Strona 1 z 2
[S8 D3 07
] Problem powrócił - błąd sond
: 06 lis 2015, 13:03
autor: willsonblack
Witam.
Po wymianie swiec i cewek pojeździłem 2 dni i poróciło check engine.
Mieszana za uboga na biegu jałowym oto błedy z kompa:
P2189 - Mieszanka za uboga na biegu jalowym - Bank 2
- Staly
P2187 - Mieszanka za uboga na biegu jalowym - Bank 1
- Staly
P1923 - Jednostka sterowania silnika, nieprawidłowy odczyt
- Staly
Filtry powietrza wymienione, filtr paliwa także, świece i cewki nówki sztuki.
Nie wiem gdzie szukac przyczyn. Auto nie straciło mocy nieraz na jałowym przebiera.
A było tak fajnie .
Dodam że jeszcze nie wyjeździłem tego syfu co zalałem na shelu tylko pomieszałem trochę z verwą 98.
Elektryk co sprawdzał mi przepływke i sondy twierdził ze sa oki.
Nie wiem czy założyć nowa przepływkę a jak sondy to jaki - które????
: 06 lis 2015, 13:20
autor: pepi
a korekty jakie masz ?
: 06 lis 2015, 13:21
autor: willsonblack
pepi pisze:a korekty jakie masz ?
to znaczy nie wiem odczytałem delfi kody błedów, a tych korekt gdzie szukać??
DODANO:
Mysle a może wyjexdzić tą mieszaninę i zalać dobrym paliwem z jakimś uszlachetniaczem np. L molly
: 06 lis 2015, 20:05
autor: willsonblack
Witam. zamówiłem dzis goscia z vag comem - z Ostrowa Wlkp. Przyjechał w ciagu godziny widac że zna się na swojej robocie. Przeskanował auto - błąd sondy lambda: za uboga mieszanka (mimo że check engin się nie swiecił).
Sprawdził sondy softem oraz manualnie manualnie miernikiem - chodza w swoich zakresach. Przepływki również sprawne.
Podejrzenie przepustnica - po popsikaniu WD40 wylało się mase syfu wytarł jak głeboko mógł zmontował węże dolotu powietrza. Autko jakby bardziej orzyło. Błędu brak. Wykonał adaptację przepustnicy. Po męczeniu ok godziny odpalaniu i gaszeniu na ciepłym i lekko wystygnietym brak błędu na kompie zero telepotania budą auta.
Stwierdził równiez że klapki w przepustnicy maja luzy- delikatne ale zawsze. Jezeli błąd sie pojawi później zakup i wymiana przepustnicy (czyszczenie i montaż). Na drugim miejscu stawia lewe powietrze ale najp[ierw chce wykluczyc przepustnice bo to na jego oko 95 %. Lewe powietrze od pzrepływek do przepustnicy. Raczej mało prawdopodobne że lewe powietrze pod kolektorem. Facet ma wiedze obsługuje taki sam silnik swojego kolegi w Audi S6C6. Wymiana sond lambda w ostateczności. Do poniedziałku da mi dokładnie znać która sonda wali błędem.

: 07 lis 2015, 16:32
autor: pavel44
A co za gość? Prowadzi jakiś warsztat?
: 07 lis 2015, 20:21
autor: willsonblack
Tak i udziela sie jeszcze we dwóch

