Strona 1 z 4
[D3 03 4.2MPI/LPG
] Problem z przepustnicą
: 28 lut 2016, 15:06
autor: tomdro666
Witam
Pojawiły mi się takie błędy:
17987 - Jednostka sterująca przepustnicą (J338)
P1579 - 001 - adaptacja nierozpoczęta
17579 - czujnik kąta 2 napędu przepustnicy (G188)
P1171 - 008 - Niewiarygodny sygnał
Nic nie było grzebane przy silniku, itp.
Autem ledwo da się jechać. Do najbliższego serwisu mam jakieś 40km ale w takim stanie jak obecnie jest auto, to raczej nie dojadę. Czy wymiana przepustnicy na inną używaną rozwiąże problem lub przynajmniej pomoże dojechać do serwisu?
Co mogę sprawdzić samemu (mam dostęp do VCDS-a)?
29.02.2016
Przepustnica wymontowana i wyczyszczona.
Czy błędy które opisałem wcześniej mogły pochodzić od tego syfu?
Proszę o info bo nie wiem czy ją z powrotem montować czy problem leży gdzie indziej.
Jaki jest numer uszczelki między przepustnicą a silnikiem?
Z góry Wielkie Dzięki za wszelkie sugestie i porady.
Kolory pomarańczowy, zielony i czerwony są zastrzeżone tylko dla Administracji.
Proszę o tym pamiętać.
: 03 mar 2016, 23:00
autor: k44761
Tam wyciera się potencjometr. Porozginaj delikatnie blaszki od potencjometra na boki i będzie działa jeszcze długi czas. O ile nie ma uszkodzeń mechanicznych trybików i szczotki są w silniczku.
: 03 mar 2016, 23:43
autor: tomdro666
Dzięki za odpowiedź. Kupiłem na wszelki wypadek nowszą przepustnicę (ale też używaną), czekam na uszczelkę i będę montował.
Czy żeby dostać się do tego potencjometra to trzeba odkręcić tą śrubkę co jest w prawym górnym rogu na fotce nr 5?
: 04 mar 2016, 08:00
autor: k44761
Nie, potencjometr masz na wierzchu.
: 08 mar 2016, 15:22
autor: tomdro666
Po wymianie przepustnicy na inną używaną mam takie błędy:
17987 - Jednostka sterująca przepustnicą (J338)
P1579 - 001 - adaptacja nierozpoczęta
17950 - czujnik kąta napędu przepustnicy (G187)
P1542 - 008 - Niewiarygodny sygna
Czy ta druga przepustnica też jest walnięta czy po prostu coś u mnie z elektryką?
: 08 mar 2016, 15:30
autor: michalwruszak
Spróbój najpierw wykonać adaptację przepustnicy
: 08 mar 2016, 15:40
autor: tomdro666
Nie da się zrobić adaptacji dopóki są błędy.
Chyba że jest na to jakiś patent aby się tych błędów pozbyć.
: 08 mar 2016, 15:45
autor: michalwruszak
Pierwszy błąd odpowiada za brak adaptacji , drugi podejrzewam ze jest powiązany z pierwszym
: 08 mar 2016, 16:04
autor: tomdro666
Czy jest możliwe aby przepustnica sama "zgubiła" adaptację?
Kupiłem inną używkę bo w starej były błędy napędu przepustnicy.
Podejrzewam (ale pewności nie mam), że to od tego błedu pojawił się błąd o braku adaptacji.
W tej nowej przepustnicy też wyświetla błąd napędu przepustnicy.
Więc albo ta nowa jest też walnięta albo mam coś nie tak z instalacją.
Jak pomyślę że znowu muszę to wszystko rozbierać to aż mi się słabo robi

: 08 mar 2016, 22:12
autor: k44761
Przepustnica nie ma adaptacji. Adaptację trzyma sterownik silnika. Adaptacja opisuje napięcie z czujnika położenia przepustnicy podczas całkowitego zamkniecia (domknięcia), pełnego otwarcia i stanu spoczynkowego.
Sprawdź jeszcze ciągłość przewodów przepustnica-sterownik.
: 09 mar 2016, 06:44
autor: drago_o
k44761 pisze:Adaptacja opisuje napięcie z czujnika położenia przepustnicy podczas całkowitego zamkniecia (domknięcia), pełnego otwarcia i stanu spoczynkowego.
I własnie dlatego po jej zmianie na inną sztukę, adaptację należy zrobić
Może zlokalizuj drugą stronę tych przewodów co ida do przepustnicy i najprościej mówiąc, spróbuj je przedzwonić miernikiem?
: 09 mar 2016, 08:24
autor: pepi
k44761 pisze:Adaptację trzyma sterownik silnika.
-może i tak ale bywają tak że auto się pogubi po odczepieniu aku gdzieś tam z jakiś powodów .
U mnie też się pogubiło na starej która była w tym silniku wywalało błąd a zmieniałem motor i na nowej nic nie trzeba było adaptować !
I to jest dziwne
: 09 mar 2016, 12:54
autor: tomdro666
Najwcześniej będę mógł się za to zabrać za 2tyg. bo jestem już na burcie.
: 11 mar 2016, 00:43
autor: Adrianplock
tomdro miałem ten sam problem
za sterowanie przepustnica jest odpowiedzialny sterownik do faz rozrzadu na podszybiu od strony pasażera
zasniedziały masz styk od sterownia przepustnicy stad masz bład niewiarygodny sygnał a co za tym idzie drugi bład idzie dalej sam z siebie
wypnij wtyczki na odłączonym aku wyczyść piny bardzo delikatnie papierkiem ściernym wydmuchaj potem psiuknij spray contakt odczekaj az wyschnie i zadziała napewno:) a jak spowrotem wepniesz wtyczki to jak je juz zatrzasniesz to podpoychaj kabelki
audi a8 super auto niestety sa już stare te nasze furki i sa takie problemy

w audi sie nic nie psuje zazwyczaj coś nie łączy
zrób tak i napisz czy zadziała

u mnie problem odrazu znikł

: 11 mar 2016, 00:44
autor: Gość
Adrianplock pisze:za sterowanie przepustnica jest odpowiedzialny sterownik do faz rozrzadu na podszybiu od strony pasażera
Że co??
