Strona 1 z 8

[D3 04 4.2MPI/LPG ] Problem z mocą na PB oraz na LPG

: 29 sie 2016, 14:30
autor: shark5856
Witam Wszystkich ;(

Potrzebuję Waszej pomocy.. opisuję problem. miłego czytania.

Na początku kwietnia zakupiłem swoje cudowne jakże piękne autko Audi A8 4.2.
Auto przez pierwszy miesiąc użytkowania nie sprawiało żadnych problemów. Również nie było żadnych błędów w vcds..
Po mniej więcej około miesiąca użytkowania pojawiły się pierwsze problemy oraz błedy, które były również odczuwalne podczas jazdy samochodem. Na początku auto na LPG miało co raz mniej mocy. Nie wkręcał się na obroty albo jak już to robił to wtedy kiedy miał na to ochotę. Podczas przyspieszania odczuwalne były szarpania tzn - gaz w podłogę auto rozpedza sie w miarę, coś szarpnie, nie ma mocy, znowu coś szarpnie i ciągnie dalej. Kontrolka check engine - autko pod VCDS i nast. błedy : Zbyt uboga mieszanka paliwa na 1 i na 2... Po jeździe na samej benzynie doszliśmy do wniosku, że problem powstaje od gazu.. Gaz do regulacji.. Pierwszy gazownik niby gaz wyregulował. Jednak od pierwszego wduszenia gazu czuć, że auto nie ma takiej mocy jak miało.. Zawróciłem się, przedstawiam sprawę, gość podpina pod komputer i mówi, że mapy się pokrywają z tymi na benzynie i z jego strony jest wszystko ok. Skoro ok to jadę do domu.. Jeżdzę tak autem około tygodnia kontrolka check engine zapala się błedy powracaja te same + wypadanie zapłonów cyl 4,5,6,7,8. Jadę autem na diagnozę oraz wymianę potrzebnych rzeczy. "Mechanicy" po sprawdzeniu cewek i świeć twierdzą, że do wymiany są tylko 4 świece i je wymieniają. (Kompletnie się nie zorientowałem, że wymienili tylko jedną stronę swieć - pożniej jak z nimi rozmawiałem to sami mi powiedzieli, że kolejne świece mozną wymienić.. ) Po wymianie tych 4 świeć nie było czuć już drgań auta.. Kontrolke checka usuneli więc jeżdzę autem dalej... znowu po około tygodnia zapala się check z błedami uboga mieszanka na 1 i na 2 lece do gazowników dwóch (mowię już w skrócie) regulują mi gaz i za każdym razem check sie zapalał po około dnia jazdy.. Autem znowu zaczeło telepać.

Na chwilę obecną mam wypadanie zapłonów na 4,6 czasami pojawi się tylko 5. W ogóle który zapłon wypada to jak loteria.. Autem na dzień dzisiejszy drży i to mocno.. Jak zostawiam go na światłach na D to mam wrażenie, że mi zgaśnie tak falują obroty.. Moc na benzynie pogorszyła się o 50% i teraz czy PB czy LPG to jeden i ten sam syf.. I na tym i na tym nie jedzie... Jesli chodzi o mieszankę to na 1 jest za ubogo i za bogato a na 2 za ubogo.. Ogólnie szkoda mi auta już bo widzę jak umiera.. ;( i w sumie 3 gazowników nie uprało się z gazem. twierdza ze wtryski i reduktor jest ok. Auto cięzko odpala.. za 3 razem i to muszę trzymać zeby dłuzej krecił

Dodam, że wczesniej dużo czytałem na forum..

Sprawdałem przepływkę, która wypluła mi 236g czyli nie najgorzej
sprawdzony rozrzad rożnica między jednym a drugim to 3 czyli też okey..
Ogołnie kanały 90-93 sprawdzone i zero problemów
gruszki sprawdzone w porządku..
Nie pamiętam co jeszcze robiłem w tym okresie ale na prawdę starałem się..

Czy jechać i wymieniać cewki i pozostałe 4 świece mimo, że są niby ok ? Cewki w serwisie sprawdzałem to były wymieniane jak byłą akcja serwisowa w 2011r.

Nie mam już sił na te auto.. ;/ Podoba mi się ale ona ze mna nie współgra..

Czekam na Wasze propozycję..

P.S 6 września umówiony ponoć do Magika od Gazu w Siedlcach.. Zobaczymy.

: 29 sie 2016, 15:36
autor: marman3
Witam też mam podobne kłopoty tylko autko bez gazu zaraz zabraknie mechaników w Białymstoku już nie wiem czy się śmiać czy płakać 6000 zł zostawione a jak był problem że się dusi i nie ma mocy tak jest dalej mogę powiedzieć tylko współczuję ,rozmawiałem dziś z kolegą z forum i jak do końca tygodnia nie ogarną mi samochodu nie pozostanie mi nic innego jak poprowadzić autko na drugi koniec Polski pozdrawiam i życzę wytrwałości czego i sobie życzę heh <onie>

: 29 sie 2016, 17:17
autor: shark5856
Chyba będzie trzeba odczekać aż minie te półroku i sprzedać te auto. Jeszcze wczesniej byłem prawie pewny ze to wina LPG ponieważ auto chodziło na PB przyzwoicie.. Teraz ani PB ani LPG.. Już chciałem instalację gazową wywalić i założyć nową ale jak to nie przyniesie efektu to strata kasy.. ;/

Wytrwałość się w tym przypadku przyda na pewno - Dzięki ! ;]

: 29 sie 2016, 18:25
autor: marekp750
By coś poradzić Wam w takich przypadkach to brakuje danych.

