Strona 1 z 3

[S8 D3 08 ] Miga check engine

: 10 cze 2016, 22:58
autor: willsonblack
Witam. Dopadlo mnie coś takiego: Samochód co jakiś czas mi się zapiwietrzal po odpowietrzaniu układu paliwowego było ok. Nieraz jak nie do końca odpowietrzylem ciężko palił i po przejechaniu 500 metrów migala kontrolka chec z 60 sekund. Poczym gasla i samochód jechał ok. Wymieniłem zaworek odpowietrzajacy przy silniku. Narazie się nie zapiwietrzal ale przypadłość pozostała a mianowicie po odpaleniu zimnego silnika wszystko ok. Przyjadę 100 km i zostawię go na 15 minut poczym chce odpalić to bardzo długo kręci ale odpali ruszam na wolnych obrotach jakby nierówno pracuje no i po parunastu metrach mruga check. Jadę dalej mija chwila i check gaśnie a autko staje się jakby zwawsze. Dalej bez zmian. Zdarza się to coraz częściej. Miał ktoś taka przypadłość. Czyżby pompa paliwa podała czujnik ciśnienia proszę o pomoc. Dzięki

[ Dodano: 2016-06-10, 22:58 ]
Dodam że cewki są nowe świece też

: 11 cze 2016, 02:58
autor: krzychu22.p1i
A kody błędów?

: 11 cze 2016, 05:50
autor: willsonblack
Błędów brak.

: 11 cze 2016, 11:46
autor: Gość
Musisz logi porobic jakie sa korekty jak pluja przepływki...

: 12 cze 2016, 22:26
autor: Bugalon
Jak miga czek to muszą byc blędy, nie ma lewara. Jeszcze powinna byc zapisana ich data i warunki w jakich się pojawily.

: 14 cze 2016, 11:55
autor: dracus6662
błedy napewno zapisane sa nawet jak zgasisz auto i po ponownym odpaleniu kontrolka nie bedzie sie palic , u mnie akurat w przypadku wypadania zaplonów tak sie dzialo migał check przebierala brak mocy... auto zgasilem odpalilem i ok czasem po chwili tez sie znowu to samo dzialo i nagle przechodziło

najbardziej jak butowałem na banie i auto jak zatrzymałem ale czasem zaraz po odpaleniu

bledy byly sond, wypadania zaplonu , cos o wtryskach .. juz nie pamietam
w kazdym razie było nie fajnie ... wymiana swiec mi pomogła

u ciebie może poprostu paliwa nie dostaje <hmm>

: 14 cze 2016, 21:45
autor: willsonblack
dracus6662 pisze:błedy napewno zapisane sa nawet jak zgasisz auto i po ponownym odpaleniu kontrolka nie bedzie sie palic , u mnie akurat w przypadku wypadania zaplonów tak sie dzialo migał check przebierala brak mocy... auto zgasilem odpalilem i ok czasem po chwili tez sie znowu to samo dzialo i nagle przechodziło

najbardziej jak butowałem na banie i auto jak zatrzymałem ale czasem zaraz po odpaleniu

bledy byly sond, wypadania zaplonu , cos o wtryskach .. juz nie pamietam
w kazdym razie było nie fajnie ... wymiana swiec mi pomogła

u ciebie może poprostu paliwa nie dostaje <hmm>
Wierzcie albo i nie podłączyłem pod dwa testery: Delfi a drugi Boscha - zero błędów z e r o. jak dojdzie mi kabel z vcds spróbuje tym ale czy coś pokaże ???
Możliwe że po którymś odpaleniu auta mogły same się skasować ??? <hmm>

: 14 cze 2016, 22:19
autor: pioter
Dla mnie to są objawy padającej pompy paliwa .

: 16 cze 2016, 08:57
autor: dracus6662
te kable byc może nie zczytuja usterek chwilowych.. .zaopatrz sie w vcds i sprawdz

: 16 cze 2016, 10:02
autor: drago_o
Nie ma usterek chwilowych... każda usterka zostaje zapisana w sterowniku, każdy błąd, każde pojawienie się kontrolki, nawet jak po odpaleniu ponownym nic już się nie wyświetla.

