Strona 1 z 3

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Falowanie obrotów podczas jazdy

: 08 lut 2016, 12:13
autor: BaCa84
Witam. W mojej d3 od dluzszego czasu walcze z problemem: mianowicie podczas rownej jazdy wskazowka obrotomierza skacze jak oszalala.

Wrzucam filmik zeby zobrazowac o co dokladnie mi chodzi.








Ale po kolei:
Po zakupie mechanik stwierdzil ze 7 cylindrow pracuje na gazie a 8 jest na stale na benzyne wpiety...dalem mu temat do ogarniecia ale od tego czasu systematycznie pojawialo sie wypadanie zaplonu na cylindrze 8. Wypadanie pojawialo sie glownie podczas odpalania na benzynie-jak juz przeszedl na gaz to byl spokoj. Przy okazji mechanik naciagal mnie na coraz to nowsze wymiany i tym oto sposobem w aucie rzekomo sa wymienione:
- nastawniki zmiennych faz rozrzadu,
- sprzeglo + cala mechatronike w skrzyni + olej
- uszczelki pod kolektorem ssacym
- uszczelki pod pokrywami zaworow
- przeplywomierz (uzywka)
- odma itd

Zainwestowalem duzo kasy w auto -rezultatow brak. Ktos madry powiedzial: zmien auto albo mechanika...no wiec zaczalem sam dziubac przy aucie, silnik sie dalej pocil wiec zabralem sie za uszczelki pod pokrywami zaworow-i okazalo sie ze twarde jak kamien--nie byly w ost paru latach na pewno zmieniane, okablowanie silnika przy cyl 8 kilka razy lutowane, jakies kabelki powpinane byle jak, bez izolacji itp tak ze nie wierze ze przy aucie cokolwiek bylo dobrze zrobione- wyrzucona kasa dla oszusta.

Padla decyzja: wymiana calego okablowania(wiazki) silnika by doprowadzic auto do stanu "z fabryki", czyli wyeliminowac problemy gazu lub benzyny i przebicia/zwarcia na kablach...udalo mi sie taka dostac do silnika BFM i po ciezkich bojach przezucilem!

Obecnie instalacja gazowa jest zdemontowana(odlaczona), silnik jezdzi tylko na benzynie.

I teraz tak: pomoglo duzo, bo od czasu wymiany( 1 miesiac) nie wypadl ani razu zaplon, jednak falowanie obrotow jest dalej Z TYM, ZE: nie za kazdym razem:
raz faluje caly czas raz w ogole nie ma i auto jedzie idealnie, raz pofaluje krotko i pozniej sie uspokoi itp itd

Dodam tylko ze wczesniej falowanie wystepowalo ZAWSZE: na benzynie, na gazie, na zimnym silniku, na cieplym, podczas jazdy na tempomacie, noga itd

NA WOLNYCH OBROTACH WSKAZOWKA STOI JAK PRZYKLEJONA-NAWET NIE DRGNIE. Problem wystepuje tylko podczas jazdy

Panowie podpowiedzcie czy ktos z Was sie kiedykolwiek spotkal z takim problemem, podpowiedzcie gdzie jeszcze moge cos wymienic, zmierzyc VAGiem lub poczarowac zeby rozwiazac ten problem i gdzie go szukac. z gory dzieki za wszelkiego typu wskazowki

PS: na obu filmikach jade na zapietym tempomacie (filmik pierwszy 75km/h, drugi 55km/h), dodam tylko jak bujne auto do 180-190 i odpale tempomat to wahania wskazowki sa praktycznie nie zauwazalne(ale sa)

: 08 lut 2016, 12:35
autor: mkbewe
Faluje na kazdym biegu ? jak jedziesz na tipie też ? jak jedziesz na S też ? w każdych obrotach czy tylko na niskich ?

objaw podobny do mnie z tym ze mi kończył sie konwerter


a u ciebie jak czytam to zrobiles

: 08 lut 2016, 12:49
autor: drago_o
Przypuszczalnie zrobił... Tez myślę o konwerterze. Nic tylko wytargać skrzynię i zobaczyć czy jest on nowy skoro nie masz pewności co za tą kasę tak naprawdę było zrobione. Pasowałoby go wykluczyć jeśli chcesz znaleźć winowajcę.