Jaki/jakie reduktory zamontowane?,
jakie spadki ciśnienia LPG podczas max obciążenia?
czy jest szczelny dolot?

itd.

Dzisiaj miałem D3 z BRC, non stop łapie błędy mieszanka za uboga. Zapala Check Engine.
Przyczyna, zamontowany jeden reduktor "cegła". Nie ma prawa to działać
poprawnie, Genius MAX wyciąga max do 250-260KM.
A Autko ma ponad 300KM.

: 29 sie 2016, 18:27
autor: Kolmax1992
A8 daje taką frajdę z jazdy, że nie patrzę na pieniądze... jeszcze V8 <muzyka> Koledzy walczyć... Nie od razu Warszawę odbudowali.

: 29 sie 2016, 18:50
autor: shark5856
Jakie tylko bede mógł podać informacje to podam.

Gaz Stag 300.8
Wtryski Baracuda
Reduktor jeden do 350 koni nazwy nie znam :-)
Drugi gazownik ponoć znalazł lewe powietrze i naprawił to.. Mówił ze jest wszystko szczelne...

Ciśnienia gazu nie sprawdzę ponieważ nie posiadam kabla do sterownika gazu...

EDIT : Reduktor KME Gold :-) jedna sztuka.

: 29 sie 2016, 20:47
autor: danishow
marman3 pisze:zaraz zabraknie mechaników w Białymstoku już nie wiem czy się śmiać czy płakać
Przed zlotem będę dwa-trzy dni w białym to mogę zerknąć co mu dolega.

: 30 sie 2016, 07:32
autor: marman3
Witam chętnie skorzystam kolego danishow <chura> a kiedy jest ten zlot ? napiszę ci na pw nr tel albo ty napisz mi swój to ja zadzwonię pozdro

: 30 sie 2016, 09:07
autor: shark5856
Słuchajcie, objawy mogą wskazywać na reduktor, prawda ?

To może, mimo, że gazownik twierdził, że reduktor jest ok to jednak go wymienić ? Chodzi mi po głowie KME TWIN on jest do 408KM... ?

W ogóle co może być przyczyną, że nie da się wyregulować instalacji gazowej ?

Od wczoraj jeżdzę autem na benzynie - problemów z odpalaniem nie mam, auto tak mocno nie drga aczkolwiek jeszcze delikatnie czuję, no i moc lepsza ale to jeszcze nie to..

EDIT :

Panowie martwi mnie troche kanał 93 ;( rozrząd ? wcześniej było ładnie.. ;/
Obrazek

: 30 sie 2016, 19:18
autor: danishow
shark5856 pisze:To może, mimo, że gazownik twierdził, że reduktor jest ok to jednak go wymienić ? Chodzi mi po głowie KME TWIN on jest do 408KM... ?
Jaki jest zamontowany obecnie ?
shark5856 pisze:W ogóle co może być przyczyną, że nie da się wyregulować instalacji gazowej ?
Wiele powodów, na odległość tylko szklana kula poratuje ;)
shark5856 pisze:martwi mnie troche kanał 93 ;( rozrząd ? wcześniej było ładnie

Więc zacznij od sprawdzenia tego !

: 30 sie 2016, 19:23
autor: shark5856
Pisałem wyżej, obecnie jest KME GOLD

SCreen z kanału 93 wstawiony. Martwi mnie duża odległość od 0,0. Jednak nie wiem czy wartości maja byc blisko zera.. Czy różnica miedzy walkami ma byc nie większa niż 5? Bo jeśli to drugie to jest ok :-P

: 30 sie 2016, 19:33
autor: marekp750
Rozrząd do ustawienia na blokady.

-8, -10 to już sporawo

: 30 sie 2016, 23:05
autor: shark5856
No właśnie... Rozumiem ze objawy wypadania zapłonow mogą byc od tego ? Ostatnio jeżdzę na benzynie jest fajnie wypadania nie ma auto delikatnie kopie..

Tak w ogóle to co moze byc przyczyna przestawienia sie rozrządu ?

: 30 sie 2016, 23:22
autor: CINEK
To może, mimo, że gazownik twierdził, że reduktor jest ok to jednak go wymienić ? Chodzi mi po głowie KME TWIN on jest do 408KM... ?
Ja mam twina u siebie i jest bardzo wydajny. Male spadki ciśnienia ma przy pelnym bucie, trzyma do końca bez przełączania na PB..polecam. jeden gold to o jeden za malo do 4.2 ;)

: 31 sie 2016, 07:51
autor: marekp750
shark5856 pisze:No właśnie... Rozumiem ze objawy wypadania zapłonow mogą byc od tego ? Ostatnio jeżdzę na benzynie jest fajnie wypadania nie ma auto delikatnie kopie..

Tak w ogóle to co moze byc przyczyna przestawienia sie rozrządu ?
Najczęściej źle jest ustawiony od początku.


Co do wypadania zapłonów:
Pomiar ciśnienia sprężania by to wyjaśnił.