Strona 1 z 2

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Przednia poduszka silnika ocena+wymian

: 08 cze 2016, 11:53
autor: paweldzwo
Witam serdecznie drogich kolegów,

Chciałem zapytać czy bez demontażu przedniej poduszki silnika jesteśmy w stanie ocenić jej przydatność czy należałoby ją wymontować,bo przy demontażu belki celem wymiany bocznej poduszki silnika mimo że był podstawiony lewarek na łączeniu skrzyni z silnikiem, przód silnika poszedł kilka cm na dół i zastanawiam się czy to normalna sprawa czy poduszka mogła już być zerwana albo uległa zerwaniu, tylko nie wiem czy można to ocenić bez jej wyjęcia....


Jeśli należałoby ją wyjąć to jak najłatwiej to uczynić...? O podobną odpowiedź prosiłbym w kwestii poduszek skrzyni biegów czy także te poduszki jesteśmy w stanie ocenić bez wyjęcia?

: 10 cze 2016, 09:53
autor: dracus6662
poduszki silnika wala blędem jak sa uszkodzone

: 10 cze 2016, 10:09
autor: paweldzwo
Owszem boczne jak najbardziej, bo tą właśnie wymieniałem, przednia na 99 procent nie bo po prostu nie jest elektryczna, ale mogę się mylić

: 10 cze 2016, 22:18
autor: szeryfisch
przednia na poczatku produkcji (w D3) była elektryczna. Poźniej była bez wtyczki.

Akurat przednia poduszke widac dosć dobrze, wiec łatwo ocenic czy jest cała. Wymiana jest upierdliwa, trzeba rwac ryj.

: 11 cze 2016, 07:00
autor: dracus6662
już mnie uprzedziłeś z odpowiedzią ... dokładnie tak jest :] Paweł ty masz pre fl , no chyba ze ktoś ci już wymieniał kiedyś i założyl nowa werję z rezystorem wtedy musisz zamemu kontrolować

: 11 cze 2016, 11:59
autor: paweldzwo
Czyli generalnie mam z kostką tak? I jeśli coś byłoby nie tak to będzie waliło błędem? Bo trochę mnie kolega foss z forum zmartwił że jak przy opuszczeniu belki i podstawieniu tylko lewarka między skrzynią a silnikiem przód silnika poszedł na dół o kilka centymetrów to jest duże prawdopodobieństwo że zerwała się przednia poduszka i zastanawiałem się jak się upewnić, czy faktycznie tak jest bo wizualnie nic złego nie zaobserwowałem ale wiadomo że pewność miałbym jakbym miał ją w ręku ale nie będę teraz zwalał zderzaka żeby ją obejrzeć...


Tak na marginesie czy mamy jakiegoś dobrego specjalistę od skrzyń na forum, bo mam problem od wczoraj i chciałem się poradzić... :)

: 11 cze 2016, 12:23
autor: dracus6662
jezeli miales kiedys wymieniana to masz rezystor tylko i samemu musisz obserwowac ... drgania silnika beda o tym swiadczyc rowniez a bledu w po lf nie bedzie chociarz poducha bylaby szrot chyba ze popsuje sie akurat rezystor

: 11 cze 2016, 12:28
autor: paweldzwo
Rozumiem,ale jeśli mam 2003r i będzie kostka to w razie jeśli coś będzie z nią nie tak to będzie walić błędem czy tak? Czy przy takich mechanicznych uszkodzeniach żadnych błędów nie będzie...?Być może odpowiedź na tak postawione pytanie jest oczywiste dla niektórych ale oczywiście nie dla wszystkich... <bezradny>

: 11 cze 2016, 12:53
autor: drago_o
To co Ci pisalem. Jak masz stara poduche to masz kabelek do niej. Jak zalozysz nowa to ona nie ma przewodu. A we wtyczkę od starej wina się adapter. W starej będzie błąd, brak błędu nie musi świadczyć ze jest sprawna. W nowej może się pojawić ale nie będzie miał już nic wspólnego z poduchą.