: 08 lut 2016, 13:48
autor: BaCa84
Wyciaganie skrzyni chcialbym traktowac jako ostatecznosc....ale jak nie bedzie wyboru to sie do niej dobiore.

Zrobilem teraz szybka runde i obroty skacza na manualu tez i na S tez. Na manualu jak zrzucilem dwa biegi w dol i obroty wyskoczyly powyzej 2000 wtedy falowanie jest znikome. tak jak pisalem wczesniej...przy 180km/h tez praktycznie nie wystepuje

filmik-jakosc bardzo slaba...ale widac w ktorym momencie jaki bieg jest zapiety


: 08 lut 2016, 14:09
autor: Bugalon
Kurcze wyglada na konwerter, trzeba by zlogować w skrzyni co sie dzieje z obrotami jak jest zapięty lockup.

: 08 lut 2016, 14:18
autor: karol208
Poziom oleju do sprawdzenia , jeżeli jest ok to konwerter.

: 08 lut 2016, 14:21
autor: drago_o
No i niestety ja powiedziałbym identycznie... Ale logi warto zrobić wcześniej.

: 08 lut 2016, 14:30
autor: BaCa84
Przed wczoraj wymienilem dla pewnosci jeszcze raz olej w skrzyni...robilem to sam wiec na tyle ile sie znam to na 99% jest ok...

co do logow to ost wyczytalem tu gdzies na forym ze warto by bylo spr zawor lock upa wiec cos tam zalogowalem...z tym ze nie wiem czy w dobrych blokach i za bardzo zgromadzone dane mi nic nie mowia

http://vaglog.pl/log_249352.html

drugi w zalaczniku bo nie moge go do linka sciagnac

: 08 lut 2016, 14:32
autor: michalwruszak
Jakiej firmy olej był ? Do skrzyni oczywiście

: 08 lut 2016, 14:32
autor: BaCa84
ja wlalem Ravenol...wczesniej nie wiem co bylo

: 08 lut 2016, 14:36
autor: michalwruszak
Niechce Cie nagiącagać na kolejną wymianę ale znam przypadek ze olej ZF LIFEGUARD 6 - zminimalizował praktycznie do zera falowanie obrotów

: 08 lut 2016, 14:44
autor: panton
również nie stawiałbym tak szybko krzyżyka na konwerterze i zacząłbym od ori oleju

: 08 lut 2016, 14:54
autor: BaCa84
Panowie ja nie mam pewnosci ze ten konwerter jest na 100% nowy lub regenerowany ale ze skrzynia biegow nigdy nie mialem problemow, nigdy tez sie zadne bledy od skrzyni nie pojawily, nie zacinala sie, nie szarpala nie wchodzila w tryb awaryjny ...no NIC...

Ja skrzyni sie nie czepialem za bardzo...jak to zwasze w takich wkurzajacych awariach bywa, pewnie wina lezy gdzies w jakiejs glupotce...stad pytanie: czy moze to byc wina jakiegos czujnika przy silniku, ustawienia rozrzadu(wg VAG mam -2 i -6), czy jak ktos gdzies mi tam podpowiadal-spr klapke w kolektorze itd itp

czy Waszym zdaniem skrzynia na stol i inaczej sie nie da!?

: 08 lut 2016, 15:08
autor: panton
BaCa84, skrzynia na stole? by zdiagnozować skrzynię trzeba ją na stół wytargać? bzdura
ja ze swojej strony polecam ZF Friedrichshafen AG, ZF Services Dortmund, Vincenz-Wiederholt-Straße 10, 59439 Holzwickede
masz do nich rzut beretem i na pewno ogarną temat porządnie za uczciwe $

: 08 lut 2016, 15:20
autor: Bugalon
Nie no spokojnie z tym wywalaniem skrzyni. Słuchaj, po logu widac ze ani razu nie zapiał Ci się lockup tak do konca (powinno sie pokazac TC close). Jezdziles poza miastem moze troche ? Tak zeby sie przeleciec ze 120 na godzine gdzies i wtedy loga obejrzec.