Strona 1 z 1
[D3 03 4.2MPI/LPG
] Wymiana świec. Zla praca silnika
: 02 maja 2016, 17:04
autor: konrado001
Witam.
Wymieniłem swiece na Boscha polecane na forum, jednoelektrodowe irydowe.
Po wymianie są mamenty ze traci moc i na niskich obrotach zle pracuje pod obciazeniem czyli skrzynia na D i mocne skrecanie.
Czy winą moze byc słabe dokrecenie świec?
Błędów o wypadaniu zapłonu brak w sterowniku silnika,
: 03 maja 2016, 07:55
autor: czaszkin77
Dzieje ci się to na benzynie czy lpg
: 03 maja 2016, 11:40
autor: ernesto
Skoro wcześniej było dobrze to szukaj przyczyny tam gdzie grzebałeś, może coś zruszyłeś lub nie dokręciłeś.
Sprawdzałeś przerwę na świecach przed montażem ?
: 05 maja 2016, 10:32
autor: konrado001
Benzyna czy lpg dzieje się tak samo.
Świece to Bosch irydowe jednoelektrodwe 0.7mm
Dziwne bo około 60% jedzie bez zarzutów, a nieraz coś źle załapie i potrafią obroty spadać.
: 05 maja 2016, 11:03
autor: danishow
konrado001 pisze:około 60% jedzie bez zarzutów, a nieraz coś źle załapie i potrafią obroty spadać
Mi to zalatuje lewizną, sprawdź czy gdzieś lewego powietrza nie ciągnie! Może zruszyłeś jakiś wężyk i jest teraz nieszczelny.
: 28 maja 2016, 20:20
autor: konrado001
Zmienialem teraz prawą uszczelkę pokrywy zaworowej. Przy okazji znalazlem dwa wezyki, jakies podcisnienia byly przerwane. Naprawione uszczelka zmieniona i dalej to samo. Przy okazji wyczyszczona przepustnica i widac ze w kolektorze jest syf jeszcze. Dodatkowo jak sa od przodu te gruszki przy kolektorze to sa ciegna zerwane. Takie oslabienie mocy i zla praca tylko występują po dłuższym postoju.
: 28 maja 2016, 21:57
autor: pebo
konrado001 pisze:Zmienialem teraz prawą uszczelkę pokrywy zaworowej. Przy okazji znalazlem dwa wezyki, jakies podcisnienia byly przerwane. Naprawione uszczelka zmieniona i dalej to samo. Przy okazji wyczyszczona przepustnica i widac ze w kolektorze jest syf jeszcze. Dodatkowo jak sa od przodu te gruszki przy kolektorze to sa ciegna zerwane. Takie oslabienie mocy i zla praca tylko występują po dłuższym postoju.
Konrad, zerwane cięgna gruszek powodują to, że eżektor nie przełącza się na obieg długi i pozostaje na krótkim, więc powietrze leci przez krótszy odcinek, przez co masz niższy moment obrotowy na obrotach silnika tak do 4600 obr/min. Ale taka usterka nie powoduje spadku obrotów.
: 28 maja 2016, 21:57
autor: ernesto
konrado001 pisze:widac ze w kolektorze jest syf jeszcze
Do wyczyszczenia.
Ciekawe jak długo byś wytrzymał oddychając przez słomkę.
konrado001 pisze: Dodatkowo jak sa od przodu te gruszki przy kolektorze to sa ciegna zerwane.
Do naprawy
: 29 maja 2016, 11:54
autor: konrado001
Pod kolektorem uszczelke jakas zmieniac trzeba? I na ile nm sruby przekręcić? Czy cos skomplikowanego przy tym jest?
No i dalej mnie zastanawia ta zla praca do dlugim postoju. Po rozgrzaniu zero problemów. Nieraz nawet po postoju odpali i chodzi prawidłowo.
: 29 maja 2016, 11:57
autor: Gość
Pod kolektorami czy to ssącymi czy wydechowymi są uszczelki które warto dac nowe
: 29 maja 2016, 12:26
autor: konrado001
posiada ktoś jakąś instrukcję czy schemat jak się dobrać do kolektora ssącego?
: 29 maja 2016, 12:28
autor: Gość
Sa tu na forum jakies tematy ale tam nic trudnego nie ma zwalasz pokolei wszystko co przeszkadza.