Strona 1 z 3

[D3 04 3.7MPI ] Wymiana termostatu

: 25 lis 2015, 22:11
autor: radek_d3
Czesc , mam pytanie jak wymienic termostat w d3 3,7V8 ....czy warto to zrobic samemmu czy jest na tyle duzo zabawy ze lepiej oddac w zaprzyjaznione rece ;-) ? Nie ukrywam ze uwielbiam sam zrobic conieco ale jest to moja pierwsza d3 i nie chcialbym bladzic. Niestety jak temp.spadly to w trasie mam 75st. I strasznie dlugo jak na benzyne sie nagrzewa. Z gory dzieki za pomoc ;-)

: 25 lis 2015, 23:05
autor: panton
oczywiście zrób trochę fotek + opisz co i jak.... co by zostało dla potomnych i wzbogaciło forum ;)

: 25 lis 2015, 23:10
autor: radek_d3
Ok wielkie dzieki za namiar ;-) jutro dzwonie i mam nadzieje ze na sobote sie uda ustawic ;-) . Foto-story jak najbardziej :-D dzieki Panowie !!!!

: 26 lis 2015, 07:53
autor: michalwruszak
Żeby nie było tak pięknie , termostat w silniku 3.7/4.2 D3 - znajduję się pod pompą wody - czyli rozrząd cały do rozbiórki , warto zastanowić się nad całkowitą wymianą lub zweryfikować czy to jest uszkodzony termostat .

: 26 lis 2015, 21:15
autor: radek_d3
michalwruszak pisze:Żeby nie było tak pięknie , termostat w silniku 3.7/4.2 D3 - znajduję się pod pompą wody - czyli rozrząd cały do rozbiórki , warto zastanowić się nad całkowitą wymianą lub zweryfikować czy to jest uszkodzony termostat .
No wlasnie dzis dzwonilem do Marka i sie tez o tym dowiedzialem :-( ....a rozrzad mam za 30.tys do zrobienia .... Jak mozna poprawnie zweryfikowac czy to termostat ? Jak na V8 nagrzewa sie dlugo mialem wiele 4.2 i osiagaly temperature w moment .... A ta sie dlugo nagrzewa i na trasie ma 75st. ... Jak wjade do miasta mam te 80/85 a po chwili i ,90.... I zastanawiam sie co zrobic .... Bo rozbiorka przodu to grubsza sprawa ....

: 26 lis 2015, 22:28
autor: Marcin2013
radek_d3 pisze:Jak mozna poprawnie zweryfikowac czy to termostat ?
Jak odpalisz zimny to zobacz czy wąż do chłodnicy się nagrzewa ;)

: 27 lis 2015, 06:10
autor: drago_o
Normalnie, temperatura powinna w miarę szybko wzrastać i zatrzymać się na 75C gdy auto będzie na postoju. Dokładnie jak u mnie miałem. Termostat za szybko otwierał. Ja mogłem go jeszcze jakoś wytachać (kilka godzinek i z głowy :P ) i wsadziłem go do szklanki a później przelewałem zagrzaną wodę mierzoną termometrem i przy około 70C(nie mierzyłem aż tak dokładnie) mój otwierał :P

: 30 lis 2015, 00:38
autor: FOSS
radek_d3 pisze:
michalwruszak pisze:Żeby nie było tak pięknie , termostat w silniku 3.7/4.2 D3 - znajduję się pod pompą wody - czyli rozrząd cały do rozbiórki...
No wlasnie dzis dzwonilem do Marka i sie tez o tym dowiedzialem :-(
Co do zasady to nie prawda - termostat nie znajduje się pod pompą wody a oba elementy, termostat i pompę wody, można zdemontować oddzielnie, niezależnie od siebie.

Fakt jest jednak faktem, że zarówno wymiana samego termostatu jak i samej pompy wody wymaga zdjęcia paska rozrządu, przynajmniej częściowo a to, moim zdaniem, wiąże się z rozebraniem przodu.

: 30 lis 2015, 07:22
autor: marekp750
Zdjęcie z D3 ale tak samo w 5V D2 wygląda:

Obrazek

Zaznaczenie na żółto sama pompa wody.
Na czerwono rura z obudową termostatu oraz samo gniazdo termostatu.

: 07 lis 2016, 15:36
autor: Freeq
Witam, sorry za odkop, ale tak przeglądam te zdjęcia i różnego rodzaju opisy wymiany termostatu w D3 3.7 i zastanawiam się, czy nie dałoby rady jednak wymienić termostatu bez rozpinania rozrządu. Ktoś próbował może i mu się udało?
Pytam czysto teoretycznie, gdyż mam zdjęty front u siebie bo wyjmowałem alternator i zauważyłem lekki wyciek płynu (jeszcze dokładnie nie zdiagnozowałem gdzie) i jeśli to z pod termostatu to może jednak się uda :)

: 07 lis 2016, 15:44
autor: pioter
Mi się wydaje że częściej pompy wody siadają i poci się z nich . Za każdym razem jak zmieniałem rozrząd to widać było że się pociło .

: 07 lis 2016, 15:53
autor: Marcin2013
Wymieniłem termostat dwa tygodnie temu w BFM 4.2 , NIE ma opcji bez ściągnięcia paska rozrządu, jak ktoś twierdzi że się da to nie wie co mówi 😀

: 07 lis 2016, 18:31
autor: Freeq
Sprawdziłem dziś wszystko. Nie widać śladów wycieku ani przy pompie wody, ani przy termostacie... Tak więc ściągać na szczęście nie trzeba :-)

: 21 lut 2017, 12:19
autor: mmalinas
Witam Panowie

Mam rowniez problem z termostatem ( nie otwiera duzego obiegu) Silnik sie grzeje na 105°
i wentylatory wskakuja na 100% mocy , ale bez efektu bo nie ma przeplywu przez duzy obieg.
Jedyne co pomaga zbic temperature to ogrzewanie wewnetrzne na Hi i wowczas temp. G62 spada do 88°C.

Patrzylem na rozrzad i prosze o krotka informacje czy po sciagnieciu oslon u czesciowym sciagniesiu paska rozrzadu ( plawa strona patrzac w kierunku jazdy) da rade sciagnac obudowe termostatu.

Dziekuje z gory za info

Michal

: 21 lut 2017, 14:21
autor: Marcin2013
W BFM nie ma takiej opcji było poruszane 😀