Dzisiaj pojeździłem troche i zadnych błedów ani falowań obrotów i częsienia budą, narazie extra ale nie wpadam w euforie puki co
![:]](https://a8team.pl/images/smilies/kwadr.gif)
: 08 lis 2015, 09:54
autor: pepi
wiesz co chyba będziesz miał walkę z wiatrakami
![:]](https://a8team.pl/images/smilies/kwadr.gif)
: 08 lis 2015, 11:05
autor: willsonblack
pepi pisze:wiesz co chyba będziesz miał walkę z wiatrakami
![:]](https://a8team.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Co masz na myśli
: 08 lis 2015, 12:50
autor: jacek
willsonblack, Może najpierw ogarnij podstawowy problem w V10 czyli klapy w kolektorze plus wyczyść nagar , jeżeli je usuniesz musisz też zmienić soft w ECM.
: 08 lis 2015, 14:32
autor: willsonblack
jacek pisze:willsonblack, Może najpierw ogarnij podstawowy problem w V10 czyli klapy w kolektorze plus wyczyść nagar , jeżeli je usuniesz musisz też zmienić soft w ECM.
narazie działam pokolei i powoli - autko mam dopiero 2 tyg. na klapki w kolektorze przyjdzie cZas po nowym roku. Narazie pójde za radami Michała (znanego wam wszystkim). Temat autka narazie mam w większości ogarnięty. Akurat tym autkiem jeżdżę tyliko w weekendy także narazie większość na start mam poogarniane.

: 13 lis 2015, 21:31
autor: willsonblack
Wiam temat do odświeżenia.
Jak dotąd zrobione:
- czyszczenie full przepustnic + adaptacja,
- cewki nowe,
- świeczki irydowe nowe,
- dolot sprawdzony (przeciety wężyk przez opaskę w dolocie wtórnym - wymieniony)
- cały dolot sprawdzony,
- zero nieszczelności,
- cisnienie układu paliwowego OK
- przepływki OK - pracują,
- sondy lambda OK - pracują
a dzisiaj raz sie pojawił "miss fire" wypadanie załonów i to różnie na cylindrze 3, 5, 7 ,8 ,10 itd. o co komon?????
A błąd check engine ciagle sie pojawia - sonda lambda 1 i 2 przed katalizatorem. Dodam że zadnych wachań obrotów itp.
powoli trace siły i nerwy.
A dodam że ciagle nie wyjeździłem tej syfnej benzyny i na dodatek żona zatankował jeszcze za 200 zł 95 oktanów na jakiejś dziwnej stacji. Po tym manewrze nawet pół dnia nie ujezdże bez "cHeck engine" przewaznie było dwa trzy dni.
Zamierzam wyjeździź bak do końca kupić uszlachetniacz benzyny- Molly i zalać jakimś dobrym paliwem Verwa 98. Zobacze czy to pomoże.
Bo juz ie wiem gdzie szukać.
: 13 lis 2015, 21:46
autor: pepi
zalać jakimś dobrym paliwem Verwa 98 -dobry tekst
![:]](https://a8team.pl/images/smilies/kwadr.gif)
: 13 lis 2015, 22:18
autor: jacek
Mam ten sam silnik V10 tankuje jak zawsze na Shell 95 zwykłą lub uszlachetnioną i
jak na razie żadnych problemów . Nigdy nie stosowałem 98 czy 100 okt. benzyny , myślę że twój problem nie jest związany z jakością paliwa , raczej instalacja elektr. silnika lub sterowniki ECM - może brak przejścia ?
: 14 lis 2015, 00:54
autor: willsonblack
jacek pisze:Mam ten sam silnik V10 tankuje jak zawsze na Shell 95 zwykłą lub uszlachetnioną i
jak na razie żadnych problemów . Nigdy nie stosowałem 98 czy 100 okt. benzyny , myślę że twój problem nie jest związany z jakością paliwa , raczej instalacja elektr. silnika lub sterowniki ECM - może brak przejścia ?
A coś więcej???
: 14 lis 2015, 09:28
autor: jacek
A coś więcej???
Oczywiście to tylko hipoteza - ale jeżeli ECM wysyła sygnał na czujniki (np.5V )oczekuje na sygnał powrotny który otrzyma poniżej zaprogramowanych wartości zarejestruje błąd (lub jeżeli wysłany sygnał sterujący dojdzie za słaby do czujnika) . Czyli jeżeli będziesz miał powiedzmy zaśniedziałą kostkę na jednym za sterowników ECM , lub czujniku np. spalania stukowego to może wyrzucać błędy pomimo prawidłowej pracy silnika lub np. jak pisałeś po wymianie świec zapłonowych i cewek - "miss fire" wypadanie zapłonów .