Strona 1 z 1

[D3 03 4.2MPI ] Po nagrzaniu silnika chorobtanie

: 25 lut 2016, 15:53
autor: mixer
Witam, chciałbym się poradzić odnośnie pracy mojego silnika.
Przy odpaleniu zimnego silnika, pracuje on ładnie. Nie słychać nic niepokojącego.

Natomiast po przejechaniu ok 10km słychać dziwne chorobotanie, nie jest ono głośne (cos podobnego do kończącego się łożyska). Najbardziej jest słyszalne przy zamkniętej masce z okolic grilla. Po otworzeniu maski dźwięk ten dobiega z (zaznaczone na czerwono):

Obrazek

Zaznaczenie na niebiesko to jest przybliżenie:

Obrazek

Na zdjęciu nie za bardzo widać ale znajdują się tu plamy zaschniętego płynu chłodniczego

Na obudowie pompy wody znajduje się takie coś:

Obrazek

Rozrząd kompletny z pompą wody zmieniany 13tys km temu, wymieniane również były wszystkie rolki paska wielorowkowego wraz z paskiem.

Silnik zalany olejem LM 5w40 Synthoil High Tech

Błędy na komputerze dotyczą tylko poduszki silnika.

Bloki pomiarowe 90 i 93 na wolnych obrotach to -1 i 0

Płynu chłodniczego nie ubywa.

Czy odgłos chrobotania może generować pompa wody na której widoczne są wycieki??

: 25 lut 2016, 15:56
autor: Gość
Ja nie widze żadnych z tych zdjęć. Może byc tak że pompa sie rozpadła bo jakis bubel trafiłeś. Nastawniki się sprawdza tylko dynamicznie.

: 25 lut 2016, 16:03
autor: drago_o

: 25 lut 2016, 16:06
autor: mixer
Dzięki :]

Nastawniki były również sprawdzane dynamicznie.
Blok 93 to również -1 i 0 (dynamicznie)

: 25 lut 2016, 17:03
autor: Gość
W tym zaznaczonym miejscu jest jedynie ułozyskowanie wałka <bezradny> Może jakis popychacz zaworowy?

: 25 lut 2016, 20:47
autor: beyer28
mixer, rolka paska osprzętu Ci się kończy powoli zapewne ;)

: 26 lut 2016, 15:49
autor: mixer
Rolki wraz z paskiem wielorowkowym mają 13tys, chociaż nie wykluczam że któraś mogła już paść. Tylko czy nie hałasowała by od razu na zimnym silniku??
Zaznaczam że chrobotanie jest niesłyszalne po rozgrzaniu do 90st tylko po przejechaniu ok 10km.

Co do popychaczy to auto ma przejechane 195tys (kupione prz 178tys, z pełną historią serwisową, sprawdzane w serwisie Audi), chociaż to nie wyklucza niczego...

W pon auto odstawiam do mechanika, zobaczymy....

: 26 lut 2016, 21:35
autor: pebo
mixer pisze:Rolki wraz z paskiem wielorowkowym mają 13tys, chociaż nie wykluczam że któraś mogła już paść. Tylko czy nie hałasowała by od razu na zimnym silniku??
Zaznaczam że chrobotanie jest niesłyszalne po rozgrzaniu do 90st tylko po przejechaniu ok 10km.

Co do popychaczy to auto ma przejechane 195tys (kupione prz 178tys, z pełną historią serwisową, sprawdzane w serwisie Audi), chociaż to nie wyklucza niczego...

W pon auto odstawiam do mechanika, zobaczymy....
Damian, jak rozgrzejesz silnik tak, aby "chrobotało" to zrzuć pasek wieloklinowy i uruchom silnik bez paska - wtedy będziesz wiedział, czy to w silniku/na rozrządzie/pompie czy na rolkach/łożyskach od paska wielorowkowego. Czasami pompa płynu daje takie dziwne dźwięki, nawet podobne do uszkodzenia panewek na wale czy rozrządu. Łożyska w rolkach na pasku wielorowkowym tez potrafią się przed czasem skończyć.