: 16 cze 2016, 10:13
autor: dracus6662
nie wiedzialem jak to nazwac chodzilo mi o to ze te kable co kolega podał nie pokazują błedów które wystąpiły ale ustapily po ponownym odpaleniu..

podchodze sceptycznie do innych programów niz vag czy vcds

ciekawy jestem czy tymi kablami zdiagnozowałby usterkę pneumatyki która po wylaczeniu stacyjki i ponownym odpaleniu znika ...

bo pomimo ze na fisie nie bedzie usterki powinna byc ona jednak zarejestrowana

: 16 cze 2016, 10:21
autor: drago_o
dracus6662 pisze:nie wiedzialem jak to nazwac chodzilo mi o to ze te kable co kolega podał nie pokazują błedów które wystąpiły ale ustapily po ponownym odpaleniu..

podchodze sceptycznie do innych programów niz vag czy vcds

ciekawy jestem czy tymi kablami zdiagnozowałby usterkę pneumatyki która po wylaczeniu stacyjki i ponownym odpaleniu znika ...

bo pomimo ze na fisie nie bedzie usterki powinna byc ona jednak zarejestrowana
Nie ma takich błędów o jakich piszesz. Każdy jeden, nawet znikający po ponownym uruchomieniu auta jest zapisany na stałe w sterowniku aż do momentu jego usunięcia urządzeniem diagnostycznym. To, że FIS przestaje krzyczeć a wszystko pracuje poprawnie jak dawniej, nie oznacza, że błąd w jakikolwiek sposób został skasowany. Po prostu niektóre podzespoły mają procedurę CHECK(taka jak ta przy liczniku) i w razie powrotu wszystkiego do normy mogą znowu pracować i nie jesteśmy informowani o tym, że coś było w przeszłości nie tak... Taka autodiagnoza i przy każdym odpaleniu właściwie się wykonuje. Ale nic nie kasuje, po prostu pracuje normalnie jeśli parametry są w normie.

Te błędy nie mają żadnego specjalnego oznaczenia w żaden sposób. Po prostu są w sterowniku zapisane razem z przebiegiem i datą.

: 16 cze 2016, 10:50
autor: dracus6662
Jak najbardziej tak jest i zostaja zapisane ale nie rozumiem dla zego kolega nie mogl tych bledow odnallezc ..

: 16 cze 2016, 18:09
autor: drago_o
A może to ze sterownikiem jest coś nie tak? Ciężko wróżyć. Dla pewności udać się na diagnozę jakimś konkretnym vagiem. Check nie może tak sobie migac bez śladu w sterowniku.

: 24 cze 2016, 07:13
autor: willsonblack
drago_o pisze:A może to ze sterownikiem jest coś nie tak? Ciężko wróżyć. Dla pewności udać się na diagnozę jakimś konkretnym vagiem. Check nie może tak sobie migac bez śladu w sterowniku.
Dostałem dobry namiar na VCDS od naszego Michała z forum. Podpiołem i .. ZERO BŁEDÓW.
Później porobie logi to wrzuce. ;)


[ Dodano: 2016-06-24, 07:13 ]
Witam. Odswieżam temat bo chyba to co sie miało wysypac to sie wysypało. Więc pokolei: Odpalam autko na zimnym wszystko ładnie pieknie przejażdżam z 50 km (autko jest ciepłe) odstawiam autko na pół godziny lub ciutke wiecej. Wsiadam krece (nieraz długo pokreci ale zaskoczy) silnik niby pracuje równo ale czuć delikatne drgania na kierownicy. Wrzucam D puszczam hamulec nie dodajac gazu - rusza ale poszarpuje (tak samo jest na R). Dodaje lekko gazu aby przyspieszyć - przestaje poszarpywać ale po chwili zaczyna migać CHECK Engine. Miganie ustaje po ok 15 - 20 sekundach. Ale autko jakby dziwnie jedzie - wyczuwalne są delikatnie zmiany biegów w skrzyni. No i co teraz - takie zachowanie tylko na goracym silniku. Do tej pory działo sie to sporadycznie. Odwczoraj na ciepłym jest tak cały czas. VCDS podpiołem nawet podczas migania tego CHECK ale nie pokazał żadnych błedów. Co myslicie: lewe powietrze coś się rozszczelnia, świece (choć były wymieniane na nowe pół roku temu), cewki raczej nie bo nówki.