: 11 cze 2016, 13:03
autor: dracus6662
stara poducha ma wtyke do ktorej przychodzi kabel który idzie do ecu

nowa poducha nie ma wtyki tylko rezystor do wlozenia w kabel i wisi to luzem ... jestes w stanie namierzyc jaka poduche masz bez rwania ryjka .. co do lepszego ogladniecia sluzy kamera ..

jezeli masz nowa poduche to jestes zobowiazany do okresowej kontroli jej stanu bo nawet jak rozpierniczy sie to rezystor nie jest wbudowany w poduche tylko wcisniety w kabel ktory juz nie jest podlaczony do poduszki

: 11 cze 2016, 14:06
autor: FOSS
paweldzwo pisze:Czyli generalnie mam z kostką tak? I jeśli coś byłoby nie tak to będzie waliło błędem? Bo trochę mnie kolega foss z forum zmartwił że jak przy opuszczeniu belki i podstawieniu tylko lewarka między skrzynią a silnikiem przód silnika poszedł na dół o kilka centymetrów to jest duże prawdopodobieństwo że zerwała się przednia poduszka...
Z tego co rozmawialiśmy to nie tylko w dół ale i lekko do tyłu co może mieć w tym przypadku znaczenie.
dracus6662 pisze:jezeli miales kiedys wymieniana to masz rezystor tylko..
To nie jest prawda.
Jeżeli już poruszamy się w sferze domysłów to jeśli poduszka wymieniana była kiedyś to elementem kluczowym jest właśnie kwestia czasu... kiedy... bo zmiana konstrukcyjna nastąpiła w roku X i przez jakiś czas, jak domniemuję to "do wyczerpania zapasów", można było kupić w ASO jeszcze poduszki starego typu czyli elektryczne.
paweldzwo pisze:Rozumiem,ale jeśli mam 2003r i będzie kostka to w razie jeśli coś będzie z nią nie tak to będzie walić błędem czy tak? Czy przy takich mechanicznych uszkodzeniach żadnych błędów nie będzie...?
Jeżeli masz poduszkę "elektryczną" to powinien być błąd.
Podłączenie kostki jest od spodu i w obudowie więc z góry ciężko ocenić która to poduszka.
dracus6662 pisze:nowa poducha nie ma wtyki tylko rezystor do wlozenia w kabel...
Co do zasady to drago_o to poprawnie opisał.

Nowa poduszka nie ma żadnego rezystora - to zwykły element gumowy z mocowaniami.
Rezystor, w nomenklaturze ASO zwany adapterem, jest elementem kompletnie oddzielnym od poduszki... mającym swój oddzielny numer, kupowanym oddzielnie i montowanym oddzielnie :)

: 11 cze 2016, 16:32
autor: dracus6662
wystarczy schylic sie troche i popatrzec na upartego lusterko wystarczy i sprawa rozwiazana zeby nie rozciągac sie niepotrzebnie..

jezeli błędu nie masz i masz wtyczke na poduszce wpietą to masz poduszke starego typu i jezeli nie wali błedem to poducha jest ok

jezeli nie masz wtyki na poduszce wpietej to masz nowego typu i rezystor zwany dalej adapterem :P jest wpiety w kabel wiazki idacej do ecu i wisi najpewniej przypiety opaska trytrytka

wiec albo masz kabel wpiety w poduche albo luzem nie wpiety w poduche

o ile w pierwszym przypadku walnie błedem o tyle w drugim przypadku poducha moze byc uszkodzona a błedu nie będzie bo ten adapter to taki oszukiwacz ecu poprostu

: 13 cze 2016, 16:35
autor: paweldzwo
Oczywiście wszystko jest dla mnie jak najbardziej jasne... Bardzo dziękuję za wyczerpujące wypowiedzi nieocenionych i jakże pomocnych kolegów... <brawo>

[ Dodano: 2016-06-13, 16:35 ]
Niestety sprawdził się czarny scenariusz bo poduszka jest naderwana, widać ślady oleju na około gumy, śrubokręt wchodzi w środek gumy,mimo to błędów żadnych ecu nie pokazuje(wieczorkiem sprawdzę jak wygląda sprawa z kostką z kanału) teraz pytanie, czy ten wspornik jest bardzo istotny, tzn koniecznie trzeba go wymieniać czy można sobie darować temat, bo nie mam jakoś ochoty demontować zderzak.... <bezradny>
Obrazek

: 13 cze 2016, 16:45
autor: drago_o
Zderzak to 6 śrubek i pa pa... któtka piłka :P

: 13 cze 2016, 16:52
autor: paweldzwo
Tylko bardzo mało jest tych wsporników na alledrogo jeden chyba czy dwa, nie wiem czy to tak nie siada, i ludzie tego nie wystawiają czy jest jakiś inny powód bo tych bocznych jest od cholery.... Swoją drogą nie wiedziałem że zderzak trzyma się na 6 śrubach...