Strona 1 z 2

[S8 D3 08 ] Jak wymienić górne sondy lambda

: 02 gru 2015, 21:39
autor: willsonblack
Witam ponownie.
Moi kochani okazało się, że są cztery sondy przed katalizatorami i cztery za niech ktoś mi powie jak wymontować te sondy przy górnych katach bo dojścia zero od dołu, a od góry też. Bieda poza tym małe pocenie oleju jest zlokalizowane - poci się spod koła pasowego, ale to pikuś.
Jak teraz to wymienić te sondy ?

: 03 gru 2015, 08:43
autor: michalwruszak
Koledzy schemat z ELSY miło widziany , pomóżmy koledze .

: 03 gru 2015, 09:28
autor: krzychu22.p1i
Do 2 sond (z potrójnego kolektora wydechowego; 1,2,3 oraz 6,7,8cyl) wystarczy ściągnąć dolną osłonę i wspornik. Do 2 kolejnych sond z podwójnego kolektora wydechowego; 4,5 i 9,10cyl należy ściągnąć kolektor ssący.

: 03 gru 2015, 15:31
autor: willsonblack
krzychu22.p1i pisze:Do 2 sond (z potrójnego kolektora wydechowego; 1,2,3 oraz 6,7,8cyl) wystarczy ściągnąć dolną osłonę i wspornik. Do 2 kolejnych sond z podwójnego kolektora wydechowego; 4,5 i 9,10cyl należy ściągnąć kolektor ssący.
Czyli ten z klapkami, dużo to roboty???

A przy okazji dzięki za odpowiedzi koledzy <brawo>

: 03 gru 2015, 15:33
autor: michalwruszak
Dokładnie tak - ten z klapkami .

: 03 gru 2015, 22:44
autor: ManiekJames
Jedynie tak mogę podpowiedzieć - na tyle czasu miałem :P

Obrazek

: 04 gru 2015, 07:00
autor: willsonblack
Dzieki MAriusz

: 16 gru 2015, 20:04
autor: willsonblack
Witam.
odświeżam temat. wiec tak okazałosie że sondy sa dobre, błąd powoduja klapki w kolektorze. Oddałem do mechanika W Kaliszu Chłopak zna sie na rzeczy. Rozebrał kolektor na cześci pierwsze i okazało się że kolektor zasyfiony masakrycznie, z odmy kapie olej, trzy klapki juz urwane dwie zatrzymały sie na szczelinie kolektora jedna na zaworach .... Uff miałem szczęscie. Gość usunie mi klapki i przeprogramuje system tak aby nie było ich widać no i tego błedu. mam pytanie do znawców o ile mogę stracic mocy 20 - 30 KM. Reszta w silniku OK. Kolektor bedzie całkowicie wyczyszczony, odma też (bo tam tej olej kapał), uszczelki wymienione na ori od Michała z forum. Reszta na silikon i uszczelki. Okazało się że silnik był juz rozbierany we włoszech. na razie tyle myslę że zdażyłem w ostatniej chwili <chura>

DODANO:
ring pod kołem pasowym tez wymieniony.

: 16 gru 2015, 22:30
autor: ManiekJames
Noooo to super Willson ;)
Już dziś po rozmowie telefonicznej - wszystko było jasne :D

Fuks z tymi klapami <brawo> Oby teraz jak odbierzesz sprawowała się Super !! i w końcu musimy sie gdzieś spiknąć na 2 ósemki !!

: 17 gru 2015, 14:26
autor: willsonblack
No fuks niesamowity. Mechanik sprawdzi jeszcze czy klapki sie odliczyły. Jak mi przekaże zdjecia to zamieszczę. klapki faktycznie to jakiś plastikowy szajs.

: 17 gru 2015, 17:23
autor: piter 1205
Witam
Bez klapek bedziesz czul wiecej mocy na wyzszych obrotach :-)

: 17 gru 2015, 17:40
autor: willsonblack
piter 1205 pisze:Witam
Bez klapek bedziesz czul wiecej mocy na wyzszych obrotach :-)
Witam kolegę. Tez usunołeś te klapki ?? łącznie z przeprogramowaniem systemu żeby ich nie widział - wyłaczył sterowanie.

PS. Klapki się odliczyły nic nie wciągło do silnika. Dzisiaj skłąda całośc jutro elektronika testy i jazda. Kolektor zaslepiony wyczyszczony itd.

Jak Chłopak sie sprawdzi będę go gorąco polecał na forum. Póki co daje radę. <brawo>

: 21 gru 2015, 14:17
autor: willsonblack
Witam. klapki usuniete samochód żwawszy na wyższych obrotach, spalanie bez zmian. Kolektor wyczyszczony zaslepiony i zaspawany, ecu przeprogramowane. Problem jednak powrócił błedy sond nadal a to za sprawą (uboga mieszanka na biegu jałowym) układu paliwowego. Po odpaleniu jak postoi z 30 minut na wolnych obrotach po próbie dodania gazu dławi sie i gaśnie. trzeba odpowietrzyć na pompach na silniku. Pompy w zbiorniku podają cisnienie 4 bary, ale te na silniku już tylko 6 bar to chyba za mało bo według mojego mechanika te pompy powinny podawać 300. Czyzby siadały....???? Zamówiłem na allegro dwie lewą i prawą, w środę zmienie i powiem co i jak.

: 21 gru 2015, 20:15
autor: krzychu22.p1i
willsonblack pisze:Pompy w zbiorniku podają cisnienie 4 bary, ale te na silniku już tylko 6 bar to chyba za mało bo według mojego mechanika te pompy powinny podawać 300.
Przed pompą wysokiego ciśnienia ok. 6Bar (5-7Bar), po 10 min musi być min 3,75Bar. Za pompą wysokiego ciśnienia ma być 120Bar.

Jak będziesz podmieniał pompy to do wymiany masz duży oring u spodu. Moment dokręcania 3 śrub mocujących 9Nm, 2 nakrętki wysokiego ciśnienia 25Nm.

: 22 gru 2015, 06:41
autor: willsonblack
krzychu22.p1i pisze:
willsonblack pisze:Pompy w zbiorniku podają cisnienie 4 bary, ale te na silniku już tylko 6 bar to chyba za mało bo według mojego mechanika te pompy powinny podawać 300.
Przed pompą wysokiego ciśnienia ok. 6Bar (5-7Bar), po 10 min musi być min 3,75Bar. Za pompą wysokiego ciśnienia ma być 120Bar.

Jak będziesz podmieniał pompy to do wymiany masz duży u spodu. Moment dokręcania 3 śrub mocujących 9Nm, 2 nakrętki wysokiego ciśnienia 25Nm.
Dzięki co miałes na myśli: Jak będziesz podmieniał pompy to do wymiany masz duży u spodu

z tymi 300 to może cos go źle zrozumiałem.