Wejdź w edycje i zerknij i tak stosuj na przyszłość.

Pozdrawiam.
Dziekuję - nie jestem lotny w tych sprawach.

: 23 paź 2015, 14:39
autor: stillbadboy
sondy i przeplywke bym sprawdzil.

: 23 paź 2015, 16:38
autor: willsonblack
stillbadboy pisze:sondy i przeplywke bym sprawdzil.
po podłaczeniu do kompa błedy:
- przerywanie spalania w cylindrach 1, 5, 7, 10,
- norma dolna mieszanki mieszanki została przekroczona (za słaba mieszanka)

po wymieszaniu baku pół ma pół z verą 98 błędy dały się usunąć i póki co ich brak.
Silnik pracuje póki co normalnie.
Jednak schell leje syf...

ps. od jazdy na tym syfie mogła mi się trochę sadza w wydechu pojawić - tylko tak delikatnie.????

: 23 paź 2015, 16:50
autor: Gość
shell jedna z najlepszych stacji w europie i w pl,ale zawsze sa wyjątki. Paliwa premium tez nikt nie kupuje bo kazdy jak najtaniej więc cholera wie czy nie zwietrzałe jakieś.

FSI wymagaja 98oktan w de super plus i nie wolno lac innej.

: 23 paź 2015, 17:00
autor: willsonblack
Apophis pisze:shell jedna z najlepszych stacji w europie i w pl,ale zawsze sa wyjątki. Paliwa premium tez nikt nie kupuje bo kazdy jak najtaniej więc cholera wie czy nie zwietrzałe jakieś.

FSI wymagaja 98oktan w de super plus i nie wolno lac innej.
No właśnie też podejrzewam że zwietrzałe. Mam nadzieje że silnikowi nic nie będzie..

Dopiero zabieram się za wszystkie wymiany, dużo już poczytałem ale powiedźcie mi gdzie jest filtr od oleju silnika na spodzie czy gdzieś do góry bo różne wersje słyszałem. <bezradny>

ps. dzisiaj przeprowadziłem pełną diagnozę silnika i na kompie wszystko ok - no opócz tych błędów mieszanki - żadnych błędów klapek itp. zawieszenie również jest w stanie idealnym jak również wał. Na wszystkie oleje jestem umówiony w środę.

: 23 paź 2015, 17:02
autor: Gość
Kupiłes takie auto bez przekopania for i netu w celu pozbierania info o nim? Wiesz że owe silniki są wadliwe? Nie kazdy się musi rozsypac ale czesto się to zdarza :)

: 23 paź 2015, 17:05
autor: willsonblack
Apophis pisze:Kupiłes takie auto bez przekopania for i netu w celu pozbierania info o nim? Wiesz że owe silniki są wadliwe? Nie kazdy się musi rozsypac ale czesto się to zdarza :)
Nie no poczytałem o fsi 5.2, - podczas kupna podłączyłem vaga także wiem że silnik miął zero błędów. Serwis robiony był do końca tzn. ostatnia zminana oleju przy 176 tys. a ma nalatane 198 tys.

Wydaje mi się że porządne oleje i częsta ich zmiana i dbanie o klapki to podstawa. Auto sprowadzone od włocha Pana mecenasa, który nie szczędził na utrzymanie tego bolidu.

ps. klapki zamierzam i tak w najbliższym czsie usunąć.

: 23 paź 2015, 17:08
autor: Gość
A co ile ten olej wymieniano?? Jak LL to dramat. Klapy sprawdzone i zrobione? kolektor był czyszczony?
jedna jedyna S8 D3 jaka jeździłem zakończyła zycie zawałem przy 170tys i była zadbana jak trzeba nie jak ASO zaleca....potem zacząłem czytać szukac no i sie zdziwiłem że te motory sa do dupy.

: 23 paź 2015, 17:10
autor: willsonblack
To powtórze - dopiero zabieram się za wszystkie wymiany, dużo już poczytałem ale powiedźcie mi gdzie jest filtr od oleju silnika na spodzie czy gdzieś do góry bo różne wersje słyszałem.

: 23 paź 2015, 17:14
autor: willsonblack
Apophis pisze:A co ile ten olej wymieniano?? Jak LL to dramat. Klapy sprawdzone i zrobione? kolektor był czyszczony?
jedna jedyna S8 D3 jaka jeździłem zakończyła zycie zawałem przy 170tys i była zadbana jak trzeba nie jak ASO zaleca....potem zacząłem czytać szukac no i sie zdziwiłem że te motory sa do dupy.
Z ksiązki wychodzi że co 29 - 30 tys. ale mówie kondycja tego silnika po odczytach z kompa jest naprawde super.
Żadnych błędów klap nie ma może są porobione nie wiem.

: 23 paź 2015, 17:25
autor: Gość
Więc LL a sprawnośc oleju sie kończy po ok 8tyś :] Reszte domysl sobie sam dlaczego sie te LL stosuje-by zarżnac silniki.

: 23 paź 2015, 19:08
autor: willsonblack
Apophis pisze:Więc LL a sprawnośc oleju sie kończy po ok 8tyś :] Reszte domysl sobie sam dlaczego sie te LL stosuje-by zarżnac silniki.
Myślę że z tym moim nie będzie tak źle. Póki co pracuje ładnie. Za dwa dni wymiana i później co 10 tysi. Jak zleje olej napisze jak wyglądqa. jak już wcześniej powiedziłem błędów silnika zero.

Widzę że trochę zrażony jesteś do tych silników ale prtzeciez jest na forum grupka ludzi która tym jeździ i chwali.

: 23 paź 2015, 19:10
autor: Gość
Ja ci zyczę jak najlepiej bo nic miłego jak pada serce ukochanej fury-szczegolnie tak drogie.

Odchwaśc po ASO i przestudiuj dokładnie temat obsługi silnika. Aha i do pałowania sie on nie nadaje.