Strona 1 z 3
[D3 03 3.7MPI/LPG
] Problem z LPG
: 08 lut 2016, 17:51
autor: mmmat
Mam problem z gazem, od pewnego czasu gdy rano auto mi przełączy na gaz to telepie silnikiem tak jakby nie palił na wszystkie gary,brak mocy. Ale ten problem jest tylko do momentu aż auto nie osiągnie 90 stopni. Przed 90 mogę wyłączać i włączać gaz a on i tak nie równo pali, osiągnie 90 stopni i po problemie automatycznie. Jak postoi i ostygnie trochę to już problem się nie pojawia mimo niższej temperatury w układzie, a rano znów telepawka. Na benzynie bez problemu. Filterki wymienione koło miesiąca temu i co dziwne po wymianie problem ustał na 3-4 dni ale myślę że to zbieg okoliczności. Jutro jadę na kanał, podpowie ktoś co sprawdzać?
Poprawiłem temacik, tym razem rozgrzeszam
krzychu22.p1i
: 08 lut 2016, 18:53
autor: pepi
wtryski brudne zaklejone i kleją się
![:]](https://a8team.pl/images/smilies/kwadr.gif)
: 09 lut 2016, 00:29
autor: mmmat
: 09 lut 2016, 13:10
autor: pepi
o te się zesrały
podobno takie dobre one .
Jak czyszczę w taki sposób do rozdzielaczy nalewam wd40 i odpalam, auta tak 2-3 krotnie
tylko zasada jest tak że po takiej akcji wymagane jest przejechanie się większy kawałek bo jak zostanie ten penetrator w wtrysku to gumka spuchnie .
Czyli robisz na własne ryzyko lub denaturatem można jak ktoś się boi .
I zmień układ filtrujący lub tankuj się gdzie indziej
: 09 lut 2016, 18:55
autor: beyer28
mmmat, kolego miałem to samo...podnieś temperaturę przełączania i będzie po problemie, nie czepiaj się wtrysków

: 09 lut 2016, 19:14
autor: pepi
mmmat pisze:problem jest tylko do momentu aż auto nie osiągnie 90 stopn
- to po co mu lpg ?
: 09 lut 2016, 19:41
autor: beyer28
no i co z tego, zwiększy trochę temperaturę i ma po problemie. Ja mam teraz 50 stopni i po kłopocie, przejeżdżam raptem 1km dalej niż wcześniej mając 30 stopni i cięszę się wzorową pracą na lpg, bez wkurwia....j telepawki. U Niego będzie to samo, bo miałem identyczne objawy. Też to kiedyś wrzucałem na forum i również pisałeś mi, że wtryski mam zaklejone i co się okazało ...wtryski wzorowe, dogłębnie były sprawdzone
: 09 lut 2016, 19:55
autor: mmmat
narazie wyczyściłem denaturatem w sposób podobny do tego co napisał
pepi, tylko do każdego z osobna troszkę denaturatu nalałem i przy okazji sobie przepustnice wyczyściłem. Jutro rano się okaże, jak nie pomoże to zrobię to co kolega
beyer28, radzi

dziękuję za pomoc
: 09 lut 2016, 20:08
autor: pepi
no ja mam 20
![:]](https://a8team.pl/images/smilies/kwadr.gif)
jeśli masz wtryski czyste a raczej nie to masz totalnie powaloną korektę po temperaturze
normalnie wiedza o zasilaniu lpg mnie rozwala dzisiaj było u mnie 5.7 hemi na dwóch alaskach zwykłych

: 09 lut 2016, 20:30
autor: beyer28
pepi pisze:no ja mam 20
![:]](https://a8team.pl/images/smilies/kwadr.gif)
jeśli masz wtryski czyste a raczej nie to masz totalnie powaloną korektę po temperaturze
normalnie wiedza o zasilaniu lpg mnie rozwala dzisiaj było u mnie 5.7 hemi na dwóch alaskach zwykłych

i co jesteś z tego dumny, że masz 20? 5 razy miałem ustawiane elegancko te całe korekty i zawsze problem pozostawał, zwiększenie temp dopiero rozwiązało problem
: 09 lut 2016, 20:48
autor: pepi
nawet apisy przy 25 dają radę
powiedzmy dla normalnego zjadacza dróg 25-30 się ustawia
No chyba że macie goldy to wszystko zrozumiałe mogło by być .
Może wasze auta się mega szybko nagrzewają moje mimo nowego termostatu jakoś
nie za bardzo .
50 to dla mnie extremum kolega pisał że do temperatury90 problem występuje
to pasowało by aby ustawił 80

: 09 lut 2016, 20:59
autor: beyer28
u mnie też telepało do osiągnięcia 90 stopni i zmiana na 50 stopni rozwiązało problem
: 09 lut 2016, 21:09
autor: pepi
to proszę mi to wytłumaczyć logicznie ?
moim zdaniem albo wtrysk zabrudzony zaolejony i zimny gaz utrudnia sok tłoczka do momentu nagrzania do tej temperatury .
Drugą sprawą może być kiepska termika reduktora lub wadliwe wtryskiwacze za ciasno spasowane .
Tylko ustawiasz 50 i jest ok a problem wystąpił do 90 przed zmianą przejścia dziwne to
: 09 lut 2016, 21:59
autor: beyer28
pepi pisze:Tylko ustawiasz 50 i jest ok a problem wystąpił do 90 przed zmianą przejścia dziwne to
Miałem ustawione przełączanie na 20-30 stopni. Gdy tylko robiło się na zewnątrz zimno (latem problemu nie było) od momentu przełączenia na lpg auto dostawało telepawki (tylko na lpg) do momentu aż osiągnęło 90 stopni.
Nie wytłumaczę Ci tego, bo gazownikiem nie jestem, ale ten problem towarzyszył mi praktycznie od momentu zakupu.
Fakt faktem uprzednio miałem robioną regenerację reduktorów, ale to bardziej ze względu na inne objawy i po tej robocie nie zauważyłem jakiejś większej poprawy w tym temacie. Dopiero podwyższenie temperatury i ponowne ustawienie mapy pomogło.
Teraz nawet przy -15 się nie trzęsie, gdzie wcześniej to było nie do zniesienia
: 09 lut 2016, 22:00
autor: pepi
goldy ?